Extensies in profiel dir?? Hoe in programma dir te krijgen?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Extensies in profiel dir?? Hoe in programma dir te krijgen?

Bericht door Z_God »

Ik probeer een Nederlandse Thunderbird 0.8 te bouwen, maar het lukt me niet meer om de extensie erin te krijgen.

Hoewel ik Mozilla de manier waarop Mozilla met extensies omging altijd al iritant vond (installeren vanuit het programma zelf is met name lastig), doet hij nu al helemaal vreemd.
Als ik het taalpakket vanuit Thunderbird installeer, lijkt hij namelijk in m'n profieldirectory terecht te komen in plaats van in de programmadirectory.
Het lijkt me niet handig om die soort dingen voor ieder profiel apart te moeten doen. Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik heb nog niet zo veel ervaring met Mozilla en extensies, dus misschien doe ik iets verkeerd.

PS: Weet iemand toevallig ook een standaard manier om een XPI te installeren zonder het betreffende programma te starten? Ik zou namelijk veel liever bijvoorbeeeld een RPM hebben met het betreffende programma als dependency dan een XPI.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

je gebruikt duidelijk Linux (altijd handig om dit er toch bij te zetten)

Ik weet niet welke distributie je gebruikt, maar bij debian (wat je al zeker niet hebt), kan je nl lang pack gewoon downloaden via apt-get (misschien dat jouw distributie dit gemak niet heeft)

Welke distributie heb jij?

Probeer ook eens te installeren als root (als je dit al niet deed)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ja, ik heb volledige schrijfrechten voor m'n Thunderbird directory.
Ik probeerde het net trouwens met de OS/2 versie, maar zodra ik het daar aan de praat heb, wil ik het ook onder Linux doen.
Plaats reactie