opschonen Mozilla

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Bericht door Rednalsaw »

Hartstikke bedankt sc00zy! Het werkt. Maar .... is er niet een handiger manier? Een Plug-In oid? En waarom werkt (bij mij) de prefbar methode niet?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ja, volgens mij zou 'clear' bij Tools>>Options>>Privacy>>History gewoon moeten volstaan.
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Bericht door Rednalsaw »

Wederom dank, maar onder tools vind ik geen item options ... Ik heb Mozilla 1.7.3.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ja, sorrry... zit hier bij de opties van Firefox te kijken.
Ik had eigenlijk verwacht dat dat niet barre veel zou verschillen met Mozilla.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Edit>>Preferences>>Navigator>>History>>Clear History

Even Mozilla 1.7.3 geinstalleerd :)
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Bericht door Rednalsaw »

Ja klopt!!! :) Dank je :!:
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

sc00zy schreef:Edit>>Preferences>>Navigator>>History>>Clear History
Pak dan gelijk de Nederlandse versie even:
Bewerken>>Voorkeuren>>Navigator>>Geschiedenis>>Geschiedenis Wissen en
Bewerken>>Voorkeuren>>Navigator>>Geschiedenis>>Locatiebalk wissen
:D
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Bericht door Rednalsaw »

Hoe pak je de Nederlands versie en nu ik toch bezig ben: Wat is het verschil tussen mozilla en firefox? En waarom zijn deze (mooie > sinds ik mozilla als browser gebruik VEEL MINDER virussen [nog geen een] en spyware) gratis? Hopelijk is dit geen al te dommme vraag.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Rednalsaw schreef:Hoe pak je de Nederlands versie en nu ik toch bezig ben: Wat is het verschil tussen mozilla en firefox? En waarom zijn deze (mooie > sinds ik mozilla als browser gebruik VEEL MINDER virussen [nog geen een] en spyware) gratis? Hopelijk is dit geen al te dommme vraag.
Nederlandse versie:
http://www.mozilla.org/projects/l10n/ml ... ml#moz_1.7
Mozilla Suite is de browser, mailclient, chat, composer in een programma. Firefox is alleen een browser.
Ze zijn gratis omdat het zogenaamde Open Source programma's zijn.
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Re: opschonen Mozilla

Bericht door Rednalsaw »

Wouter1974 schreef:Vroeger toen ik nog met IE werkte, had ik een programma (Windows Washer) waarmee met een klik op de muis alle troep van IE werd verwijderd zoals history, cookies, adressbar historie, en ga zo maar door.

Maar Windows Washer werkt alleen maar bij IE en niet bij mozilla, zodoende moet ik het bij Mozilla elke keer handmatig doen.

Kent er iemand een programma dat zoals Windows Washer werkt, maar dan voor Mozilla Suite 1.7?

alvast bedankt

Wouter
Dit was de oorspronkelijke vraag van de starter van dit topic. Deze is nu toch beantwoord door sc00zy?

moZes, merci. Ik weet dat het open source programma's zijn. Maar in deze tijd waarin iedereen met elk wissewasje geld wil verdienen vraag ik me af wat de 'bedoeling van open source programma's is. Het zal toch niet alleen 'idealisme' zijn?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: opschonen Mozilla

Bericht door moZes »

Rednalsaw schreef:ik vraag me af wat de 'bedoeling van open source programma's is. Het zal toch niet alleen 'idealisme' zijn?
OpenSource.org schreef:The basic idea behind open source is very simple: When programmers can read, redistribute, and modify the source code for a piece of software, the software evolves. People improve it, people adapt it, people fix bugs. And this can happen at a speed that, if one is used to the slow pace of conventional software development, seems astonishing.
Meer info op :http://www.opensource.org/

Hoe is het met de Nederlandse versie?
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Bericht door Rednalsaw »

Nou, de Nederlandse versie is alleen maar verkrijgbaar tot 1.7 en ik heb 'gehoord' dat daar lekken in zouden kunnen zitten .... ?

Ik denk er ook over om Mozilla te vervangen door Firefox omdat ik al die extra faciliteiten toch niet gebruik. Heb je misschien ook een adres voor Firefox/Nederlands? ... :)

Wat dat open source principe betreft; die snelle ontwikkeling werkt toch alleen maar als al die gebruikers tevens verstand van programmeren hebben. Maar volgens mij zijn de meeste gebruikers, per definitie, alleen maar gebruikers. Vooral als het gratis is. En dan nog snap ik niet hoe een bedrijf financieel kan overleven als het geen geld voor zijn produkten krijgt.

Maar dit is allemaal erg off-topic, denk ik, is dat erg?
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Mozilla krijgt wel geld hoor. Anders zouden ze niet meer bestaan.

http://mozillanl.mozdev.org/

Daar kun je het een en ander downloaden, hoewel je beter af bent met .10, de Engelse versie.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Rednalsaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:13
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Bericht door Rednalsaw »

Dank je :)
Plaats reactie