Wat is het nut van NoScript?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
SamuëlM
    unknown unknown

Wat is het nut van NoScript?

Bericht door SamuëlM »

Ik vraag me wel af wat het nut is van NoScript. Er werken echt enorm veel stekken met JavaScript, zelfs MozBrowser. Dus je bent sowieso verplicht om het te gebruiken. Willen misschien niet maar moeten zeker wel. En nu kan het inderdaad zo zijn dat een webmaster zegt dat zijn/haar webstek betrouwbaar is, maar zeggen ze dat niet allemaal :wink:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Op normale, vertrouwde sites heeft NoScript ook weinig nut. Het punt is dat je tijdens het surfen op allerlei sites terecht komt waarvan je vaak niet zo één, twee, drie kunt bepalen of die wel helemaal jofel zijn en niet stiekem allerlei scripts runnen.
En daar is NoScript een uitstekend hulpmiddel voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Wat zou javascript nou voor iets schadelijks kunnen doen?

Misschien in IE, maar in FF lijkt me het wel mee te vallen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Dat zal ook niet zo snel gebeuren in FF, maar niets is 100% waterdicht en ook in FF worden wel eens lekken gevonden.
Het is dus een extra beveiliging.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Owh ok,

Ik red het denk ik wel zonder noscript, ik ga niet naar vreemde websites oid, dus voor mij denk ik niet nodig:D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik ga op zich ook niet naar vreemde sites, maar toch gebruik ik wel NoScript als een extra beschermlaag. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Odie007
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 maart 2008, 17:31
    unknown unknown
Contacteer:

noScript

Bericht door Odie007 »

Ik gebruik het ook als extra beschermlaag...

Tis zoals die persoon een paar reacties hierboven zegt: "Noscript is hetgeen je dankbaar zal zijn op die ene keer dat er is een spybot-script probeert te runnen bijvoorbeeld (msn-sniffers e.d.) bij het bezoeken van een onbekende site." Soms redirected zonder dat je er vat op hebt.

Dát is het moment waarop je noscript dankbaar bent :wink:

Nu ja inderdaad, iedereen moet dat een beetje voor zichzelf weten...blijf sowieso al bij Firefox als standaard webbrowser en je geniet meteen al een veel veiligere webervaring :-)

Odie
ask & you'll know :p
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: noScript

Bericht door common sense »

Odie007 schreef:(msn-sniffers e.d.)
Jabber/XMPP gebruiken i.p.v. MSN is ook een idee. In België is er bijvoorbeeld jabberweb.be. Ik kan niet stellen dat Jabber geen veiligheids risico's kent, maar het is in ieder geval open en decentraal.

En dat kan weer helpen in de veiligheid, zoals we weten uit de ervaringen met Firefox.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik vond Peter Saint-Andre best overtuigend in zijn presentatie over de veiligheid van Jabber.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Slide 241
security is a never-
ending process
Dus vandaar mijn reserve. Een lekje in een server of client is altijd mogelijk, precies zoals in Firefox dat ook voorkomt. Het blijven veel regels code, met in potentie redelijk wat bugs. Ook elke verandering of toevoeging kan daarop van invloed zijn. Dus vandaar, een never-ending process.

Maar je hebt gelijk in dat Jabber/XMPP toch behoorlijk veilig in gebruik is, en dit zeg ik dan maar om de mensen er zeker niet vanaf te houden. Wat ik hier de mensen wil meegeven, probeer het eens gewoon! Het zal zeker door velen positief ontvangen worden, chatten zonder reclame.
hagiwhat
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 februari 2009, 3:36
    unknown unknown

Bericht door hagiwhat »

presentatie over de veiligheid van Jabber. Danke Schön..
Plaats reactie