Seamonkey NL

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Rob1698
Berichten: 22
Lid geworden op: 3 juni 2006, 10:30
    unknown unknown

Bericht door Rob1698 »

Is er eigenlijk nog een maintainer voor dit project?

Ik heb een tijd geleden een bug gefixed en de aangepaste file gepost op bugzilla maar de downloadbare .xpi is nooit aangepast, hoewel op bugzilla wel gesuggereerd werd om het op deze manier te doen.

Voor ik nog meer aanpassingen ga doen wil ik wel graag weten of dit nog enige zin heeft...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Rob,

Zie www.mozilla-nl.org/projecten/seamonkey voor meer informatie over dit vertaalproject. Het wordt officieel onderhouden door Tim Maks, die ook de Firefox- en Thunderbird-vertaling onder z'n hoede heeft. Af en toe zien we hem hier op het forum.

De status van Seamonkey NL is me overigens onbekend. Ik kan me voorstellen dat daar iets als 'real life' ook z'n tol eist. Maar je hebt gelijk: elk project dient goed onderhouden te worden. Wat mij betreft overleg je met Tim Maks hoe dat het beste gedaan kan worden in het geval van Seamonkey.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:Rob,

Zie www.mozilla-nl.org/projecten/seamonkey voor meer informatie over dit vertaalproject. Het wordt officieel onderhouden door Tim Maks, die ook de Firefox- en Thunderbird-vertaling onder z'n hoede heeft. Af en toe zien we hem hier op het forum.

De status van Seamonkey NL is me overigens onbekend. Ik kan me voorstellen dat daar iets als 'real life' ook z'n tol eist. Maar je hebt gelijk: elk project dient goed onderhouden te worden. Wat mij betreft overleg je met Tim Maks hoe dat het beste gedaan kan worden in het geval van Seamonkey.
zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik de projectcoördinator (en owner) van het project maar in principe onderhoud ik het niet. Seamonkey is opgesplitst in verschillende onderdelen met ieder een eigen "maintainer", zie de site. Ik heb indertijd een taalpakket gemaakt om het project weer op gang te krijgen en weer mensen actief te laten werken aan dit mooi product. maar doordat het nog niet in het cvs systeem van mozilla staat is het best ingewikkeld om met verschillende mensen aan het project te werken. helaas hebben er zich weinig mensen zich aangemeld (of zijn actief gebleken) en is dit helaas niet gelukt.

Momenteel ben ik bezig om het geheel in het cvs syteem van mozilla te plaatsen voor seamonkey 2 (en werk dan meteen de bestanden bij) zodat het makkelijker wordt voor iedereen om patches te maken. dus vanaf versie 2 moet alles veel makkelijker gaan en kan ik simpel nieuwe versies maken, zolang anderen maar correcties blijven maken (zoals het ook gaat bij Tb eb Fx).

nu over de opmerking van Rob; de navigator wordt door niemand onderhouden (wie wil?) en dus heb ik die snel in elkaar gezet om in ieder geval een taalpakket te kunnen maken. Ik probeer wel natuurlijk fouten eruit te halen die gemeld worden maar dit heeft niet mijn volledige aandacht en ik moet toegeven dat ik de afgelopen maanden de seamonkey bugs niet echt gevolgd heb. Ik zal deze week kijken of ik een nieuw taalpakket kan maken.

Nogmaals een oproep aan iedereen: wie wil er een onderdeel van seamonkey opzich nemen!!
Rob1698
Berichten: 22
Lid geworden op: 3 juni 2006, 10:30
    unknown unknown

Bericht door Rob1698 »

Nou ik wil me niet direct opwerpen als maintainer of iemand die iets op zich neemt, maar we gebruiken Seamonkey op het werk gewoon in een productie omgeving en dan is het wel fijn als het gewoon werkt. Dus die problemen met de bookmarks, die uiteindelijk allemaal terug te voeren waren op een enkele puntkomma, die wilde ik wel graag oplossen.
We werken dus al een tijdje met een zelf aangepast taalpakket.
Er zijn nog wel wat andere kleine details die ik zou kunnen oplossen, maar als er niemand is die de fixes oppakt en in de .xpi stopt dan houd ik ze wel locaal. Alleen zou ik dat jammer vinden, en het is vervelend dat bij een nieuwe release alle zelf opgeloste fouten er dan weer in zitten.
Vandaar de vraag eigenlijk. Ik vind het prima om fixes op bugzilla te posten.
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Wel.. FF en TB hebben nog steeds mijn prioriteit, maar als onderhouden van SeaMonkey staat voor het eens in de zoveel weken bijwerken van een aantal taalbestanden en het samenstellen van het taalpakket dan ben ik nog steeds niet onwelwillend. Toegegeven, de activiteit en planning van Seamonkey volg ik de laatste tijd ook niet zo, dus misschien dat dit meer werk vraagt of gaat vragen dan ik aanneem (d.w.z. op basis van de ontwikkeling naar de huidige versie). Is dat beduidend meer, zoals bij FF/TB, dan wordt het lastiger qua tijd. In principe gaat het me vooral om het elimineren van (spel- en stijl)fouten; hoe maakt me eigenlijk niet uit.

Begrijp ik overigens dat wijzigingen beter even kunnen wachten totdat de boel in cvs staat (wat het inderdaad makkelijker maakt)?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

De nieuwe languagepacks voor 1.1.3 zijn beschikbaar op:
http://www.mozilla.org/projects/seamonk ... ases/#l10n
Er wordt echter daar nog gesproken over Flemish, een kleine vergissing die binnenkort wel hersteld zal worden.
Plaats reactie