Seamonkey krijg ik niet gestart

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Seamonkey krijg ik niet gestart

Bericht door asterix »

Ik ben fervent gebruiker van de Mozilla Suite. Deze loopt echter qua ontwikkeling op zijn eindje. SeaMonkey is een voortzetting van deze suite. Heb die gedownload maar ik krijg m niet gestart.

Het is me opgevallen dat na installatie van SeaMonkey er verder niks gebeurt. Er wordt niet gezocht naar een evt. bestaand profiel en er wordt niks ge-importeerd. Terwijl dat bij Mozilla suite wel het geval is.
Daar worden bestaande profielen, na installatie, gelijk verwerkt en start het programma automatisch op in de browser-variant.

Wat kan ik fout gedaan hebben? Ik gebruik winxp-sp2, heb verder Mozilla Suite 1.8b1, Firefox 1.06NL en Thunderbird 1.06NL.
en de gedownloade versie van SeaMonkey is: 1.0a US-win32

Ook al geprobeerd om eerst Mozilla Suite de de-installeren en vervolgens SeaMonkey ge-installeerd. Ook toen gebeurde er niets als ik op de snelkoppeling of op het exe-bestand van SeaMonkey klikte.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb daarna een andere build gepakt (die van 10 juli). Die startte in één keer op.

Alle nightly builds van SeaMonkey: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... y/nightly/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb net even de zip-build uit latest_trunk gedownload (22-Jul-2005 16:05 11M), uitgepakt en opgestart. Die geeft alleen een melding onderin (lijkt iets met de DOM Inspector te missen ofzo).

Ik heb ook even een win32-installer-build geinstalleerd. Die heb ik custom geinstalleerd zonder DOM Inspector en Debugger (Venkman). Die krijg ik na installatie ook niet opgestart. Het programma lijkt niet eens opgestart te worden. Voorlopig dus toch maar de zip-versie gebruiken, lijkt mij zo.

Hopelijk wordt die DOM Inspector nog eens een zodanige extensie dat je die er eenvoudig uit kunt halen en dat die niet direct al in de zip-build wordt meegeleverd. Op dit moment heb je er meer problemen mee dan dat je er profijt van hebt. En die Inspector is enkel van belang voor (web)ontwikkelaars.

Zie ook http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=296120 over dit probleem.

En http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=293175 en https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=301043 gaan over het opstartprobleem (niet starten) onder Windows.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Inmiddels heb ik een goede SeaMonkey kunnen installeren via het installatieprogramma voor Windows. Ik start het installatieprogramma met de optie -greLocal (via Start > uitvoeren), kies voor een Custom installatie en kies er voor de zekerheid voor om geen DOM Inspector te installeren. Daarna start SeaMonkey netjes op en heb ik er een goed programma aan.

Jammer dat je daarvoor wat hobbels moet nemen, maar gelukkig is het uiteindelijk wel mogelijk.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Bericht door asterix »

nirwana schreef:Inmiddels heb ik een goede SeaMonkey kunnen installeren via het installatieprogramma voor Windows. Ik start het installatieprogramma met de optie -greLocal (via Start > uitvoeren), kies voor een Custom installatie en kies er voor de zekerheid voor om geen DOM Inspector te installeren. Daarna start SeaMonkey netjes op en heb ik er een goed programma aan.

Jammer dat je daarvoor wat hobbels moet nemen, maar gelukkig is het uiteindelijk wel mogelijk.
Bedankt voor de tip. Ik heb de installatie opgestart vanuit de commandline (start-uitvoeren-comd en dan in dosscherm het exe-bestand ingevuld met daarachter de optie -grelocal). Hiermee kreeg ik de seamonkeyversie 2005072205 goed werkend.

