verander default browser ook voor helptekst

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Gast
    unknown unknown

verander default browser ook voor helptekst

Bericht door Gast »

Ooit heb ik een bestand bij Microsoft op te halen om de standaard browser VOLLEDIG om te zetten naar Mozilla.

Wie weet waar dit bestand op te halen is? Ik kan het nergens meer vinden.

Arjen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Microsoft die eraan meewerkt om Mozilla als standaard-browser in te stellen ? Dat doen ze vast niet uit vrije wil. Nu weet ik wel dat er diverse rechtszaken over zijn geweest en dat Microsoft daarom in het Software-configuratiescherm iets heeft ingebouwd waarmee je dit eenvoudiger kunt instellen. Volgens mij zat deze wijziging onder andere in SP1 voor Windows XP. Dus misschien doel je daarop. Het plaatst bovenin je Startmenu een extra item (iets van "Set program access....").

Alleen red je het daarmee nog niet volledig, want bepaalde Microsoft-programma's blijven nog erg hardnekkig de Internet Explorer aanroepen. Programma's die dat doen zijn de Windows Mediaplayer, de MSN Messenger en volgens mij ook de Active Desktop. Al loopt ook op dat terrein volgens mij alweer een rechtszaak, dus misschien komt er dan in SP2 wel iets dat ons ook daarvan gaat verlossen...

Als je jouw Mozilla-browser via het Opties-scherm als standaard-browser instelt, dan kom je nog niet ver genoeg ?

Daarnaast is er nog een andere optie die je kunt gebruiken en die heet OpTool: http://www.kreacom.dk/tools/optool/ (ooit geschreven voor Opera, maar ondersteunt nu ook veel andere browsers).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie