Berichten verdwenen, waar te vinden?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
voulwames
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 februari 2005, 22:21
Locatie: Bunde
    unknown unknown

Berichten verdwenen, waar te vinden?

Bericht door voulwames »

Om onverklaarbare reden ben ik al mijn e-mails en accounts kwijtgeraakt. Adresboek bleef intakt.
In Netscape kon ik (via Netscape, users, mail) van de berichten een veiligheidskopie maken en van daaruit weer importeren.
In Mozilla kan ik de berichten (dus ook de nieuwe niet) nergens vinden.
Wie weet waar ik die moet zoeken?
Als hiervoor geen oplossing is zeg ik Mozilla weer vaarwel!

Alvast dank voor je reactie!

OS Win 2000 pro
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Is je systeem gecrasht toen je mailprogramma openstond of zo?

Je mails en instellingen worden in je profiel opgeslagen. Hoe het met Mozilla Suite zit, weet ik niet juist, maar bij Firefox is het ongeveer zoiets:
Bij Windows XP/2000 is het pad gewoonlijk %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\, waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
Ik veronderstel dat je Mozillaprofiel in de map 'Mozilla' zal zitten.

Kijk eerst eens even of je daar je accounts ziet staan (in de map Mail).


Je kan trouwens backups maken met het programma MozBackup. Die kan je backups ook terugzetten.
voulwames
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 februari 2005, 22:21
Locatie: Bunde
    unknown unknown

Bericht door voulwames »

ByteWarrior schreef:Is je systeem gecrasht toen je mailprogramma openstond of zo?

Je mails en instellingen worden in je profiel opgeslagen. Hoe het met Mozilla Suite zit, weet ik niet juist, maar bij Firefox is het ongeveer zoiets:
Bij Windows XP/2000 is het pad gewoonlijk %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\, waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
Ik veronderstel dat je Mozillaprofiel in de map 'Mozilla' zal zitten.

Kijk eerst eens even of je daar je accounts ziet staan (in de map Mail).


Je kan trouwens backups maken met het programma MozBackup. Die kan je backups ook terugzetten.
Niets van dit pad kan ik met verkennen vinden.
MozBackup geinstalleerd, maar die zegt dat mijn files corrupted zijn. zorgeleijk!
Byte Warrior: bedankt voor je reactie. Via jouw site (Contact) kom ik niet aan een e-mailadres!

Groeten
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

voulwames schreef:Niets van dit pad kan ik met verkennen vinden.
Op de meeste systemen zijn die directories verborgen. Je zal in Verkenner moeten instellen dat je ook verborgen en systeembestanden wilt weergegeven.
MozBackup geinstalleerd, maar die zegt dat mijn files corrupted zijn. zorgeleijk!
Dat is inderdaad geen goed voorteken, maar de kans is groot dat je toch nog een deel van je bestanden kan redden.
Byte Warrior: bedankt voor je reactie. Via jouw site (Contact) kom ik niet aan een e-mailadres!
Nee? Raar, ik zie er anders twee staan... Contact. Ik zou de discussie hier wel willen verderzetten. Op die manier hebben anderen er later misschien ook nog iets aan.
voulwames
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 februari 2005, 22:21
Locatie: Bunde
    unknown unknown

Bericht door voulwames »

ByteWarrior schreef:
voulwames schreef:Niets van dit pad kan ik met verkennen vinden.
Op de meeste systemen zijn die directories verborgen. Je zal in Verkenner moeten instellen dat je ook verborgen en systeembestanden wilt weergegeven.
MozBackup geinstalleerd, maar die zegt dat mijn files corrupted zijn. zorgeleijk!
Dat is inderdaad geen goed voorteken, maar de kans is groot dat je toch nog een deel van je bestanden kan redden.
Byte Warrior: bedankt voor je reactie. Via jouw site (Contact) kom ik niet aan een e-mailadres!
Nee? Raar, ik zie er anders twee staan... Contact. Ik zou de discussie hier wel willen verderzetten. Op die manier hebben anderen er later misschien ook nog iets aan.

Intussen heb ik het probleem als volgt (provisorisch) opgelost:
1. eerst heb ik Windows Vedrkenner ook de verborgen bestanden laten tonen. Dank voor de suggestie!
2. Vervolgens heb ik het pad Applicatie Data etc de bestanden van de diverse accounts gevonden, Dat waren meer dan 10.000 berichten van de jaren 1999 tot heden. Hoe dat kan weet ik niet, maar ik was er wel blij mee! Er waren namelijk berichten bij die ik vroeger ook al verloren waande.
3. Toen Netscape versie 7.2 maar weer geinstalleerd, omdat ik me van vroeger gebruik herinnerde dat die een goede importfunctie heeft. Dat werkte echter niet (Mozilla komt niet voor in de Wizard).
Daarom maar Opera weer geinstalleerd. En ja hoor: daar zit een importfunctie in met behulp waarvan ik de inhoud van de map pop3.xxxx.nl op folderniveau kon importeren.

Nu heb dus al mijn e-mails weer terug, al is het verdeeld over oud (in Opera) en nieuw (in Mozilla mail).

Dank voor je hulp. Je hebt me (letterlijk) op het goede pad gebracht!

Jammer dat Mozilla geen importfunctie heeft voor Opera data!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Thunderbird maakt index-bestanden aan voor je mails. Soms wilt het daarmee wel eens mislopen. Je kan die bestanden echter gewoon verwijderen.

Ga naar je profiel in de map Mail. Daar zie je bestanden met de extensie *.msf. Die kan je verwijderen.

Herstart daarna TB, de indexen worden dan opnieuw aangemaakt (als je veel mails hebt, kan dat even duren!).

Zorg natuurlijk voor een goede backup. Als het niet lukt met Mozbackup, kan je gewoon je profieldirectory kopiëren naar een andere directory. Dan heb je ineens al je instellingen en mails.
Plaats reactie