nieuws

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
jubair
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maart 2005, 14:25
    unknown unknown

nieuws

Bericht door jubair »

hoi

ik ben nieuw met firefox
ik zag bij mij op het werk dat iemand rechtsonderin telkens het laatste nieuws kon lezen.
dat was gewoon tekst wat voorbij kwam lopen in de taakbalk.
ik zou dat ook graag willen.
weet iemand misschien hoe dat moet? of welke extensie ik hiervoor moet gebruiken?

alvast bedankt voor de moeite
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Als het in de taakbalk gebeurt, dan heeft het niets met Firefox te maken. Er bestaan genoeg van zulke systemen die in het besturingssysteem integreren en je dan het laatste nieuws laten weten.

Er zijn wel enkele extensies die je toestaan om het nieuws te lezen, maar dan gaat het wel niet via de taakbalk van Windows.

Sage
Feedview
infoRSS
(...)

Al die systemen werken met behulp van RSS/Atom. Die techiek(en) zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte blijft. Tegenwoordig bieden de meeste websites wel feeds aan (zo noemen die dingen). Als een website een feed heeft, zie je in Firefox rechtsonder een icoontje.
Laatst gewijzigd door ByteWarrior op 27 maart 2005, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dat klinkt als de InfoRSS-extensie. Of het moet een nieuwsticker van een of andere website zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
jubair
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maart 2005, 14:25
    unknown unknown

Bericht door jubair »

nirwana schreef:Dat klinkt als de InfoRSS-extensie. Of het moet een nieuwsticker van een of andere website zijn.
hoe moet ik deze "infoRSS" installeren, zodat ik hem ook aan de praat krijg?
jubair
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maart 2005, 14:25
    unknown unknown

Bericht door jubair »

heb het al. ik zit nu bij nieuwstracker. kan ik die ook toevoegen aan firefox?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

jubair schreef:heb het al. ik zit nu bij nieuwstracker. kan ik die ook toevoegen aan firefox?
Ja dat kan.

Bij Info RSS moet het via het Opties-venster van Info RSS(zal wel via Extra > Extensies > Opties te bereiken zijn) en dan moet je de url's gebruiken die je vind op http://www.nieuwstracker.nl/rss/index.asp.

Als je de Firefox live bladwijzer functionaliteit bedoeld moet je via Bladwijzers > Bladwijzers beheren > Bestand > Nieuwe live bladwijzer deze toevoegen (omdat er rechtonder niet de juiste feed gebruikt wordt)
Plaats reactie