FF AdBlock > Na deinstallatie geen extentions meer?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LongHorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2005, 16:22
    unknown unknown

FF AdBlock > Na deinstallatie geen extentions meer?

Bericht door LongHorn »

In FireFox (toen nog) 1.01 heb ik AdBlock geinstalleerd. Was er niet tevreden over, en toen heb ik hem, via de functie in het porgramma, gedeinstalleerd. Ik kreeg toen (volgensmij) geen foutmelding, maar daarna werkte mn extentions nier meer. Ik werk nu met FireFox 1.02. Iemand?

Ook deinstalleren/installeren van FireFox werkt niet, en ook het opnieuw installeren van de extention werkt niet. Als ik in "About:Config" kijk, zi eik nog wel zooi van AdBlock staan.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Waarschijnlijk werkt de uninstall-procedure van AdBlock niet helemaal goed. De beste manier om een extensie te verwijderen is namelijk via Extra > Extensies.

Ik weet niet wat nu het probleem is, maar een nieuw profiel is de makkelijkste oplossing. Je zou ook kunnen proberen is om de volgende mappen/bestanden uit je profielmap te verwijderen:
extensions/
chrome/
XUL.mfl

Die instellingen worden trouwens in prefs.js bewaard (ook in je profiel). Die kunnen daar opzich blijven staan, maar je moet ze uit dat bestand verwijderen om ze helemaal weg te krijgen. (Pas wel op wat je doet..)
Gebruikersavatar
LongHorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2005, 16:22
    unknown unknown

Bericht door LongHorn »

Hoii, ik denk dat ik eens even ga kijken of ik een nieuw profiel met instelingen kan aanmaken.

Het is inmiddels gelukt, met een nieuw profiel. TnX!
smurfslover
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juli 2005, 12:33
    unknown unknown

geen extensies meer

Bericht door smurfslover »

Zelfde probleem hier:
na uninstall van adblock via Extra\extensies kan het extensievenster niet meer geopend worden en kan ik geen nieuwe extensies meer installeren of verwijderen
ik gebruik firefox 1.0.4
:cry: :cry:
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

"smurfslover" schreef:Zelfde probleem hier:
na uninstall van adblock via Extra\extensies kan het extensievenster niet meer geopend worden en kan ik geen nieuwe extensies meer installeren of verwijderen
ik gebruik firefox 1.0.4
wel dan ben je zeker iets met dezelfde oplossing ;-)
veel succes, moest dit niet lukken, geef je hier best even een gil
Gert-Paul schreef:Waarschijnlijk werkt de uninstall-procedure van AdBlock niet helemaal goed. De beste manier om een extensie te verwijderen is namelijk via Extra > Extensies.

Ik weet niet wat nu het probleem is, maar een nieuw profiel is de makkelijkste oplossing. Je zou ook kunnen proberen is om de volgende mappen/bestanden uit je profielmap te verwijderen:
extensions/
chrome/
XUL.mfl
Plaats reactie