nieuwe mozilla suite??

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

nieuwe mozilla suite??

Bericht door mesmilde »

Hallo
Komt er nu ook een nieuwe of vernieuwde Mozilla suite?

Ik word helemaal opgewonden van al die nieuwe dingen geluiden van Firefox

groet
Michiel E. Smilde
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Een nieuwe versie van de Mozilla Suite (v1.8) komt er wel, maar je moet wel geduld hebben. Deze staat gepland rond maart volgend jaar en moet ongeveer rond Firefox 1.1 verschijnen. Hierin zitten weer wat snelheidsverbetenigen en is de renderingsengine weer wat verbeterd (een aantal CSS3 technieken worden dan ondersteund)
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

En hopelijk ook betere l10n mogelijkheden zoals Firefox die heeft.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

Bericht door mesmilde »

Anne
wat zijn i10n ???
groet
Michiel E. Smilde
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

mesmilde schreef:wat zijn i10n ???
Het is l10n. Dit staat voor localization (tel de letters tussen l en n : 10). Dit slaat op de vertaling van het programma...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

mesmilde schreef:Anne
wat zijn i10n ???
groet
Michiel E. Smilde
l10n staat voor localisation (vertaling). Er staan 10 letters tussen de l en de n en dat is dus sneller dan iedere keer het hele woord te typen.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

l10n houdt zich bezig met het vertalen van producten en websites. De huidige Mozilla moet door vertalers zelf in elkaar gezet worden. Als het goed is worden toekomstige Mozilla versies geregeld vanuit mozilla.org, net zoals dat nu al gaat met Firefox.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Een nieuwe versie van de Mozilla Suite (v1.8) komt er wel, maar je moet wel geduld hebben. Deze staat gepland rond maart volgend jaar en moet ongeveer rond Firefox 1.1 verschijnen.
Al schijnen de alpha-versies van Mozilla 1.8 al wel heel behoorlijk te zijn. Dus die kun je volgens mij best eens uitproberen (mits niet gebruikt voor mission-critical zaken uiteraard).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

nirwana schreef:Al schijnen de alpha-versies van Mozilla 1.8 al wel heel behoorlijk te zijn. Dus die kun je volgens mij best eens uitproberen.
Die is alleen niet in het Nederlands :( .

Ik snap trouwens ook niet waarom de Nederlandse versie niet onder versie 1.7.2 en 1.7.3 staan. We gebruiken nu de versie voor 1.7, die het prima doet overigens.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Als het goed is wordt binnenkort ergens l10n samengevoegd met de branch. Vanaf dan kunnen we nl-NL gaan produceren denk ik.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 december 2004, 10:40
Locatie: het mooie Berg en Terblijt, Limburg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Half december komt er een officiele release voor Mozilla versie 1.7.5. Deze release zou een aantal bugfixes bevatten.

Wanneer Mozilla 1.8 uit komt is niet bekend. Momenteel test ik thuis de bèta van 1.8, en het bevalt me prima.
In use: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040910
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

1.8 komt samen met FF 1.1. Maart waarschijnlijk. (1.9 komt samen met FF 1.5 en 2.0 met FF 2.0. Allemaal nog volgend jaar als het goed is.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie