Vanuit Thunderbird (en Firefox) terug naar Mozilla Suite mog

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Vanuit Thunderbird (en Firefox) terug naar Mozilla Suite mog

Bericht door asterix »

Ik wil graag opnieuw Mozilla Suite (bvk. 1.8a6) gebruiken na een tijdje te hebben gewerkt met Thunderbird1 en Firefox.1

Nu zie ik zxo een-twee-drie geen mogelijkheden om de instellingen van Firefox en Thunderbird te exporteren naar Mozilla Suite

Maar ik zit er ook niet om te springen om alles weer handmatig in te geven in Mozilla Suite.

Wie heeft eerder met dit bijltje gehakt en daarvoor een goed werkende oplossing?

Alvast bedankt / Asterix
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk ook niet dat er een simpele oplossing is hiervoor.

Je kan echter wel zonder problemen je bookmarks van Firefox (bookmarks.html) kopiëren naar die van Mozilla. Ik denk dat hetzelfde mogelijk is voor het adresboek (Thunderbird, een .mab bestand).

Een volledige conversie (met extensies en thema's) is niet mogelijk denk ik. En ik heb ook nog niet gehoord van een conversieprogramma om zo'n dingen makkelijker te maken (de gewone dingen dan: bookmarks en mail, ...).
Tineke
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 maart 2005, 17:48
Locatie: Bentelo
    unknown unknown

bladwijzer

Bericht door Tineke »

Ik zat met hetzelfde probleem, en ben er inmiddels achter dat je in iedergeval de bladwijzers wel kunt overzetten.

Je gaat dan naar Firefox, en dan bladwijzers beheren. Daarna naar Bestand, Exporteren. En sla je de bladwijzers op als html bestand. Wel onthouden waar.

Daarna ga je naar Mozilla, bladwijzers beheren, gereedschappen en dan importeren. Daarna staan de bladwijzers die je in Firefox hebt gebruikt ook in Mozilla. Veel succes.

Groetjes, Tineke
Plaats reactie