Is de Gmail-notifier bruikbaar voor meerdere gmail-accounts?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
jamesn
    unknown unknown

Is de Gmail-notifier bruikbaar voor meerdere gmail-accounts?

Bericht door jamesn »

Hallo kan ik ik de gmail-notifier extensie voor firefox voor twee gmail-accounts gebruiken.? Of is er een andere mogelijkheid
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Volgens mij behoor je per persoon slechts 1 GMail-adres te hebben, dus ik denk dat het antwoord "Nee" zal zijn. Zorg eerst maar dat je die eerste 1000 MB vol krijgt :?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Hoezo behoor je er maar 1 per persoon te hebben? Ik heb er meerdere om een paar namen 'veilig' te stellen.
Je kan trouwens maar 1 account checken met de notifier.
jamesn
    unknown unknown

Bericht door jamesn »

sc00zy schreef:Hoezo behoor je er maar 1 per persoon te hebben? Ik heb er meerdere om een paar namen 'veilig' te stellen.
Je kan trouwens maar 1 account checken met de notifier.
Ik heb er twee, gewoon 1 voor spam en de andere voor het echt. jaja Gmail is 1 Gb groot, ik heb maar 4% gevuld ofzo, maar toch heb ik liever een onderscheid tussen mijn echte email-adres en een andere voor aanmeldsites vandaar.

Ik heb er dus 2 maar kan nog wel 50 mensen uitnodigen, wie zegt dat ik mezelf niet mag uitnodigen een keertje? :P

Maar de firefox extensie is dus maar bruikbaar voor 1 gmail-account, what about de people met meerdere gebruikers van dezelfde pc met dus meerdere gmail-accounts?? Die kunnen deze firefox extensie dus niet gebruiken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

jamesn schreef:what about de people met meerdere gebruikers van dezelfde pc met dus meerdere gmail-accounts?? Die kunnen deze firefox extensie dus niet gebruiken.
Die mensen loggen vast alleen onder hun eigen account in en kunnen dan hun eigen Gmail Notifier-instellingen opslaan in hun eigen Firefox-profiel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

waarom zou je in godsnaam meerdere gmail accounts nodig hebbe,
in mijn ogen zijn er 3 soorten mail....

1 spam (dat wil je zowiso niet ontvangen (goddank mozilla thunderbird, en z'n spam preventie methodes)...

2 is mail van belangrijke personen (ach iedereen heeft msn, dus waarom dan niet gewoon je hotmail / msn account (of natuurlijk het account van je provider .. in mijn geval MIJN-NAAM@caiway.nl ....

en je hebt GMAIL - en iedereen kan direct raden wat ik daarmee doe en uitvreet...
maar dat ga ik natuurlijk niet vertellen... 'is overigens wel een heel handig om daar een notifyer voor te hebbe.... ;) - en die heb ik dan ook....

zou daarmee dan ook niet weten - waarom ik uberhaubt 1gb ruimte nodig heb voor elke van die andere types email. (en mocht er iemand uit mijn
bekenden kring een G-mail mailtje wille sturen .. ach dan heeft ie gewoon 2 van mijn email adressen in z'n lijst...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:2 is mail van belangrijke personen (ach iedereen heeft msn, dus waarom dan niet gewoon je hotmail / msn account (of natuurlijk het account van je provider .. in mijn geval MIJN-NAAM@caiway.nl ....
Hotmail/MSN staat professioneel gezien zeer slecht als e-mailadres. Stel je voor dat je gaat solliciteren en je geeft dat adres op... Niet echt professioneel dus.

Als je een mailadres krijgt van je provider, gebruik dat dan. Je betaalt er tenslotte ook voor. ;)
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

ByteWarrior schreef:
Anonymous schreef:2 is mail van belangrijke personen (ach iedereen heeft msn, dus waarom dan niet gewoon je hotmail / msn account (of natuurlijk het account van je provider .. in mijn geval MIJN-NAAM@caiway.nl ....
Hotmail/MSN staat professioneel gezien zeer slecht als e-mailadres. Stel je voor dat je gaat solliciteren en je geeft dat adres op... Niet echt professioneel dus.

