Externe applicatie starten vanuit FF

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Externe applicatie starten vanuit FF

Bericht door JimB »

Ik zoek voor mijn FF 2.0.0.4 een extensie die zoiets kan als de vroegere "external applications" extensie. Dus om een exe te starten vanuit het browser venster d.m.v een button.

De huidige extensie "custom buttons" die dit waarschijnlijk ook kan is voor mij volkomen onduidelijk. Ik heb ze trouwens geinstalleerd maar geraak er niet uit wijs. Bovendien is er nergens op de website van die extensie een handleiding of iets dergelijks te vinden; laat staan bij de extensie zelf. Er zijn 2 zaken die ingevuld moeten worden onder code en initialisation. De paden die ik hierin heb ingevuld werken niet. Drag/drop met de exe vanuit mijn progr files folder naar het edit venster van de te maken button werkt ook niet.

Weet iemand hoe dat juist moet ? Of eventueel een eenvoudigere extensie die hetzelfde kan ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als je nu eens de Custom Buttons 2-extensie installeert.

En je voegt daar vervolgens een button a la Notepad / Word / Wordpad aan toe.

Bij die extensie heb je niet te klagen over documentatie, want er is een compleet forum vol met voorbeelden.

Ik denk dat je de code van die knop eens moet bekijken en dat je dan ook weet hoe je je eigen favoriete programma onder een knop kunt plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ja, het was die extensie die ik dus geinstalleerd had, maar voorlopig terug inaktief gemaakt na een aantal pogingen om een en ander te doen werken.

Het forum van die extensie heb ik niet opgezocht. Ik zal eens kijken want er was in elk geval geen helpfile bij die extensie.

Met de code van die knop zou het idd moeten lukken, want dat is waarschijnlijk ook naar een executable onder program files.

MVG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Ik zal eens kijken want er was in elk geval geen helpfile bij die extensie.
Dat is doorgaans niet zo. Meestal is er wel een forum of een help-pagina beschikbaar online. Dat is namelijk net iets eenvoudiger bij te houden (op een centrale plaats) dan een helpbestand als onderdeel van een extensie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik heb me ondertussen op dat forum ingeschreven (weer een forum meer en ik heb er al zo'n 50).

Het is in elk geval een forum dat me onmiddeelijk deed inzien dat die extensie niet zomaar de eerste de beste is. Er zijn op het eerste zicht geen grenzen aan de mogelijkheden van die "Custom Buttons" extensie. Ik vind het dan ook verschrikkelijk ingewikkeld. Vooraleer men eender wat kan doen of installeren op dat forum moet men om te beginnen de extensie al geinstalleerd hebben. Men kan dan wel onmiddellijk een bepaalde "button" installeren die door forumleden ontworpen is > rechtstreeks vanuit de link zonder die te downloaden. Het werkt zoals bij OPERA waar men gewoon een button installeert door hem uit een forum of webpagina rechtstreeks naar de browser te sleppen.

Al met al ben ik dus een 4-tal uren hiermee bezig geweest omdat ik niet doorhad dat die "links" geen gewone links waren (R-klikken en save as werkte dus niet).

Omdat een en ander zelfs daarna niet werkte heb ik het voorlopig opgegeven; maar zal het binnenkort nog een laatste maal uitproberen.

MVG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Omdat een en ander zelfs daarna niet werkte heb ik het voorlopig opgegeven; maar zal het binnenkort nog een laatste maal uitproberen.
Vertel ons eens welk programma je zou willen aanroepen en wat je daarmee zou willen bereiken. Dan kunnen we je daar vast wel verder mee helpen (en gedeelde smart is op z'n minst halve smart).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Het is me ondertussen gelukt met die "custom button" extensie. Eenvoudig is wel wat anders. De toepassing van die custom button extensie gaat dan ook ver boven het normaal aanroepen van een *.exe. Wat ik dan toch naar analogie van de notepad.exe klaargekregen heb.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Het is me ondertussen gelukt met die "custom button" extensie. Eenvoudig is wel wat anders. De toepassing van die custom button extensie gaat dan ook ver boven het normaal aanroepen van een *.exe. Wat ik dan toch naar analogie van de notepad.exe klaargekregen heb.
Kun je de code die je daarvoor nodig had hier eens op het forum plaatsen ? Ik ben wel benieuwd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Nadat je de Custom Buttons extensie geinstalleerd hebt:
R-klikken op een toolbar en in het popupmenu kiezen voor Add ne button > vul een naam in, locatie van icon (browse) of de code (base 64) van het icon invullen naast browse.

Normaal is enkel een initialisatie code nodig die er voor notepad zo uitziet

/*Initialization Code*/
var label='Notepad';
var path='C:/Program Files/notepad.exe';
//var path='c:/windows/explorer.exe';
var args='';

this.label=label;
this.setAttribute('oncommand','this.startProcess("'+path+'","'+args+'")');
this.tooltipText = label;

this.startProcess=function(path,args){
var file = Components.classes['@mozilla.org/file/local;1']
.createInstance(Components.interfaces.nsILocalFile);
var process = Components.classes['@mozilla.org/process/util;1']
.getService(Components.interfaces.nsIProcess);
file.initWithPath(path.replace(/\//g,'\\\\'));
// file.launch();
process.init(file);
process.run(false,[args],1);
}
this.style.minWidth = "30px";
this.style.maxHeight = "20px";


Icoontjes in png en 24x24
Dit is dan enkel voor een executable. Op het "Custom Buttons" forum staan meer buttons die je gewoon kan slepen naar een toolbar zoals dit dus ook gebruikelijk is in Opera forums.
Indien je op apply EN OK klikt word de button blijkbaar 2x aangemaakt ! 1x Apply en venster sluiten is voldoende

Normaal zou de button bij R-klk op een toolbar en in het menu onder > customize ergens in het venster moeten te zien zijn waarna je hem ergens kan naartoe slepen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Jim,

Bedankt voor de geplaatste code.
JimB schreef:var path='C:/Program Files/notepad.exe';
Standaard staat notepad niet in c:\program files, maar dat terzijde. Doorgaans staat die in c:\windows.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

ja kan ook nog Rocketdockoverwegen
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

nirwana schreef:Jim,

Bedankt voor de geplaatste code.
JimB schreef:var path='C:/Program Files/notepad.exe';
Standaard staat notepad niet in c:\program files, maar dat terzijde. Doorgaans staat die in c:\windows.
Ik gebruik in feite zelf meestal "GetDiz" ipv notepad. Het is een app. zonder installer m.a.w. werkt het onmiddellijk en gemakkelijkheidshalve heb ik dat onder ProgrFiles gezet. Is xtreem licht en leest alle nfo's, diz's, enz....
Plaats reactie