Kleiner lettertype Sage feeds instellen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gast
    unknown unknown

Kleiner lettertype Sage feeds instellen

Bericht door Gast »

Ik heb sage altijd in de linker kant in FF openstaan. Door de lengte van sommige feeds kan ik niet altijd de volledige feed tekst lezen. Kan Sage breder maken maar dan wordt mijn FF wel erg smal. Kan ik het lettertype van mijn sagefeeds kleiner maken of is er een anderemanier waarop ik dit probleem kan oplossen?

sc00zy: Ik heb deze post verplaatst van Mozilla Firefox naar Mozilla-extensies
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gebruik je de Contents Area of heb je het nu over de "Feeditem lijst"?

Als je de contents area gebruikt, worden de feeds weergegeven waar normaalgezien de websites staan (in Firefox).

De Feeditem lijst is een lijst met de items die in je feed staan. Staat normaalgezien onder je Feedlijst.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Gebruik je de Contents Area of heb je het nu over de "Feeditem lijst"?
Ik heb het over de feed itemlijst
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Nieuw profiel was even vergeten in te loggen dus vorige gebruiker was ik :oops:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Ik heb het over de feed itemlijst
Aan het lettertype van de feeditemlist kan je niets veranderen. Dat is het standaard lettertype dat Firefox gebruikt... Je kan evenwel de tooltips gebruiken ('Toon beschrijvende tooltips') om toch nog een volledige beschrijving te lezen.

Als je veel feeds hebt met veel informatie erin, dan is het beter om de Contents Area te gebruiken. Deze kan je inschakelen door "Opties > Instellingen > Feedweergave > Feeds weergeven in Content Area" te kiezen.

De feeds worden dan geladen als een echte website. Met behulp van stylesheet (CSS) kan je dan de layout van de Contents Area aanpassen (er circuleren er al enkele op het net).
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Je kan evenwel de tooltips gebruiken ('Toon beschrijvende tooltips') om toch nog een volledige beschrijving te lezen.
Dat is tenminste iets.
Als je veel feeds hebt met veel informatie erin
dat heb ik

Met behulp van stylesheet (CSS) kan je dan de layout van de Contents Area aanpassen (er circuleren er al enkele op het net).
Weet je er misschien eentje En hoe stel ik deze in?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:
Met behulp van stylesheet (CSS) kan je dan de layout van de Contents Area aanpassen (er circuleren er al enkele op het net).
Weet je er misschien eentje En hoe stel ik deze in?
Standaard zit er al zo'n CSS in Sage (eentje met twee kolommen).

Ik heb enkele zelfgemaakte "thema's" hier staan. Op de mailinglist van Sage wordt er ook zo nu en dan een nieuw thema aangekondigd. Spijtig genoeg is er nog geen 'centrale' verzamelplaats voor deze stylesheets.

Gewoon downloaden (rechtsklikken en opslaan) in eender welke directory. Dan in Sage: Opties > Instellingen > Gebruik aangepaste CSS. Daar op Bladeren klikken en de stylesheet selecteren.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

And the winner is amphetadesk.css mooi maar nieuwe feeds niet duidelijk herkenbaar dus
in 2 e instantie toch maar gekozen voor: advanced_blue.css Simpel maar toch ook mooi

Bedankt :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Bedankt :D
Graag gedaan! :)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Anonymous schreef:Ik heb sage altijd in de linker kant in FF openstaan. Door de lengte van sommige feeds kan ik niet altijd de volledige feed tekst lezen. Kan Sage breder maken maar dan wordt mijn FF wel erg smal. Kan ik het lettertype van mijn sagefeeds kleiner maken of is er een anderemanier waarop ik dit probleem kan oplossen?
Dat kan wel; dan moet je de extensie "opereren" maar dat is best te doen.
Je gaat naar de map extensies in je profiel en zoekt naar het ID wat met "{a6ca" begint. Daarin zit sage.jar, die kan je openen met een zipprogramma. In de map skin > classic zit het bestandje sage.css. Open het en plak dit erbij:

Code: Selecteer alles

#rssItemListBox > listitem
{
      font-size: 9px !important;
}
Ook de tekstgrootte aan de bovenkant kan je veranderen. Dat gaat wat simpeler; je plakt dit in userChrome.css (in je profiel, map chrome):

Code: Selecteer alles

tree
{
       font-size: 9px !important;
}
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het zou overigens handiger zijn om dit als instellingen op te nemen in Opties van Firefox respectievelijk Sage.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Het zou overigens handiger zijn om dit als instellingen op te nemen in Opties van Firefox respectievelijk Sage.
Voor de meeste mensen zijn de standaardinstellingen goed genoeg. Als je daarvoor opties gaat maken, wordt het een beetje 'bloat'...

Sage is een lichtgewicht nieuwslezer. Het is dus niet nodig op het optiesvenster vol te zetten met zo'n opties...
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Dat kan wel; dan moet je de extensie "opereren" maar dat is best te doen. Je gaat naar de map extensies in je profiel en zoekt naar het ID wat met "{a6ca" begint. Daarin zit sage.jar, die kan je openen met een zipprogramma. In de map skin > classic zit het bestandje sage.css. Open het en plak dit erbij: Code: #rssItemListBox > listitem {font-size: 9px important;
}
bedankt Ria ik ga het proberen aan te passen.

Ria schreef:
Het zou overigens handiger zijn om dit als instellingen op te nemen in Opties van Firefox respectievelijk Sage.
Ben ik met je eens het liefst in Sage. :)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:
Ria schreef:Het zou overigens handiger zijn om dit als instellingen op te nemen in Opties van Firefox respectievelijk Sage.
Voor de meeste mensen zijn de standaardinstellingen goed genoeg. Als je daarvoor opties gaat maken, wordt het een beetje 'bloat'...

Sage is een lichtgewicht nieuwslezer. Het is dus niet nodig op het optiesvenster vol te zetten met zo'n opties...
De tekstgrootte van menu's, balken e.d. in Internet Explorer kan je veranderen via Windows, maar die van Firefox niet. Deze optie zou gewoon in de Firefox instellingen aanwezig moeten zijn.
Hetzelfde geldt voor een reader. Het heet niet voor niks "reader" :D
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Hetzelfde geldt voor een reader. Het heet niet voor niks "reader" :D
Euh... de grootte van de tekst zelf kan je veranderen in de stylesheet en zelfs met de Firefoxfunctie om tekst te vergroten/verkleinen.

In Firefox zou misschien wel zo'n optie mogen zitten, maar zelfs dan nog vind ik het een beetje overbodig. 95% van de mensen hoeft het lettertype niet aan te passen. En die andere paar procent zijn meestal slim genoeg om het op een forum als dit te vragen. ;)
Plaats reactie