Nedstat tellertje op RSS site

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Nedstat tellertje op RSS site

Bericht door vulture »

Met de extensie <a href="http://rsseditor.mozdev.org/">RSS editor</a> heb ik een RSS pagina gemaakt. Aan deze pagina wil ik een Nedstat Tellertje toevoegen. (ik wil graag kijken of ik de site niet voor de kat zijn staart maak) hoe kan ik de code van nedstat aan mijn pagina toevoegen?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Aan RSS of Atompagina's kan je geen teller toevoegen. Om toch te weten te komen hoeveel keer zo'n RSS/Atom gelezen (=gedownload) wordt, kan je de serverstatistieken bekijken.

Er bestaan ook enkele diensten waar je je RSS kan ingeven. Deze voorzien dan een aangepaste URL en zorgen voor een 'telfunctie'.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Aan RSS of Atompagina's kan je geen teller toevoegen
dat valt me tegen :( Echt niet?
Er bestaan ook enkele diensten waar je je RSS kan ingeven. Deze voorzien dan een aangepaste URL en zorgen voor een 'telfunctie'.
Hoe doe ik dat?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:dat valt me tegen :( Echt niet?
Het heeft gewoon geen nut om zoiets in een RSS/Atombestand te steken...

Serverstatistieken opzoeken hoeft trouwens niet eens zo moeilijk te zijn. Met een beetje gelukt staat er iets zoals AWStats op de server (of iets gelijkaardigs).
Hoe doe ik dat?
Ik heb ooit eens zo'n dienst gezien, maar ik ben de link kwijt. :?
Misschien kent iemand anders wel zo'n dienst?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Maar.............. hoe gaat dat dan op dit forum? Daar zie ik ook een tellertje en er zijn ook feeds? Werkt dit dan naast elkaar. Of is dat geintegreerd?
ben benieuwd
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

aasgier schreef:Maar.............. hoe gaat dat dan op dit forum? Daar zie ik ook een tellertje en er zijn ook feeds? Werkt dit dan naast elkaar. Of is dat geintegreerd?
ben benieuwd
Hier op het forum is de Nedstat teller geïntegreerd zodat hij op iedere forum pagina verschijnt. In de RSS feed is daar niets van terug te vinden. Dit kan dus gewoon naast elkaar werken.

Verder is de RSS-feed gewoon een PHP-pagina de de laatste topics uit de database leest en die in XML-formaat aanbiedt. Deze wordt gewoon gelezen door je nieuwslezer en kan niet (zoals een htmlpagina) automatisch informatie van andere locaties lezen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ter info: de Nedstat-teller telt niet hoe vaak onze RSS-feeds worden opgevraagd. Deze info zouden we alleen uit onze serverlogs kunnen halen. Als de links in jouw RSS-feed naar jouw website verwijzen, dan kun je wel een indicatie krijgen van of het aantal bezoekers toeneemt.

Zie ook http://www.webmasterworld.com/forum98/121.htm over dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Bericht door Slagers »

ByteWarrior schreef:Ik heb ooit eens zo'n dienst gezien, maar ik ben de link kwijt. :?
Misschien kent iemand anders wel zo'n dienst?
http://www.feedburner.com

Werkt best mooi.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Slagers schreef:
ByteWarrior schreef:Ik heb ooit eens zo'n dienst gezien, maar ik ben de link kwijt. :?
Misschien kent iemand anders wel zo'n dienst?
http://www.feedburner.com

Werkt best mooi.
Bedankt
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie