GIF plaatjes van logo mozilla

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
rene
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 februari 2004, 21:58
Locatie: maassluis
    unknown unknown

GIF plaatjes van logo mozilla

Bericht door rene »

hallo, ik weet niet of ik hier goed zit met mijn topic, maar ik zoek logo`s van mozilla. Het maakt niet uit of het nu van firefox, thunderbird, of de suite is, als het maar een logo is.

Wie kan mij daaraan helpen??

Bedankt alvast.

Rene
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Maar dat is heel eenvoudig; zie http://www.mozilla.org/products/firefox/buttons.html
(al lijkt het me handig als wij die binnenkort ook gaan mirrorren, want de Mozilla-website heeft het al zwaar genoeg dezer dagen).

Overigens zijn dit geen GIF-afbeeldingen maar PNG's. Over het voornaamste verschil tussen GIF en PNG handelt de website www.burnallgifs.org
Even in het kort: PNG is een open formaat en GIF is gepatenteerd. Dus als je GIFs op je site gebruikt, dan zou het zo kunnen zijn dat Unisys eens gaat aankloppen en een leuke rekening presenteert. Nu zal dat in de praktijk meevallen, maar waarom zou je het risico nemen als er een goed alternatief is: PNG.
PNG is ook lekker klein, maar is een wat moderner formaat dan GIF. Het wordt inmiddels goed ondersteunt door grafische programma's en browsers. Alleen Internet Explorer heeft een nogal vreemde bug met bepaalde soorten PNG-afbeeldingen. Die zouden transparant getoond moeten worden, maar krijgen dan een grijzige achtergrond. Maar goed, met alle bugs in IE kunnen we moeilijk rekening gaan houden :o

Als je perse zou willen, dan kun je de PNGs van de Mozilla-site met een programma als Irfanview ook wel inladen en opslaan in het GIF-formaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie