Extensie voor kleuren van links

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Polar Monk
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 november 2004, 11:35
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Extensie voor kleuren van links

Bericht door Polar Monk »

In IE (gaan we weer) bestaat de mogelijkheid om met kleuren een onderscheid te maken tussen bezochte, en nog niet bezochte links. Bestaat een dergelijke instelling of extensie voor FF ook? Want díe mis ik toch wel een beetje... :oops:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Extensie voor kleuren van links

Bericht door ByteWarrior »

Polar Monk schreef:In IE (gaan we weer) bestaat de mogelijkheid om met kleuren een onderscheid te maken tussen bezochte, en nog niet bezochte links.
Ik snap niet wat je bedoelt vrees ik. Als ik het goed begrijp past IE de kleuren van de links aan (??). Volgens mij ligt het vooral aan de website hoe de links gekleurd worden...

Er bestaan echter wel Bookmarklets die ervoor zorgen dat links op een pagina anders afgebeeld worden. Misschien zit daar iets tussen dat doet wat je wilt.

Als ik het misheb, probeer het dan misschien eens uit te leggen met een voorbeeld. Wat doet IE juist??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zie ook de LinkVisitor-extensie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Polar Monk
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 november 2004, 11:35
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Bericht door Polar Monk »

Sorry, het leven is vaak zo simpel dat je er wel eens overheen kijkt...
Extra>Opties>Algemeen>Lettertypen & Kleuren>Koppelingskleuren voor bezochte en niet-bezochte koppelingen. Ziet er standaard dus gewoon in. Nog bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Polar Monk
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 november 2004, 11:35
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Bericht door Polar Monk »

Overigens werkt dat dus gewoon niet :cry:
Gebruikersavatar
sleepwalker
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 november 2004, 7:24
    unknown unknown

Bericht door sleepwalker »

Ja ik weet wat je bedoelt. Het is soms handig dat je aan de kleur van de link ziet dat je hem al hebt bezocht. Dat doet firefox gewoon niet of we weten gewoon niet hoe we het moeten instellen. Het bij lettertypen en kleuren instellen gaat niet
Gebruikersavatar
Polar Monk
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 november 2004, 11:35
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Bericht door Polar Monk »

Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

sleepwalker schreef:Het is soms handig dat je aan de kleur van de link ziet dat je hem al hebt bezocht. Dat doet firefox gewoon niet of we weten gewoon niet hoe we het moeten instellen.
Ik denk dat je het hier om een misverstand gaat hoor. De browser mag eigenlijk niets doen met de kleuren. De webbouwer kiest deze kleuren zelf. Zo gebruik ik groene links op mijn website.

Als de gebruiker echter toch de linkkleur wilt aanpassen, dan kan je dat doen (in de opties, zoals al gezegd). Dat is echter een optie, en niet de normale manier van doen. Ik begin me af te vragen of IE de links altijd blauw/paars kleurt...
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:
sleepwalker schreef:Het is soms handig dat je aan de kleur van de link ziet dat je hem al hebt bezocht. Dat doet firefox gewoon niet of we weten gewoon niet hoe we het moeten instellen.
Ik denk dat je het hier om een misverstand gaat hoor. De browser mag eigenlijk niets doen met de kleuren. De webbouwer kiest deze kleuren zelf. Zo gebruik ik groene links op mijn website.

Als de gebruiker echter toch de linkkleur wilt aanpassen, dan kan je dat doen (in de opties, zoals al gezegd). Dat is echter een optie, en niet de normale manier van doen. Ik begin me af te vragen of IE de links altijd blauw/paars kleurt...
Sommige websites dringen inderdaad hun linkkleuren aan je op. Ze willen persé dat jij hun pagina ziet zoals zij het bedoelden. "Visited" moet dus gewoon zwart blijven enz. Ik kan me dat wel voorstellen maar trek me daar niet veel van aan. Gelukkig kan dat met Firefox...
Plaats reactie