pipelining uitzetten ??

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

pipelining uitzetten ??

Bericht door mesmilde »

Hallo
Ik heb Mozilla suite 1.7.3. en bij de instellingen (bewerken-voorkeuren-geavanceerd-HTTP netwerken) staat het pipelining altijd ingeschakeld., net als HTTP 1.1 en keep Alive (alle twee aangevinkt dus)
Nu merk ik dat niet alle sites even netjes laden, dwz niet alle plaatjes laden gelijk of uberhaupt. Als ik de pipelining uitzet verschijnen ze wel, echter... elke keer als ik ze uitzet en de browser weer opstart staat het pipelinen weer aan.
1. Snap ik het niet
2. staat pipelining altijd aan bij HTTP 1.1 en Keep alive?

Hoe krijg ik het uit ( het pipelinen en is dat wel nuttig nodig verkieselijk etc

Ik verneem graag van jullie

Michiel E. Smilde
Laatst gewijzigd door mesmilde op 8 november 2004, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Enkele bugs die hierbij van belang kunnen zijn:

Hier wordt het probleem ook gemeld (wederom in Mozilla 1.7). Het is echter nog niet bevestigd door de ontwikkelaars (waarschijnlijk problemen met reproduceren): https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=251253

Er wordt voorgesteld om HTTP Pipelining standaard aan te zetten. Daarbij wordt echter ook opgemerkt dat niet alle sites er goed mee werken en dat daarvoor een detectie en een terugval-mechanisme ingebouwd moet worden.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=264354
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

Bericht door mesmilde »

hallo
Moet ik dat bevestigen ergens???
ik snap niets van die sites waarop ik doorgeschakeld wordt

groet
Michiel E. smilde
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mesmilde schreef:Moet ik dat bevestigen ergens???
ik snap niets van die sites waarop ik doorgeschakeld wordt
Michiel,
Nee, sorry, dat betekent alleen dat de verschijnselen die jij constateert ook reeds bij Mozilla gemeld zijn. Dus hopelijk wordt er al door een ontwikkelaar aan gewerkt en zal het in een volgende versie zijn opgelost.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie