Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Deze foutmelding krijg ik dus telkens sinds ik versie 1.7.0 vervangen heb door 1.7.1. Ik heb dus geen toegang meer tot internet met Mozilla. Ik heb de FAQ op Mozilla.org geraadpleegd en wat daar staat over de betreffende foutmelding biedt voor mij geen oplossing. Wat moet ik in godsnaam doen om e.e.a. weer werkend te krijgen? Eigenlijk wil ik niet meer terug naar Internet Explorer.
Hetzelfde probleem doet zich overigens ook voor bij Firefox 0.9.2. Ik heb een ADSL-lite abonnement bij Wanadoo.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Bij voorbaat dank!
Hij staat gewoon op "direct connection to the internet" en ik heb ZoneAlarm als firewall. Ook met uitgeschakelde firewall krijg ik geen toegang. Ik vraag me echt af wat er mis is!
Toch heb ik dit ook wel gehad. Een keer heb ik Mozilla 1.7b vijf keer opnieuw moeten installeren voordat hij wou doorstarten.
Soms geeft hij daarbij aan dat hij een dll mist en dat opnieuw installeren zou kunnen helpen.
Eindelijk is het probleem opgelost!
Ik ben een tijdje terug op ZoneAlarm overgestapt omdat Norton Internet Security mijn hele systeem + het surfen op internet vertraagde. Het bleek dat NIS de grote boosdoener was. Daar kwam ik achter toen ik ZoneAlarm de-installeerde en NIS weer als firewall wilde gebruiken. Het lukte echter niet om NIS opnieuw te configureren; ik kreeg telkens de melding dat alleen de zgn. supervisor dit kon doen (ik dacht dat ik dit toch zelf was ?!!) Met veel pijn en moeite is het me uiteindelijk gelukt om NIS (deels handmatig, omdat de gewone uninstall optie niet werkte (?) ) te verwijderen, waardoor tevens Norton Antivirus verloren ging. Ten slotte heb ik Mozilla, Firefox en ZoneAlarm opnieuw geïnstalleerd. Daarna wel nog even Norton Antivirus 2004 pro (zonder IS) gedownload via P2P. Nu werkt alles weer perfect, zowel Mozilla als Firefox!
Voor mij NOOIT meer NIS! Wat een ellendig k*tprogramma!
AVG schreef:Voor mij NOOIT meer NIS! Wat een ellendig k*tprogramma!
Eh ja, daar ben ik 't mee eens . Heb ik in een grijs verleden ook problemen mee gehad.
Wat fijn dat 't gelukt is! Ik heb me toch nog een poos af zitten vragen wat er toch aan de hand kon zijn. Norton is zó'n lastig programma, dat er zelfs een verwijdertool voor bestaat (alleen voor Norton 2003): http://service1.symantec.com/SUPPORT/na ... 2114452606
Ria schreef:Eh ja, daar ben ik 't mee eens . Heb ik in een grijs verleden ook problemen mee gehad.
Ik heb nog nooit begrepen waarom de software van Symantec in korte tijd zo populair is geworden. Alsof niemand er zonder zou kunnen, terwijl ik er ook een hoop problemen door heb zien veroorzaken.
NAV vrat op mijn werk de hele Thunderbird inbox op. Lekker subtiel. Ik natuurlijk die kloterige Thunderbird de schuld geven. Een Google zoekactie leverde me een boel mede-slachtoffers op. Ook aan Het Outlook (-Express) front. Avast! anti virus werkt prima en is gratis voor thuisgebruikers. Een paar dagen testen en dan even registreren. Leuke extra is de integratie in de screensaver. Doet die ook eens wat nuttigs!
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je dit soort problemen kunt voorkomen als je de mailbox comprimeert. Maar ik heb ook wel eens ergens gelezen dat dat niet per definitie ook goed is voor de mailbox. Dus het gebruik van NAV en/of het comprimeren van de mailbox doe je op eigen risico.
Tip: maak alvorens te experimenteren een backup van het profiel met Mozilla Backup.