Print frames apart via Print preview

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Print frames apart via Print preview

Bericht door Athome »

Ik IE is het mogelijk om in de preview een bepaald te kiezen en deze uit te printen. Dit uiteraard alleen alles een site opgebouwd is in frames. In Firefox kom deze mogelijkheid standaard niet tegen.

Is hier een extensie voor ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In de Print Preview zie ik die optie inderdaad niet. Maar als je normaal in Firefox een frame selecteert en dan File > Print (CTRL+P) gebruikt, dan is Selected Frame wel geselecteerd. Kortom, standaard drukt Firefox het geselecteerde frame af.

Alleen lijkt het erop dat je in de Print Preview-modus geen frame kunt selecteren. Ik hoop dat dit jouw vraag voldoende beantwoordt.

Update: In bug 130589 wordt dit beschreven. Echter is er al 2 jaar geen activiteit meer in die bug geweest.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Nee, eigenlijk niet echt. Het preview scherm is sowiezo buggie maar dat is een andere verhaal
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Athome schreef:Het preview scherm is sowiezo buggie maar dat is een andere verhaal
Dat is waar, maar een webpagina is dan ook niet gemaakt om af te drukken ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat wil je met het Print Preview-scherm bereiken ? Als ik een webpagina afdruk dan selecteer ik welk gedeelte ik wil afdrukken, druk CTRL+P en kies voor Selection/Selectie. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat iedereen het maar op mijn manier moet doen :)

Ik kan me voorstellen dat je met Print Preview even wilt kijken hoe het er op papier uit komt te zien. Dat kun je dan weer sluiten en dan kun je het via de normale functie Afdrukken totdat bovengenoemde bug is opgelost.
Ik zie de toegevoegde waarde van het Print Preview scherm in dit geval niet echt aangezien je daar weinig extra instellingen kunt doen. Volgens mij kun je niet bepalen welk deel op welke pagina afgedrukt moet worden en wat je allemaal nog maar meer voor geavanceerds op dat gebied kunt bedenken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

In geval van frames kun je juist wel zien wat je gaat printen in de preview. Dit is dan ook de reden voor mij waarom ik de preview in IE gebruik
Plaats reactie