Adressen voor mailclient

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
beowulf500
Berichten: 25
Lid geworden op: 9 januari 2005, 20:34
Locatie: Leopoldsburg
    unknown unknown

Adressen voor mailclient

Bericht door beowulf500 »

Ik ben zopas overgestapt van Firefox/Thunderbird naar de Mozilla Suite...
Nu wil ik graag bij het opstellen van een mail mijn adressenboek in een linkerkolom zoals dat bij Thunderbird/outlook express mogelijk was.
Kan iemand me hierbij helpen, want ik vind het niet onmiddellijk terug.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk dat je best de Contacts Sidebar installeert. Dan kan je je adresboek ook als 'sidebar' openen, zoals jij wilt.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgensmij is deze extensie alleen voor Thunderbird 1.0 beschikbaar en werkt het dus niet in de Mozilla Suite wat de TS graag wil. Ik zou niet weten of het in Mozilla Mail hetzelfde werkt als in Thunderbird.

Trouwens 1 vraag: Waarom ben je naar de Suite overstapt. Wil je alles geïntegreerd hebben?
beowulf500
Berichten: 25
Lid geworden op: 9 januari 2005, 20:34
Locatie: Leopoldsburg
    unknown unknown

Bericht door beowulf500 »

Gert-Paul schreef:Trouwens 1 vraag: Waarom ben je naar de Suite overstapt. Wil je alles geïntegreerd hebben?
omdat ik 3 maal alles kwijt ben geraakt met firefox en dat hij de laatste keer zelfs niet meer wilde opstarten, zelfs niet na volledige uninstall/re-install...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

beowulf500 schreef:omdat ik 3 maal alles kwijt ben geraakt met firefox en dat hij de laatste keer zelfs niet meer wilde opstarten, zelfs niet na volledige uninstall/re-install...
Heb je de herinstallatie wel goed gedaan? Een simple deïnstallatie is niet genoeg. Je moet ook nog handmatig het profiel verwijderen... Lees er hier meer over (let op stap 3).
beowulf500
Berichten: 25
Lid geworden op: 9 januari 2005, 20:34
Locatie: Leopoldsburg
    unknown unknown

Bericht door beowulf500 »

OK, maar nu terug naar mijn initiële vraag... het is toch niet mogelijk dat er geen oplossing voor bestaat?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

beowulf500 schreef:OK, maar nu terug naar mijn initiële vraag... het is toch niet mogelijk dat er geen oplossing voor bestaat?
Wel voor TB, niet voor Mozilla Suite.
Misschien kan je het eens vragen aan de maker van de Contacts Sidebar om de extensie zo te maken dat het ook in Mozilla Suite werkt...
beowulf500
Berichten: 25
Lid geworden op: 9 januari 2005, 20:34
Locatie: Leopoldsburg
    unknown unknown

Bericht door beowulf500 »

ByteWarrior schreef:Misschien kan je het eens vragen aan de maker van de Contacts Sidebar om de extensie zo te maken dat het ook in Mozilla Suite werkt...
net gevraagd, willen er niet aan beginnen... :cry:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

beowulf500 schreef:net gevraagd, willen er niet aan beginnen... :cry:
Spijtig. Maar verstaanbaar. Mozilla Suite wordt veel minder gebruikt dan TB...
beowulf500
Berichten: 25
Lid geworden op: 9 januari 2005, 20:34
Locatie: Leopoldsburg
    unknown unknown

Bericht door beowulf500 »

ByteWarrior schreef:Spijtig. Maar verstaanbaar. Mozilla Suite wordt veel minder gebruikt dan TB...
maar thunderbird is pakken trager.... (bij mij alleszins)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

beowulf500 schreef:
ByteWarrior schreef:Spijtig. Maar verstaanbaar. Mozilla Suite wordt veel minder gebruikt dan TB...
maar thunderbird is pakken trager.... (bij mij alleszins)
Hier niet, wat ik me nog van de Suite kan herrinneren.

Het verschil zit hem misschien dat bij de Suite alles eerst geladen moet worden en daarom de Mail zo eerder opstart dan Thunderbird de eerste keer voordat het in het geheugen geladen is.
Plaats reactie