Installatie nieuwe Mozilla Suite

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Wouter1974
    unknown unknown

Installatie nieuwe Mozilla Suite

Bericht door Wouter1974 »

Hoi,

Hier ben ik weer met een 'waarschijnlijk in jullie ogen domme' vraag. Ik heb gezien dat Mozilla Suite er nu ook in versie 1.7 NL beschikbaar is. Ik heb Mozilla Suite 1.6 en wil dus graag upgraden. Ik ben op allemaal Mozilla sites gaan zoeken hoe je dat het beste kunt doen, want ik vind nergens een 'update' button zoals bij zoveel programma's wel het geval is. Echter ik vind nergens een duidelijke beschrijving hoe ik van 1.6 naar 1.7 moet upgraden. Kan iemand me vertellen waar ik die uitleg kan vinden, door me bijvoorbeeld een link toe te spelen?

Heel erg bedankt voor de hulp.

Wouter

P.S.: ik heb collega's ook al Mozilla aangeraden, maar daar speelt een beetje hetzelfde probleem. Ook zij vinden nergens een duidelijke beschrijving over hoe je moet updaten. Ik zal jullie antwoord natuurlijk ook aan hen doorspelen. Is het misschien een idee om een soort FAQ te maken (als die er niet al is).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je kan Mozilla upgraden 'op de goede oude manier'. AFAIK kan je gewoon je oude installatie verwijderen en de nieuwe er in de plaats zetten. Aan het profiel (daar staan al je instellingen en je gegevens in) hoef je niets te doen. Dat blijft gewoon staan.

Als je je hier niet zeker bij voelt, zorg dan voor backups (dat moet je trouwens altijd doen ;-) ).

Zo doe ik het toch met Firefox en Thunderbird.
want ik vind nergens een 'update' button zoals bij zoveel programma's wel het geval is.
Een update knop is niet altijd een aanwinst voor een programma. Hoe weet je namelijk dat de update legitiem is, en geen aangepaste versie met één of ander trojaans paard in?

Voor thema's en extensies kan dit weinig kwaad (je kan moeilijk een virus in een thema steken), maar als je je browser upgrade, dan volg je het best een meer 'officiële weg', zodat je zeker bent dat er niet met het programma geknoeid is.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Installatie nieuwe Mozilla Suite

Bericht door moZes »

Wouter1974 schreef:Kan iemand me vertellen waar ik die uitleg kan vinden, door me bijvoorbeeld een link toe te spelen?
Updateprocedure:
- download Mozilla 1.7
- dubbelklik op de .exe
- Mozilla install vindt de oude 1.6 installatie en zal 1.7 er overheen willen installeren. Je mag natuurlijk ook een andere installatiemap opgeven.
- voor de zekerheid vraagt Mozilla of hij in dezelfde map mag installeren, omdat alle bestanden in die map verwijderd worden (bijv. je eigen splash afbeelding).
- na het installeren via Edit -> Preferences -> Layout -> Languages -> Download More en dan Dutch of volg deze link
- wijzig ook meteen het thema naar Modern en start Mozilla opnieuw op.
Klaar en veel succes!
Plaats reactie