xbl

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
kowek
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 oktober 2004, 18:05
Locatie: IJsselmuiden
    unknown unknown

xbl

Bericht door kowek »

Hallo

Ik heb Firefox geinstalleerd en had eerst geen problemen, totdat ik het prgramma pinball geladen had.
Daarna als ik firefox aanklikte kreeg ik de melding" error launching browser window: no xbl binding for browser" Ik heb alles er opnieuw opgezet maar geen firefox het is alleen mogelijk op te starten in de safe mode.
Wie kent het probleem.

De groeten kowek
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Welke versie van Firefox en waar heb je deze extensie gedownload?

Als het met goed kan herrinneren was dit een probleem met de 0.9 versie van Firefox als je extensies installeerde die nog voor FF0.8 en eerder waren.

Het maken met een nieuw profiel is het enige wat het nog op kan lossen:
Start > Uitvoeren > Bladeren naar firefox.exe in de Firefox map in C:\Program Files. En en daarna -p achtertypen zodat het einde lijkt op : ..firefox.exe" -p
Klik nu op OK.
Via Create of Aanmaken kun je dan een nieuw profiel aanmaken.
Met Mozilla Backup kun je je gegevens backuppen, zodat je die daarna weer snel terug hebt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit is wat Mozilla er zelf over te zeggen heeft: http://web.archive.org/web/200402122154 ... sions.html
Nou ja, dat is een versie die Archive.org opgeslagen heeft, want Mozilla.org geeft niet (meer) thuis als ik die pagina opvraag.

In de beschrijving raden ze aan om de chrome-map in je profiel te hernoemen (naar chrome-backup of iets dergelijks). Als je daarna Mozilla weer start, dan zou die melding verdwenen moeten zijn. Overigens is dit een hele oude beschrijving (dat zal ook de reden zijn waarom Mozilla deze pagina niet meer zelf online heeft staan), dus het is denkbaar dat bepaalde dingen niet meer kloppen. Zo is het profiel tegenwoordig te vinden onder Application Data\Mozilla\Firefox.

Als je het zo niet kunt oplossen dan is met een nieuw profiel beginnen ook een goede optie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Brammen
    unknown unknown

Bericht door Brammen »

Kan iemand eens juist uitleggen wat die xbl juist doet en wat je er mee kan
Voor zover mijn kennis rijkt is dit een onderdeel van XUL, maar voor wat wordt XBL gebruikt binnen XUL ?

groeten
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Hier werkt http://www.mozilla.org/products/firefox ... sions.html prima. XBL staat los van XUL en kan gebruikt worden om bepaalde acties aan een element te koppelen. Zoals het element laten bewegen en andere simpele dingen. (Je "vervangt" het element als het ware met een apart documentje.)

Je kunt het bijvoorbeeld ook gebruiken in een XHTML omgeving en ik ook in een HTML omgeving. Zie ook http://www.w3.org/TR/2001/NOTE-xbl-20010223/
XBL is a markup language for describing bindings that can be attached to elements in other documents. Bindings can be attached to elements using either cascading stylesheets [CSS] or the document object model [DOM]. The element that the binding is attached to, called the bound element, acquires the new behavior specified by the binding.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Brammen
    unknown unknown

Bericht door Brammen »

super! dit brengt mij opnieuw al een heel stuk verder

Bedankt
Plaats reactie