Heb nu nog de volgende vragen:

1)
Hoe krijg ik in het browserscherm de volgende foutmelding (onderin) weg:

<!DOCTYPE overlay SYSTEM "chrome://downloadwith/locale/downloadwith.dtd">

2)
Is de Calendarextensie in Seamonkey te installeren of moet ik hiervoor SunBird gebruiken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

asterix schreef:1)
Hoe krijg ik in het browserscherm de volgende foutmelding (onderin) weg:

<!DOCTYPE overlay SYSTEM "chrome://downloadwith/locale/downloadwith.dtd">
Dit gaat over de DownloadWith-extensie. Probeer het eens met een nieuw profiel (seamonkey.exe starten met de optie -P) en dan is die foutmelding ook weg. Daarin kun je dan eens proberen om enkel de DownloadWith-extensie te installeren, opnieuw te starten en zien of je dan die melding nog krijgt.
asterix schreef:2)
Is de Calendarextensie in Seamonkey te installeren of moet ik hiervoor SunBird gebruiken.
Daarvoor geldt ook: probeer het eens. Je kunt altijd nog terugvallen op Sunbird, maar de Calendar-extensie zou natuurlijk moeten werken in SeaMonkey. So give it a try.

Probeer ook eens de ExtensionUninstaller-extensie in SeaMonkey. Of hoe kun je anders extensies uit die browser verwijderen ? Een extensiebeheerder heeft SeaMonkey volgens mij nog niet. Dat is echt een Firefox-ontwikkeling (die ook in SeaMonkey niet zou misstaan).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Bericht door asterix »

nirwana schreef:
asterix schreef:1)
Hoe krijg ik in het browserscherm de volgende foutmelding (onderin) weg:

<!DOCTYPE overlay SYSTEM "chrome://downloadwith/locale/downloadwith.dtd">
Dit gaat over de DownloadWith-extensie. Probeer het eens met een nieuw profiel (seamonkey.exe starten met de optie -P) en dan is die foutmelding ook weg. Daarin kun je dan eens proberen om enkel de DownloadWith-extensie te installeren, opnieuw te starten en zien of je dan die melding nog krijgt.
asterix schreef:2)
Is de Calendarextensie in Seamonkey te installeren of moet ik hiervoor SunBird gebruiken.
Daarvoor geldt ook: probeer het eens. Je kunt altijd nog terugvallen op Sunbird, maar de Calendar-extensie zou natuurlijk moeten werken in SeaMonkey. So give it a try.

Probeer ook eens de ExtensionUninstaller-extensie in SeaMonkey. Of hoe kun je anders extensies uit die browser verwijderen ? Een extensiebeheerder heeft SeaMonkey volgens mij nog niet. Dat is echt een Firefox-ontwikkeling (die ook in SeaMonkey niet zou misstaan).
Ik heb in het bestand chrome.rdf gezocht naar "downloadwith" en al deze verwijzingen hiernaar gedeleted. En toen was het probleem opgelost :D

De Calendar-install zal ik eens proberen.

Ik heb Extension Uninstaller API geinstalleerd ijn zowel Mozilla suite 1.8b1 als in SeaMonkey. Resultaat: nulkommanul. De Uninstaller is nergens te zien, niet in de balken, niet in de contextmenus en ook niet in de de Preferences.

Toch bedankt voor je tips.

Groet/ Asterix.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

asterix schreef:Ik heb Extension Uninstaller API geinstalleerd ijn zowel Mozilla suite 1.8b1 als in SeaMonkey. Resultaat: nulkommanul. De Uninstaller is nergens te zien, niet in de balken, niet in de contextmenus en ook niet in de de Preferences.
Dan zal ik er wat meer uitleg bij verschaffen.
Vanaf http://mozmonkey.com/ installeer je zowel Extension Uninstaller API 2.0 als Extension Manager 2.0. Na herstarten van SeaMonkey zie je onder het Tools-menu een "Extension Manager" staan. De rest wijst zich dan vanzelf. Ik zag hem overigens eerst ook niet daar tussen staan (misschien omdat het daar allemaal Manager heet), maar gelukkig staat-ie daar wel degelijk.
Ik denk alleen dat je daarmee niet moet proberen om de Extension Manager of Uninstaller API uit SeaMonkey te verwijderen, want dat vind die extensie vast niet leuk. Dan moet ie met zichzelf zichzelf verwijderen. Dat wordt erg lastig, lijkt mij zo.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Bericht door asterix »

