linky start slecht op, nu helemaal niet meer

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

linky start slecht op, nu helemaal niet meer

Bericht door basman »

Ik ben erg enthousiast over Linky (2.2) van Henrik Gemal.

Ik had echter van begin af aan problemen bij opstarten van Firefox 1.0 nl, ik moest altijd opnieuw opstarten om deze extensie aan de praat te krijgen. Ook bij tussentijds de browser afsluiten leek het of deze extensie alleen om de keer werkte.

Nu, zonder dingen in firefox veranderd te hebben, start ie niet alleen niet meer op, maar krijg ik hem ook niet meer opnieuw geinstalleerd. Deinstalleren lukt wel, als ik op het extensievenster afga tenminste. Versie 2.3 geeft hetzelfde probleem.

Er moet iets in mijn profiel mis zijn gegaan, ik heb onlangs een vastloper gehad dus daar ligt het vast aan, maar ik heb geen idee wat ik kan of moet herstellen.

In een ander profiel lukt het namelijk wel gewoon, maar ik heb echt geen zin om al mijn finetuning opnieuw uit te gaan vogelen als het niet hoeft. Dus als iemand hier weet waar ik moet zoeken of knutselen houd ik me aanbevolen. Een eenvoudig linkje is ook altijd welkom.
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Afbeelding
Dit zal je dan vast ook wel een leuke site vinden: http://fietsroutes.web-log.nl/
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

DOor hard zelf te sleutelen ben ik al weer ietsje verder. In eerste instantie sloot ik een van de meest voor de hand liggende oorzaken uit: conflict tussen extensies. Toch lijkt het dat te zijn: het lijkt te zitten tussen Linky en Menu editor 1.0, als ik die eruitgooi gaat het (nu even) opeens goed.

Ik hoop dat daar iets aan te wijzigen/repareren is want over beiden ben ik te spreken. Ik ben nog steeds in voor technische ondersteuning!
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik ken die problemen wel na een aantal crashes heb ik menueditor en TBE voorgoed de deur uitgedaan.

zie ook http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=211920
Due to the nature of what Menu Editor does, it's prone to bugs caused by interaction with other extensions.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

basman schreef:Ik hoop dat daar iets aan te wijzigen/repareren is want over beiden ben ik te spreken. Ik ben nog steeds in voor technische ondersteuning!
Tja, zo gaat het nu éénmaal. Soms willen twee extensies hetzelfde stukje Firefox code beïnvloeden. Dan heb je een conflict en geeft één van de twee extensies het op.

Je kan deze fout melden bij de extensiemakers en hopen dat ze het repareren.
Plaats reactie