Favicon Picker en Standaard Mapicoon wijzigen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Favicon Picker en Standaard Mapicoon wijzigen

Bericht door JimB »

Ik heb reeds lange tijd de FaviconPicker in gebruik. Die laat je Favorieten indien gewenst netjes met enkel een 16x16 icoontje onder je adres bar zien. Ik had dan ook zo'n rijtje van 50 snelkoppelingen onder mijn adres bar staan. Na een grondige herinstall ben ik die allemaal kwijt en ben de lijst nu terug aan het samenstellen > ik ga ze nu meestal in mapjes steken met verschillende kleuren. De verschillende gekleurde mapjes zijn reeds klaar. Afbeelding

Ik kan echter de mapjes niet wijzigen met die FaviconPicker. Bij properties staat er geen mogelijkheid om het mapicoon te wijzigen.
Nochtans kan het mapje van de http://fxfeeds.mozilla.org/rss20.xml wel gewijzigd worden zoals in de 2e screenshot te zien is. Het is dan ook mogelijk niet echt een mapje.

Zie 2 bijgeleverde gemonteerde screenshots.

Afbeelding

Afbeelding



Heeft iemand een workaround om die standaard 16x16 mapjes toch te wijzigen ??
Laatst gewijzigd door JimB op 26 april 2005, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Misschien moet je eens dit onderwerp doorlezen (vooral de laatste reacties). Daar kun je vinden hoe je het pictogram van een bladwijzermap wijzigt.

Dat je trouwens http://fxfeeds.mozilla.org/rss20.xml wel kunt wijzigen heeft ermee te maken dat het een verwijzing naar een feed is en dat alle items daarvan bij elkaar getoond worden. Firefox gebruikt hier standaard een normaal pictogram voor, maar jouw thema waarschijnlijk een mapje.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Het probleem is hier dat (indien de code werkt) steeds volgens de laatste bevindingen in dat onderwerp ineens ook alle snelkoppelingen in die bepaalde map hetzelfde ikoon krijgen als de map zelf (dus in mijn geval zou ik dan een bvb rood mapje krijgen met daarin allemaal gewijzigde icoontjes van die snelkoppelingen in ook allemaal rode mapjes); ze kunnen dan wel achteraf terug in een individueel icoon gewijzigd worden met Favicon.
Als ik hier dan snelkoppelingen naar websites ga plaatsen die hun eigen icoon hebben zoals FF bvb. vraag ik me af hoe die er gaan uitzien ? Ook als rode mapjes in het begin die dan moeten gewijzigd worden ? Lijkt me veel werk. Tenzij er een andere workaround voor is, zou ik misschien beter wachten tot er iets zoals FavIconpicker bestaat maar dan voor de Mapjes. Bedankt alvast.
Plaats reactie