Norton Antivirus molt mijn mailbox

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
mosymuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 november 2003, 22:43
Locatie: Nijmegen de gekste
    unknown unknown
Contacteer:

Norton Antivirus molt mijn mailbox

Bericht door mosymuis »

Hey,

Sinds dat Netsky de wereld rondvliegt heb ik problemen met Norton, deze verwijdert hem namelijk steeds direct uit mijn mailbox (inbox), maar daarmee ook alle andere mailtjes. Mozilla Mail kan daarna de box niet meer openen, herstelt hem op een gegeven punt, maar is dan wel alle inhoud kwijt. ontzettend frustrerend natuurlijk.

Ik heb Norton al zo ingesteld dat hij het altijd eerst aan me moet vragen om een virus aan te pakken, maar daar trekt hij zich niets van aan.

Kan ik Norton of Mozilla zo instellen dat dit niet meer gebeurt?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Kun je Norton niet wijsmaken dat hij bepaalde directories/files niet moet scannen?
Zo niet: dumpen die virus scanner, zoek een ander....
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
mosymuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 november 2003, 22:43
Locatie: Nijmegen de gekste
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mosymuis »

Irmen schreef:Kun je Norton niet wijsmaken dat hij bepaalde directories/files niet moet scannen?
Dat vroeg ik me dus ook af, maar er lijkt geen optie voor te bestaan in de interface. Miss een register instelling of andere tweak?

En Norton dumpen gaat me wat ver, of ik moet een goed alternatief hebben. Maar wie zegt dat McAfee of Panda niet dezelfde fout begaan? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, in combinatie met virusmails en Mozilla Mail?
Chidade
    unknown unknown

Bericht door Chidade »

Maar wie zegt dat McAfee of Panda niet dezelfde fout begaan? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, in combinatie met virusmails en Mozilla Mail?
Gebruik zelf Avast, een gratis virusscanner. Voldoet tot nu toe prima, ook met Thunderbird 0.5.
Heb vergeleken met Norton, en deze vist zeker net zo goed!

Daarbij een goede firewall, en je hebt de boel aardig dicht.

Te downloaden: http://www.avast.com

Zie ook het forum onder Thunderbird.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mosymuis schreef:
Irmen schreef:Dat vroeg ik me dus ook af, maar er lijkt geen optie voor te bestaan in de interface. Miss een register instelling of andere tweak?
Je moet Norton toch duidelijk kunnen maken dat bepaalde mappen niet gescand moeten worden ? Anders is die virusscanner weinig waard.

Overigens heb ik me altijd verre van Norton AV gehouden (ik gebruik nu AVG, maar heb ook wel AntiVir gebruikt).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Virusscanner

Bericht door moZes »

mosymuis schreef:of ik moet een goed alternatief hebben. Maar wie zegt dat McAfee of Panda niet dezelfde fout begaan?
Ik heb niet zulke problemen en gebruik Norman v5.7, zonder iets in te stellen.
Visplek
    unknown unknown

Email opvreten

Bericht door Visplek »

Ik had op mijn werk hetzelfde probleem. Bleek niet alleen bij Thunderbird een probleem te zijn. Ook Outlook gebruikers hebben er last van. Niet al te subtiel. Ik kan ook avast! aanraden. Gratis voor thuisgebruikers en nog geen problemen mee gehad. Maar je kunt er natuurlijk ook voor zorgen dat Norton je binnenkomende mail niet meer scant. :D
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Gebruik Mcafee virusscan, Win98SE en ZonealarmPro en gaan enkel probleeem. Virusmail wordt in quarantaine gezet. Kun je altijd beslissen wat je er mee doet
W.ezel
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Bekend probleem met Norton :cry: Heb sowieso nog nooit een goed werkend Norton programma in combinatie met XP gehad: altijd gelazer.
AVG-virusscanner (freeware versie) en McAfee draaien probleemloos :D
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frederik schreef:AVG-virusscanner (freeware versie) en McAfee draaien probleemloos :D
AVG werkt hier ook goed. Ik hoop wel dat je maar één virusscanner tegelijkertijd draait. Anders kan je nog wel eens een probleem tegenkomen (als ze tegelijk een bestanden willen scannen bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik bedoelde met McAfee de firewall :wink:
Overigens heb ik wel al de twee virusscanners een tijd lang tegelijk laten draaien, zonder problemen, maar aangezien ik zelden getroffen wordt door een virus (en als dat wel het geval is is het een nieuw virus waarvoor geen bescherming voorhanden is) kan ik het nu wel met AVG alleen af.
Plaats reactie