Kan geen bestand openen in RSS editor

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Kan geen bestand openen in RSS editor

Bericht door vulture »

Ik ben vandaag maar eens aan de slag gegaan met het maken van een RSS feed. Dat is gelukt ook het publiceren ging gemakkelijk. Daarna wilde ik graag een nieuwe feed toevoegen aan dit bestand. Maae als ik in de RSS editor doe bestand openen dan loopt Firefox vast. Via Taakbeheer zie ik dat FF niet reageert.

Hoe kan ik in de RSS editor een bestand openen? Of wat doe ik fout?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Kan geen bestand openen in RSS editor

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Daarna wilde ik graag een nieuwe feed toevoegen aan dit bestand.
Bedoel je nu dat je een nieuw 'feed-item' wilt toevoegen aan de feed? (het rss-bestand zelf wordt een 'feed' genoemd, en die bevat de items).
Maae als ik in de RSS editor doe bestand openen dan loopt Firefox vast. Via Taakbeheer zie ik dat FF niet reageert.
Hou er rekening mee dat RSS-editor nog zeer nieuw is (0.0.8). Nog veel kans op fouten dus.

Er zijn alternatieven om feeds mee te maken (zoals dit). Als je een beetje PHP kan, dan kan je ook feeds dynamisch laten aanmaken. Dan heb je er zelf geen werk meer aan.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik heb de oplossing al gevonden. Als ik het bestand opsla als XML bestand dan kan ik het later ook gewoon via bestand openen weer openen en bewerken. Opslaan als RSS lukt wel maar openen van een RSS bestand lukt nog steeds niet.

RSS editor staat misschien nog wel in de kinderschoenen maar is erg makkelijk in het gebruik. :lol:

Jammer alleen dat in de Nederlandseextensie het help file ook niet even vertaald is.

Het werken met PHP is mij geheel onbekend.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie