AutoLogin 0.2

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

AutoLogin 0.2

Bericht door JimB »

Ik gebruik de AutoLogin 0.2 ext om te vermijden dat ik bij mijn Yahoo Mail Account VOORTDUREND (een ware f*****g plaag) mijn username en/of paswoord moet invullen.
Dit alles scheen goed te werken, tot wanneer ik een 2e Yahoo Mail account aanmaakte.
Nu zit dit alles volledig in de knoei en moet ik steeds om de haverklap terug mijn Username en/of PW invullen of juist niet maar dan zit ik al eens in de verkeerde account.
De 2 Accounts blijken volledig verwisselbaar te zijn en het is ONMOGELIJK om een snelkoppeling te maken die naar Account1 voert en een andere die naar Account 2 voert.
Natuurlijk heb ik voor de 2 accounts een verschillende username en PW.
Wat een soep. Kopieren/plakken van URL's > niets helpt.
Trouwens bestaat er zoiets als een Yahoo Mail Account forum (maar dan enkel en alleen voor Mail Account problemen)? Nergens te vinden.
Als er hier iemand raad mee weet, niet aarzelen. Bedankt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De ondersteuning van Yahoo Mail staat hier:
http://help.yahoo.com/help/us/mail/index.html
Een specifiek forum voor Yahoo Mail heb ik nog niet gevonden.

Betreffende AutoLogin heb ik hier iets in de vorm van een GreaseMonkey userscript: http://labs.beffa.org/greasemonkey/
Dat lijkt ongeveer hetzelfde te doen, maar misschien werkt het beter in jouw geval. Al moet ik wel aangeven dat je het wel lastig maakt met 2 verschillende accounts. Een website werkt namelijk vaak zo dat deze jou probeert te herkennen. Er wordt dan een cookie weggeschreven met daarin iets waar jij later herkent kan worden. Dit is een klein tekstbestand met een waarde erin.
Daarnaast probeert de AutoLogin-extensie ook nog geautomatiseerd in te loggen. Ik kan me voorstellen dat dat goed gaat als je per website 1 wachtwoord hebt, maar ik kan me ook goed voorstellen dat het tot problemen kan leiden als je de ene keer met het ene en de andere met een andere wachtwoord wilt inloggen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Hmmm, ik heb ooit op een website wel 6 verschillende accounts (+wachtwoorden) gehad, geen enkel probleem.
Als je tenminste aanvinkt dat FF (of IE) dat moet onthouden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Hmmm, ik heb ooit op een website wel 6 verschillende accounts (+wachtwoorden) gehad, geen enkel probleem.
Als je tenminste aanvinkt dat FF (of IE) dat moet onthouden.
En hoe vertel je dan wanneer er met welk account automatisch ingelogd moet worden als je zo'n AutoLogin-extensie gebruikt ? Je zou dan van die extensie eigenlijk een popup-venster moeten krijgen met daarin alle accounts die daarvoor geregistreerd staan, zodat je kunt kiezen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Zie hier.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nog even een aanvulling op dit onderwerp, want ik kwam op Userscripts.org een populair GreaseMonkey-userscript tegen: Yahoo Mail Username Assistant met als omschrijving "provides a drop-list of yahoo mail login names". Dat klinkt mij in de oren als de oplossing van dit probleem (tenminste, als het nog altijd een probleem is).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

En het is nog steeds een ware f*****g plaag.
Alhoewel... Ik open nu d.m.v. een snelstarttoets met mijn "standard" browser (Opera) mijn Yahoo Account 1.
Om mijn Yahoo Account 2 te openen moet ik mijn FF browser openen en naar de snelkoppeling (bladwijzer) met AutoLogin gaan.
Tot hiertoe heeft dit altijd gelukt.
Ik ga die link even opzoeken en later results rapporteren. Alhoewel ik blijkbaar eerst GreaseMonkey moet installeren. En wat is dat ??? Bedankt alvast.

Ik heb trouwens eenzelfde probleem met mijn 2 eBay accounts.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Onduidelijk hoe dit dient gebruikt te worden

Bericht door JimB »

Heb dus nadat ik die GreaseMonkey extensie geinstalleerd heb het Yahoo Mail Userassistant script ook gedownload en in de extensie geinstalleerd zodat onder Opties een YahoomailAssistant venster verschijnt. Maar vanaf dat ogenblik word de onschuldige gebruiker volledig in het duister gelaten hoe dit moet gebruikt worden in combinatie met 2 usernames. Geen help of uitleg op de website .... niets. Dus heb ik dat alles dus maar snel terug verwijdert. Ik kan er echt totaal niets mee aanvangen zonder uitleg. Alvast toch bedankt voor de link Nirwana. Misschien kan iemand anders dit eens uittesten hoe dit werkt, voorzover hij dit script nodig heeft natuurlijk.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Onduidelijk hoe dit dient gebruikt te worden

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Maar vanaf dat ogenblik word de onschuldige gebruiker volledig in het duister gelaten hoe dit moet gebruikt worden in combinatie met 2 usernames. Geen help of uitleg op de website .... niets.
De onschuldige gebruiker krijgt deze uitleg mee (staat in het script zelf):
// In answer to a request on the wiki, this script
// saves a clickable list of yahoo usernames to select
// from on the login page. Any time a new name is used,
// it gets automatically added to the list, so to start
// the list, you have to type in the first name. Remembers
// the last username used and automatically populates the
// input box with it. There's probably a simple way to
// re-enable the browser's native form-remembering,
// but this way is more fun.
JimB schreef:Dus heb ik dat alles dus maar snel terug verwijdert. Ik kan er echt totaal niets mee aanvangen zonder uitleg. Alvast toch bedankt voor de link Nirwana. Misschien kan iemand anders dit eens uittesten hoe dit werkt, voorzover hij dit script nodig heeft natuurlijk.
Ik heb het script zelf niet nodig, maar zou jou wel graag verder willen helpen. Dus heb ik het eens geprobeerd. Eerst in Firefox 1.5 beta 1. Dat was geen succes.
Toen maar eens in Firefox 1.0.6. Officieel moet ik dat met een nieuw profiel uittesten, maar ik heb het voor de eenvoud in een bestaand profiel gedaan.

Het script blijkt als volgt te werken: je voert een gebruikersnaam in bij Yahoo Mail en het script onthoudt die gebruikersnaam. Een volgende keer als je weer die inlogpagina van Yahoo Mail krijgt, dan wordt daar de laatst-gebruikte YahooMail-gebruikersnaam ingevuld en een klikbare lijst getoond met de door jou ingevulde gebruikersnamen.

Vul je daar nu een andere gebruikersnaam in, dan wordt die ook aan die lijst toegevoegd. Een volgende keer wordt weer de laatst-gebruikte naam ingevuld, maar wordt er een lijst met 2 gebruikersnamen getoond. Daar kun je dus ook een andere gebruikersnaam aanklikken.

Hoe het met het onthouden van wachtwoorden zit weet ik niet. Misschien wordt dat aan Firefox zelf overgelaten ofzo, want in het script kom ik daarvoor geen aanwijzingen tegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie