Werken met Mozilla 1.8a5 Downloader

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Werken met Mozilla 1.8a5 Downloader

Bericht door asterix »

In Mozilla zit standaard een downloader met echter niet al teveel mogelijkheden. Ik wil echter mijn downloads (na completering vd. download) perse automatisch via een virusscanner laten lopen.
Dat lukt me tot op heden niet met de standaard mozilla-downloader.

Daarom gebruik ik nu de extensie DownloadWith in combinatie met de freeware downloadmanager FreshDownloads. Die combinatie werkt goed. Na completering van de downloads lopen deze automatisch via mijn virusscanner van Kasperski.

Toch vind ik het jammer dat ik daarvoor een aparte downloadmanager nodig heb terwijl er toch ook in standaard in Mozilla zit.

Mijn vraag:

Is het op de een of andere manier te regelen, bijv. via pref.js of user.js om de mozilla-downloader te "programmeren"op automatische viruscontrole na completeren van een download?

Groeten / Asterix
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik denk dat je de download-manager in de Mozilla-browsers vooral moet zien als een leuk extraatje. Maar het is niet bedoeld om je download-manager overbodig te maken. Er zijn ook mensen die erg grote downloads (> 1 GB) met de Firefox downloadmanager downloaden. Echter zou ik daarvoor toch maar met een echte downloadmanager downloaden.

Flashget en FreshDownload bieden daarvoor speciale Mozilla-plugins aan. Die kun je in de plugins-map van je Mozilla-browser plaatsen.

Een browser kan een heleboel functies vervangen (RSS-reader, mailclient, FTP-client, downloadmanager, etc), maar op een gegeven moment kun je beter uitwijken naar een ander programma dat helemaal voor die specifieke taak gemaakt is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Bernd
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 juni 2004, 10:51
    unknown unknown

Bericht door Bernd »

toch zou een 'Browse knop' en een veld voor de noodzakelijke opties wel een handige toevoeging zijn voor de downloader
(ik twijfel over de diskcache)

* Scan mijn gedownloade bestand(en):
"c:\program files\kaspersky\antivirus.exe" %s /andere_opties

waarbij '%s' dan het gedownloade bestand zou zijn.
TeRanEX
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 december 2004, 0:32
Locatie: Antwerpen (België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door TeRanEX »

Bernd schreef:toch zou een 'Browse knop' en een veld voor de noodzakelijke opties wel een handige toevoeging zijn voor de downloader
(ik twijfel over de diskcache)

* Scan mijn gedownloade bestand(en):
"c:\program files\kaspersky\antivirus.exe" %s /andere_opties

waarbij '%s' dan het gedownloade bestand zou zijn.
Daar ben ik enkele dagen geleden een extensie voor tegengekomen :)
http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... 2&hl=virus
<TeRanEX/>
--- blog: http://budts.be/weblog/ - cv: http://budts.be/jeroen/
--- jid: teranex@jabber.org - pgp: 0x8B7B774A
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

TeRanEX schreef:
Bernd schreef:toch zou een 'Browse knop' en een veld voor de noodzakelijke opties wel een handige toevoeging zijn voor de downloader
(ik twijfel over de diskcache)

* Scan mijn gedownloade bestand(en):
"c:\program files\kaspersky\antivirus.exe" %s /andere_opties

waarbij '%s' dan het gedownloade bestand zou zijn.
Daar ben ik enkele dagen geleden een extensie voor tegengekomen :)
http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... 2&hl=virus
Bedankt, ik heb de extensie net geprobeerd en 't werkt prima. Nu nog wachten op de pause/resume-mogelijkheid van de downloader

Asterix
Plaats reactie