nirwana schreef:
asterix schreef:Ik heb Extension Uninstaller API geinstalleerd ijn zowel Mozilla suite 1.8b1 als in SeaMonkey. Resultaat: nulkommanul. De Uninstaller is nergens te zien, niet in de balken, niet in de contextmenus en ook niet in de de Preferences.
Dan zal ik er wat meer uitleg bij verschaffen.
Vanaf http://mozmonkey.com/ installeer je zowel Extension Uninstaller API 2.0 als Extension Manager 2.0. Na herstarten van SeaMonkey zie je onder het Tools-menu een "Extension Manager" staan. De rest wijst zich dan vanzelf. Ik zag hem overigens eerst ook niet daar tussen staan (misschien omdat het daar allemaal Manager heet), maar gelukkig staat-ie daar wel degelijk.
Ik denk alleen dat je daarmee niet moet proberen om de Extension Manager of Uninstaller API uit SeaMonkey te verwijderen, want dat vind die extensie vast niet leuk. Dan moet ie met zichzelf zichzelf verwijderen. Dat wordt erg lastig, lijkt mij zo.
Ik heb de Ext. Manager en de Ext. Uninstraller API 2.0 beide nu (werkend) ge-installeerd.

Het lukt me alleen niet om de Calendar aan de praat te krijgen in SeaMonkey (Calendarversie 2005 022814 die ik ook in mijn Mozilla Suite 1.8b1 werkend heb).

Groeten / Asterix
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

asterix schreef:Het lukt me alleen niet om de Calendar aan de praat te krijgen in SeaMonkey (Calendarversie 2005 022814 die ik ook in mijn Mozilla Suite 1.8b1 werkend heb).
Je ziet wel de Calendar-extensie terug in de Extension Manager ? En je ziet hem ook in het balkje onder het scherm van SeaMonkey ?

Als ik hem in die onderste balk aanklik dan krijg ik een foutmelding (met verwijzing naar http://bugzilla.mozilla.org/attachment. ... ction=view en http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=134432 als dat niet lukt ).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Bericht door asterix »

nirwana schreef:
asterix schreef:Het lukt me alleen niet om de Calendar aan de praat te krijgen in SeaMonkey (Calendarversie 2005 022814 die ik ook in mijn Mozilla Suite 1.8b1 werkend heb).
Je ziet wel de Calendar-extensie terug in de Extension Manager ? En je ziet hem ook in het balkje onder het scherm van SeaMonkey ?

Als ik hem in die onderste balk aanklik dan krijg ik een foutmelding (met verwijzing naar http://bugzilla.mozilla.org/attachment. ... ction=view en http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=134432 als dat niet lukt ).
Ik zie de Calendar wel terug in Extension Manager, maar verder nergens. Klik ik Extension Manager op Calendar en dan vervolgens op Options dan krijg ik de volgende foutmelding:

XML Parsing Error: undefined entity.
Location: chrome://calendar/content/pref/prefBird.xul
Line Number 14, column 1:
<dialog id="prefdialog"
^
<treecell class="treecell-ident"
--------^

Als ik de door jou aangegeven link naar de bug volg en de instrukties opvolg blijken de 2 genoemde bestanden aanwezig te zijn.

Verder krijg ik onderaan het scherm van SeaMonkey in zowel browser- als mailmodus de volgende foutmelding:

< key id="key_calendar" key="&calendarcmd.commandkey;"command="Task:Calendar"
modifiers="accel"/>

Nou daar kun je voorlopig ff mee vooruit :)

Groeten / Asterix
Plaats reactie