thunderbird spam.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
ronaldduck
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 augustus 2004, 15:26
Locatie: kinrooi
    unknown unknown

thunderbird spam.

Bericht door ronaldduck »

hoi,
ik gebruik Mozilla Thunderbird nu al een weekje als mailprogramma.
Werkte prima tot nu.
sinds vandaag krijg ik junkmails in mijn inbox. ondanks het feit dat de junkmail deftig is ingesteld. Want de meeste zwiert hij automatisch naar de trash-box. Maar af en toe staat er toch één in mijn inbox. Toch staat de afzender niet in mijn adresboek. iemand die er raad op weet?

hier een kopie van de mail:
HEEIVFNMPSFRYA@atlaswebmail.com

javascript:emoticon(':?:')
Question

bedankt voor een snelle reactie!

grtzzzzz!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dit is normaal. De junkfilter van Thunderbird moet 'getraind' worden. De filter controleert de berichten op bepaalde woorden en leert zo bij. Je moet hem echter wel iets langer als een week trainen. Ik gebruik de junkfilter nu al iets meer dan anderhalf jaar en hij laat bijna geen spam meer door (ongeveer 1 om de twee weken).

Niet opgeven dus! Gewoon elke keer als je junkmail ontvangt, de mail als 'Junk' markeren. Ook dan wordt de mail verwijderd (of naar 'Junk' verplaatst, afhankelijk van je instellingen.

Je kan een mails als junk markeren via het rechtermuismenu of rechtstreeks via de mailbox (er staat een icoontje met een vuilbakje, klik op het bolletje in de rij van de junkmail).

Veel succes!
Plaats reactie