tab mix: debughulp gevraagd

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

tab mix: debughulp gevraagd

Bericht door Tjaard »

Ik heb net de vertaling gedaan van tab mix, maar ik krijg een erg wazige fout op de machine waarop ik m'n vertalingen test. Ik krijg een ontleedfout waarvan ik niet snap waarom. Zou iemand me kunnen helpen door vanaf m'n site tab mix (in het Nederlands) te installeren en te kijken wat er gebeurt en of ik iets over het hoofd heb gezien?

Ik heb namelijk alles overgenomen van de en-US en heb alleen vertalingen gedaan en en-US naar nl-NL veranderd op de juiste plekken etc...

Alvast bedankt :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik wil hem wel eventjes testen.

Ik merk dat hij al op je site staat, ik ga hem nu ff testen.. :)
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 2 april 2005, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ik heb je vertaling geinstalleerd in een nieuw profiel. Het eerste wat gebeurt is dat ik, zonder iets aan de opties van de extensie te doen, een grote grijze balk onderin krijg met daarop in rode letters:
<DOCTYPE dialog SYSTEM "chrome://tabmix/locale/pref-tabmix.ent" >
Als ik naar het extensie venster ga en daar Tabmix selecteer en vervolgens op Opties klik, krijg ik alleen een venster met de volgende melding:
XML-ontleedfout: fout tijdens het verwerken van externe entiteitverwijzing Locatie: chrome://tabmix/content/pref-tabmix.xul Regelnummer 5, kolom 66: <DOCTYPE dialog SYSTEM "chrome://tabmix/locale/pref-tabmix.ent" >
Voor alle duidelijkheid: ik kan dus niets veranderen aan de standaardinstellingen van de extensie omdat het optiesvenster niet opent.

Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Afbeelding
Dit krijg ik, onderin de statusbalk van Firefox, na het heropstarten van Firefox na installatie van jouw xpi.

Afbeelding
Dit krijg ik bij de opties van Tabmix 0.1.4
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik krijg die fout dus ook, maar ik heb geen idee waar ie op slaat. Ik heb namelijk de en-US gekopieerd en dan zouden alle entities er toch in moeten zitten... :?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ik heb een soortgelijke melding ooit gehad na een extensie-update, ik geloof van Forecastfox. Wellicht kan je de maker van die extensie benaderen om te vragen wat het probleem was en hoe het is opgelost?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het is waar ik gelijk al aan moest denken toen ik dit hoorde, maar het vinden waar de fout uiteindelijk zat duurde net was langer.

Volgensmij was het hideTabbar.label waar nog één stond. Sla het document eerst als UTF-8 op en verander het dan zodat het wel goed werkt. In ANSI-indeling moet je speciale tekens gaan gebruiken..
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

mag ik ook &eacute; neerzetten...? En misschien is dit een puntje om te vermelden bij de tutorial :) ?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ucchan schreef:mag ik ook &eacute; neerzetten...? En misschien is dit een puntje om te vermelden bij de tutorial :) ?
Heb het nooit geprobeerd. Waarom trouwens geen UTF-8, lijkt me eigenlijk makkelijker?

Trouwens:
http://www.mozilla-nl.org/vertalen/extensies schreef:3. Zorg ervoor dat je documenten zijn opgeslagen als UTF-8. Normaal merkt u hier niet veel van, maar wel als u trema's en dergelijke tekens gebruikt in de .dtd en .properties-bestanden. Daarbij kunnen XML-fouten ontstaan (rode tekst op een gele achtergrond). Alle teksteditors kunnen tegenwoordig de codering wel aanpassen. Zo kan in Kladblok de codering gekozen worden bij het opslaan van een document. In andere editors zoals Notepad2 en Crimson editor kan dit direct vanuit de interface.
Meer informatie over karakterencoding is te lezen in het OpenMagazine van januari 2005.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

*schaam*
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

sc00zy schreef:Afbeelding
Dit krijg ik, onderin de statusbalk van Firefox, na het heropstarten van Firefox na installatie van jouw xpi.

Afbeelding
Dit krijg ik bij de opties van Tabmix 0.1.4
Dit is wat ik zie, dus geen screenshots (kan dus zijn -bedenk ik me nu- dat jullie ze in deze quote wel zien).
In IEview krijg ik de hierbovenvermelde foutmeldingen wel te zien, nu niet.
Ook de signature van Scoozy zie ik niet, heb eergisteren tab mix geïnstalleerd, kan dat er iets mee te maken hebben?
Alle plug-ins zijn 'aan' (behalve de Mozilla Default Plug-in, maar dat schijnt zo te moeten, begreep ik van de week).
Adblock staat niet aan.
Laatst gewijzigd door adri op 2 april 2005, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik heb het intussen opgelost hoor, bedankt voor de hulp iedereen :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

adri schreef: Ook de signature van Scoozy zie ik niet, heb eergisteren tab mix geïnstalleerd, kan dat er iets mee te maken hebben?
Alle plug-ins zijn 'aan' (behalve de Mozilla Default Plug-in, maar dat schijnt zo te moeten, begreep ik van de week).
Adblock staat niet aan.
Als ik via de bron van die signature (http://members.home.nl/mozbrowser/resis ... futile.png) de afbeelding kopieer en daarna open in een nieuwe tab of venster, zie ik de afbeelding wel. Hoe kan dat nu? Ook de screenshots zijn op die manier wel te zien.
Maar dan dus alleen de afbeeldingen, verder niks. :?:
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

adri schreef:
adri schreef: Ook de signature van Scoozy zie ik niet, heb eergisteren tab mix geïnstalleerd, kan dat er iets mee te maken hebben?
Alle plug-ins zijn 'aan' (behalve de Mozilla Default Plug-in, maar dat schijnt zo te moeten, begreep ik van de week).
Adblock staat niet aan.
Als ik via de bron van die signature (http://members.home.nl/mozbrowser/resis ... futile.png) de afbeelding kopieer en daarna open in een nieuwe tab of venster, zie ik de afbeelding wel. Hoe kan dat nu? Ook de screenshots zijn op die manier wel te zien.
Maar dan dus alleen de afbeeldingen, verder niks. :?:
Ga naar Extra > Opties > Webfuncties > Afbeeldingen laden > Alleen voor de oorspronkelijke website uitvinken.

Voortaan kun je trouwens beter een nieuwe thread beginnen, dat is wat duidelijker voor een ieder.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

sc00zy schreef: Ga naar Extra > Opties > Webfuncties > Afbeeldingen laden > Alleen voor de oorspronkelijke website uitvinken.
Dat had ik al gedaan, helpt niet.
Voortaan kun je trouwens beter een nieuwe thread beginnen, dat is wat duidelijker voor een ieder.
OK.
Zag het in deze draad het eerst dus zodoende, maar je hebt gelijk. :oops:
(alhoewel ik vermoed dat het iets met die extensie te maken heeft)
Plaats reactie