Wat voor beestje is een Mozilla?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Zilla
    unknown unknown

Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door Zilla »

Weet iemand dit?
Ik heb lang gezocht met behulp van Google maar ik kan geen enkele foto van een Mozilla vinden.
Wel Gecko's maar geen Mozilla's.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door ByteWarrior »

Zilla schreef:Weet iemand dit?
Ik heb lang gezocht met behulp van Google maar ik kan geen enkele foto van een Mozilla vinden.
Wel Gecko's maar geen Mozilla's.
Mozilla is niet echt een beest. Het is te zeggen... Mozilla is een samentrekking van Mosaic en Godzilla. Mosaic is een ondertussen al stokoude webbrowser en Godzilla ken je wel ;-). Daarom is het logo van Mozilla die grote 'T-Rex'.

Je zult dus nooit fotootjes van een Mozilla vinden... :-)
Zilla
    unknown unknown

Re: Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door Zilla »

ByteWarrior schreef:en Godzilla ken je wel ;-)
Ehhh, nee. Is het een film, een boekenshop, een producer, familie van Stopzilla of Ghostzilla of wellicht dit beest: http://www.winternet.com/~mikelr/assets/Godzilla.jpg
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door ByteWarrior »

Zilla schreef:Ehhh, nee. Is het een film, een boekenshop, een producer, familie van Stopzilla of Ghostzilla of wellicht dit beest: http://www.winternet.com/~mikelr/assets/Godzilla.jpg
Je kent Godzilla niet??? Cultuurbarbaar :wink:

Godzilla is een beest uit een film. Ondertussen bestaat er ook een tekenfilm van. Je vindt meer informatie in de Google directories.

En op deze pagina vind je een mooie korte inhoud van de film, samen met enkele foto's (zo kun je je een beeld vormen van het beestje ;-) ).

PS: de meeste -zilla's zijn afgeleid van dit beestje. Dus als je ooit nog eens iets met -zilla hoort, denk dan direct aan de film :-).
Zilla
    unknown unknown

Bericht door Zilla »

Nou, toch weer wat geleerd, hihi :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Zilla schreef:Nou, toch weer wat geleerd, hihi :)
Waar Mozilla al dan niet goed voor is :-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:En op deze pagina vind je een mooie korte inhoud van de film, samen met enkele foto's (zo kun je je een beeld vormen van het beestje ;-) ).
Dan vind ik de Mozilla-lizard er toch vriendelijker uit zien.
Evenals de Firefox.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Dan vind ik de Mozilla-lizard er toch vriendelijker uit zien.
Evenals de Firefox.
Ik heb niet gezegd dat het een knap beestje is hè ;-).

Ik vind het logo van Firefox er trouwens elke keer beter uit zien. Vooral de wallpapers zijn magnifiek gewoon :-). Ik vind wel dat ze het Thunderbirdlogo mogen redesignen (misschien tegen de 0.8 release :-) ).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Qua redesignen (herontwerpen zo je wilt) vind ik dat het Sunbird-logo eerst aan de beurt is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Sunbird is er inderdaad erger aan toe dan Thunderbird... :-)
Gebruikersavatar
manus
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 maart 2004, 17:22
    unknown unknown

Re: Wat voor beestje is een Mozilla?

Bericht door manus »

ByteWarrior schreef:
Zilla schreef:Weet iemand dit?
Ik heb lang gezocht met behulp van Google maar ik kan geen enkele foto van een Mozilla vinden.
Wel Gecko's maar geen Mozilla's.
Mozilla is niet echt een beest. Het is te zeggen... Mozilla is een samentrekking van Mosaic en Godzilla. Mosaic is een ondertussen al stokoude webbrowser en Godzilla ken je wel ;-). Daarom is het logo van Mozilla die grote 'T-Rex'.

Je zult dus nooit fotootjes van een Mozilla vinden... :-)
Ik kan het mis hebben, maar Internet Explorer is toch gebaseerd op NCSA Mosaic? Wat heeft Mozilla en daarvoor Netscape dan te maken met Mosaic, waar Internet Explorer op gebaseerd is?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mosaic is een van de eerste grafische WWW-browsers geweest. Daarop zijn de huidige browsers grotendeels gebaseerd. Ik kan me voorstellen dat zij patenten hebben geregistreerd waardoor deze nog altijd in de browsers van Mozilla, Netscape en Microsoft worden vermeld.

In de loop der tijd is daar veel meer aan toegevoegd, zodat we nu de complete Internet-pakketten kennen. Maar het basis-idee van het laden van een pagina en het klikken via hyperlinks zit er nog altijd in.
Ik hoop dat dat voldoende verklaart waarom je in beide browsers nog verwijzigingen naar hun oervorm tegen kunt komen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie