aggreg8

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

aggreg8

Bericht door moZes »

Weet iemand of het mogelijk is om aggreg8 in de zijbalk van Mozilla te krijgen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ja, het is wel mogelijk (ik heb het net even uitgeprobeerd).
Eerst heb ik Aggreg8 geinstalleerd. Firebird herstart, maar deze reageerde nog niet op chrome://aggreg8/content/aggreg8.xul
Toen heb ik aggreg8.jar in m'n chrome-directory eens zelf uitgepakt. Vervolgens nogmaals geprobeerd en weer geen succes. Toen Firebird nog eens herstart en dan blijkt deze de chrome-map opnieuw te indexeren ofzoiets. In elk geval werkte dat adres toen wel.

Gebruik je dat in de adresbalk, dan wordt Aggreg8 in de browser getoond. Vervolgens kun je dat geheel bookmarken. Als je de eigenschappen (Properties) van die bookmark opvraagt, dan kun je aanvinken dat de betreffende bookmark in de Sidebar moet worden geopend. En dan ben jij waar je graag heen wilt.

Alleen vraag ik me af waarom je Aggreg8 in de sidebar zou willen hebben. Want het is nogal groooooooot in de sidebar. Maar misschien wil je juist wel een andere XUL-pagina van Aggreg8 in de sidebar hebben. Bijvoorbeeld de aggreg8subscriptionsoverlay.xul ofzo. Persoonlijk prefereer ik de RSS Reader Panel al tijden, maar dat had er meer mee te maken dat ik Aggreg8 niet bijzonder gebruiksvriendelijk vond.

Ik hoop dan ook dat jij me wel kunt overtuigen van de voordelen van Aggreg8.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Aggreg8

Bericht door moZes »

nirwana schreef:Ik hoop dan ook dat jij me wel kunt overtuigen van de voordelen van Aggreg8.
Even iets rechtzetten, ik bedoelde dit voor Mozilla 1.6a, dus niet voor FireBird.
De optie om de bookmark in de zijbalk te openen zit niet in Mozilla 1.6a en het is me ook niet gelukt om dit te doen met een tijdelijke javascript pagina die verwijst naar chrome://aggreg8/content/aggreg8.xul. Misschien dump ik deze vraag nog wel even in een nieuwsgroep.
Overigens is dit voor het eerst dat ik een RSS reader gebruik. Had er tot nu toe nooit van gehoord en wil het eens uit proberen. Zo leer je elke dag weer wat.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Oh, dan heb je deze code nodig:
http://wp.netscape.com/sidebar/market.html

Het gaat om de window.sidebar.addPanel-aanroep.

UPDATE: sorry, ik had de verkeerde link geplakt... Ditmaal een andere link...
Laatst gewijzigd door nirwana op 18 december 2003, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Sorry , kan hem niet vinden onder deze link. Ander cijfertje?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

moZes schreef:Sorry , kan hem niet vinden onder deze link. Ander cijfertje?
Excuus, verkeerde link. Is bijgewerkt.

In de nieuwe MozillaLinks-nieuwsbrief komt trouwens ook iets over de RSS Reader Panel te staan. Maar volgens mij was ons artikel van onlangs op de site net iets uitgebreider. In elk geval laat het iedereen weten wat RSS/RDF is en wat je ermee kunt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

aggrag8

Bericht door moZes »

nirwana schreef:Excuus, verkeerde link. Is bijgewerkt.
Inmiddels uitgeprobeerd, maar dit lijkt niet te werken met de chrome link.
Het leek mij gewoon handig om zo'n rss-reader in de zijbalk te hebben, zodat je de links mooi rechts kan openen, eigenlijk net als de zijbalk van MozBrowser nieuws.
Wie weet komt er nog eens iemand op het idee om dat te programmeren.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Ik werk zelf graag met Bloglines. Zeker als je Firebird of Mozilla gebruikt een ideaal iets, omdat je het in een aparte tab kunt laten staan. Je moet je eenmalig aanmelden, maar dan kun je alle RSS-feeds invullen die je kunt bedenken, en eigenlijk werkt het net zo als de Bookmarks (indelen in groepen/mappen etc.). Ik heb Aggreg8, RSS Reader, FeedDemon en een groot aantal andere RSS-readers uitgeprobeerd, maar tot nu toe bevalt Bloglines het beste.
http://www.bloglines.com/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Probeer NewsMonster eens: www.newsmonster.org
Het is wel wat veel van het goede, maar een oplossing met veel mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie