Mozilla verminkt afbeeldingen???

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Peter K
    unknown unknown

Mozilla verminkt afbeeldingen???

Bericht door Peter K »

Ik vind Mozila een prima browser, met één nukkige trek: hij verminkt af en toe afbeeldingen. Dat wil zeggen: op een scherm van 800x600. Op een ander scherm met hogere resolutie gaat het wel goed.
Zie bijvoorbeeld http://www.hurktoilet.nl/province.htm (linker kaart) en http://www.ladoucefrance.net (menu rechts), maar er zijn meer sites waar ik dit euvel heb.
Ik zou denken aan een fout in het webontwerp, ware het niet dat het probleem zich niet altijd voordoet. Soms is het ook weg als ik een keer in de afbeelding klik.
Het probleem doet zich voor in zowel mozilla (in ieder geval in alle versies vanaf 1.4) als in Phoenix/Firefox.
Wie weet een oplossing?

Peter
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik zie bij beide sites geen problemen. Niet dat ik mijn scherm naar 800x600 heb gezet, maar ik heb mijn browservenster op die grootte gezet (ik hoop dat dat ook mag).

Alleen onderaan het menu op laatstgenoemde site staan de afbeeldingen van MT en Nedstat over de tekst "XML van deze site" heen. Maar dat zal vast ergens verklaarbaar zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik ondervind bij beide sites geen problemen, zowel in een venster van 800x600 of resolutie van 800x600.
Snel weer naar m'n oude resolutie :shock: 1280x1024... is toch net ff ietsje fijner!
Misschien moet je het eens proberen met een nieuw profiel, dat doet soms wonderen schijnt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik merk dat beide pagina's opgesteld zijn met een vaste breedte. En die is net iets te breed voor je 800x600 scherm. Mozilla probeert dit dan op te lossen, maar dit gaat bij jou blijkbaar mis.

Kan je je resolutie niet op 1024x768 zetten? 800x600 is tegenwoordig wel erg klein...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

ByteWarrior schreef:Kan je je resolutie niet op 1024x768 zetten? 800x600 is tegenwoordig wel erg klein...
Mee eens... geeft ons webdesigners nog weer een beetje meer vrijheid ;)
Peter K
    unknown unknown

Bericht door Peter K »

Tja, lijkt mij ook wel wat. Toch nog even wat tellertjes gekeken. Percentages bezoekers met 800x600 lopen uiteen van twaalf tot 30 procent. Vind ik toch nog wat veel om met scrollbalken voor het hoofd te stoten.
Maaar goed, aan jullie reacties te zien is mijn probleem kennelijk exemplarisch vootr mijn systeem. Jammer, maar het zij zo.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Gelukkig beginnen die aantallen flink af te nemen.
De meeste nieuwe pc's worden geleverd met een 17"inch crt of tft schermpje waarop 800x600 wel erg groot is.
Mede daardoor neemt de marge van 1024x768 toe ten op zichte van 800x600...

Wil je trouwens makkelijk kijken hoe je site er uit ziet in een andere resolutie? Kijk dan eens naar de Web Developer extensie of naar het programma Screensizer.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Hey Peter,
je hebt niet toevallig een (stok)oude Ati Rage vga kaart in je PC zitten?
Of (stok) oude video drivers?

Want 1 van die 2 (of allebei natuurlijk) veroorzaakt door bugs nogal eens vernaggelde plaatjes in browsers...
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Een heuse ati rage pro64 (werk hier op een bijna antieke celeron 400 met win98 die draait zonder ooit te crashen en da's meer dan ik lange tijd van mijn xp-machine met amd1800 kon zeggen).
Je zou dus wel eens gelijk kunnen hebben, ware het niet dat het probleem zich alleen onder mozilla-achtigen voordoet. M$ Explorer en opera hebben er geen last van. Wellicht conflictje tussen die driver en mozilla?

Peter
Plaats reactie