Als je een mailadres krijgt van je provider, gebruik dat dan. Je betaalt er tenslotte ook voor. ;)
Ja klopt maar als je overstapt naar een andere provider, dan heb je dat email-adres niet meer, daarom gebruik ik een algemene (lees gmail-account_
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

magicmans schreef:Ja klopt maar als je overstapt naar een andere provider, dan heb je dat email-adres niet meer, daarom gebruik ik een algemene (lees gmail-account_
Schaf jezelf een .name adres aan. Dat wordt dan geforward naar je bestaande mailadres. De verzender houdt altijd hetzelfde mailadres, terwijl jij achter de schermen zoveel van provider kan veranderen als je wilt...
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

meerdere account beheren is nu wel mogelijk met de ectensie <a href="http://www.longfocus.com/firefox/gmanager/">Gmail Manager</a>
een aanrader met vele opties handiger als <a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... ail">Gmail Notifier</a>
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

nirwana schreef:Volgens mij behoor je per persoon slechts 1 GMail-adres te hebben, dus ik denk dat het antwoord "Nee" zal zijn. Zorg eerst maar dat je die eerste 1000 MB vol krijgt :?
Daar heb je andere extensies voor, als Gspace. (bestanden uploaden naar Gmail via FTP achtig proggie) En het is inmiddels alweer meer dan 2686 MB.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik heb 2 gmail accounts en ik doe het zo:

Voor 1 account gebruik ik de Gmail Notifier, en als ik het andere account (waar veel minder op binnenkomt) wil checken dan klik ik in Gmail op 'Afmelden', dan kom je automatisch op een pagina waar je je weer kunt aanmelden, en gebruikersnaam en wachtwoord voor het tweede account heb ik laten onthouden door de FF wachtwoord manager, dus dat staat al ingevuld.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

aasgier schreef:meerdere account beheren is nu wel mogelijk met de ectensie <a href="http://www.longfocus.com/firefox/gmanager/">Gmail Manager</a>
een aanrader met vele opties handiger als <a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... ail">Gmail Notifier</a>
En die heb ik dus nu geprobeerd, en dat bevalt me zeer! Gmail Notifier is eraf, en Gmail Manger staat erop!

Dank voor de tip, aasgier :D
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Manuel schreef:
aasgier schreef:meerdere account beheren is nu wel mogelijk met de ectensie <a href="http://www.longfocus.com/firefox/gmanager/">Gmail Manager</a>
een aanrader met vele opties handiger als <a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... ail">Gmail Notifier</a>
En die heb ik dus nu geprobeerd, en dat bevalt me zeer! Gmail Notifier is eraf, en Gmail Manger staat erop!

Dank voor de tip, aasgier :D
Blijft toch leuk dat Firefox met die extensies. Er komen toch steeds verbeteringen voorbij waarvan je denkt daar heb ik wat aan. :D

Another very happy Firefox user :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

aasgier schreef:
Manuel schreef:
aasgier schreef:meerdere account beheren is nu wel mogelijk met de ectensie <a href="http://www.longfocus.com/firefox/gmanager/">Gmail Manager</a>
een aanrader met vele opties handiger als <a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... ail">Gmail Notifier</a>
En die heb ik dus nu geprobeerd, en dat bevalt me zeer! Gmail Notifier is eraf, en Gmail Manger staat erop!

Dank voor de tip, aasgier :D
Blijft toch leuk dat Firefox met die extensies. Er komen toch steeds verbeteringen voorbij waarvan je denkt daar heb ik wat aan. :D
Ja, het wordt langzamerhand al meer volwassen, de browser, en wat er bij hoort :)
aasgier schreef:Another very happy Firefox user :D
Ja! :D :D
Plaats reactie