Ik heb adblock/disable targets/flashblock/flst vertaald :)

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Ik heb adblock/disable targets/flashblock/flst vertaald :)

Bericht door Tjaard »

Ik dacht eerst dat het lastig zou zijn omdat er geen locales zijn in adblock, maar het viel reuze mee de (hard coded :roll: ) strings te lokaliseren en te vertalen. Hij doet het, dus veel plezier ermee :) .

Hiero
Laatst gewijzigd door Tjaard op 4 december 2004, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Proficiat.

Ik vraag me wel af of het niet beter is om voor te stellen aan de ontwikkelaars om voor een localisatiemogelijkheid te zorgen. Dan hoef je niet altijd zelf het pakket te maken...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb net eventjes gekeken hoe het in elkaar zet en in het commentaar staat dat de extensie crashte bij het gebruik van dtd/propertie bestanden voor de Engelse teksten.
Ik heb hier nooit van gehoord en het lijkt me dat als dit goed gebeurd het geen probleem zou moeten zijn. Als je er dus even de tijd voor neemt zal het allemaal wel goed werken verwacht ik.

Ik zal hem wel vermeldden op mijn extensiepagina, met de melding dat hij altijd in het NL is. Er zitten nog wel een aantal kleine dingen in die ik zou verbeteren, maar dat gaat vooral over het gebruik van gebiedende wijs/infinitief.

Misschien is het verder handig om een extensie te installeren, zoals op de Extensiepagina is gedaan (zie sig). Dan hoeven mensen hem niet daarna nog in Firefox te openen.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Opmerking toegevoegd, netstatteller gefixt (die had eerst de code van m'n regexpagina per ongeluk), flashblock toegevoegd (geen werk). Nu FLST :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:Opmerking toegevoegd, netstatteller gefixt (die had eerst de code van m'n regexpagina per ongeluk), flashblock toegevoegd (geen werk). Nu FLST :) .
Mooi, mooi. :-)
Wel een kleine waarschuwing: neem niet teveel hooi ... euh ... extensies op je vork. Vergeet niet dat de gebruiker ook verwacht dat je die vertalingen up to date houdt als er een nieuwe versie uitkomt! Enkele kleine extensies zijn nog goed vol te houden, maar aan grotere extensies is vrij veel werk.

Zo heb ik net een mailtje ontvangen dat er een nieuwe versie van Enigmail gaat uitkomen. Bij 'kleinere extensies' is de updateratio waarschijnlijk wel wat kleiner, maar toch...

Zolang je genoeg vrije tijd hebt, is er geen probleem natuurlijk! ;-)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Hup, nog 2 erbij... en hier laat ik het ook bij voorlopig, het was me gewoon een doorn in het oog, die taalinconsistentie... samen met MiniT vind ik dit setje onmisbaar, dus die moeten ook op m'n usb-knuppel ;)

(*hoopt dat de googlebot snel langskomt en dat ie hoog in de rankings komt en veel page views krijgt*)
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Je kiest wel juist alle extensies uit die allemaal in de code zelf vertaald moeten worden :)

Ik zal ze zometeen wel eventjes toevoegen. Vind je het erg als ik ze op de HCC-server zet of moet ik de links naar jouw server laten verwijzen?
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Hmm, heb je bij de hcc-server stats die je eenvoudig in kan zien? Ik vind stats van m'n pagina's wel leuk namelijk :roll: ... zou je eens een link kunnen geven naar waar ze dan in het lijstje komen? Sorry dat ik misschien wat moeilijk doe, maar ik vind het gewoon leuk duidelijk te zien dat mensen iets hebben aan iets wat ik gemaakt heb :) .

(Naja, "gemaakt" is een groot woord natuurlijk...)
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ucchan schreef:Hmm, heb je bij de hcc-server stats die je eenvoudig in kan zien? Ik vind stats van m'n pagina's wel leuk namelijk :roll: ... zou je eens een link kunnen geven naar waar ze dan in het lijstje komen? Sorry dat ik misschien wat moeilijk doe, maar ik vind het gewoon leuk duidelijk te zien dat mensen iets hebben aan iets wat ik gemaakt heb :) .

(Naja, "gemaakt" is een groot woord natuurlijk...)
Nee, volgensmij niet.
Dan zal ik wel naar jouw versie linken en commentaar (als ik dat heb) naar jou sturen zodat jij het kunt verbeteren.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Okay :) .

Ik zal ook wel even zien hoeveel dataverkeer het verbruikt, als het zoveel zou worden dat ik bij moet betalen voor m'n hosting kan het altijd nog verhuisd worden ;) .

Ik weet trouwens niet hoe je zo'n xpi zich laat installeren... is dat niet een kwestie van content types? Die kan ik van apache daar niet instellen namelijk...

/edit: in een vlaag van domheid had ik de originele flashblock geupload ipv m'n vertaling, deze vertaling staat er nu wel :roll:
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ucchan schreef:Ik weet trouwens niet hoe je zo'n xpi zich laat installeren... is dat niet een kwestie van content types? Die kan ik van apache daar niet instellen namelijk...
Door de content types van apache in te stelen kun je ook XPI's laten installeren. Op HCC heb ik echter ook nog de mogelijkheid dit te doen en gebruik ik de volgende code:

Code: Selecteer alles

	<a href="http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/ext/Super_Drag_and_Go_0.2.4NL.xpi" 
	  onclick="void(InstallTrigger.install({'SuperDragAndGo NL':'http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/ext/Super_Drag_and_Go_0.2.4NL.xpi'})); return false;">Installeren!</a>
Die kun jij ook gebruiken, na het veranderen van namen, om te zorgen dat je extensies direct kunt installeren.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

weer 3 erbij :)
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ucchan schreef:weer 3 erbij :)
Zo, je bent goed bezig :)

Heb je bijvoorbeeld de verbeterde versie van MiniT+ ook al aan Samir Boulema zelf gestuurd? Dan kan hij het meenemen in een volgende versie.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Yep, die heeft ie al :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:Ik zal ook wel even zien hoeveel dataverkeer het verbruikt, als het zoveel zou worden dat ik bij moet betalen voor m'n hosting kan het altijd nog verhuisd worden ;)
Het zijn doorgaans toch extensies van enkele kilobytes ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie