Mapicoon van thema wijzigen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Mapicoon van thema wijzigen

Bericht door JimB »

Kan ik het standaard 16x16 mapicoon van mijn huidig thema Phoenity 141, vervangen door het standaard 16x16 mapicoon van het thema dat ik vroeger gebruikte nl Plastikfox Crystal SVG of nog eenvoudiger door een ander mapicoon 16x16 dat ik heb ? M.a.w. hoe verander ik het standaard mapicoon van een thema in een eigen mapicoon ? Het is wel de bedoeling dat alle mapiconen in toolbar dan mee wijzigen, omdat ik weet dat er maar een mapicoon kan zijn; verschillende mapiconen naargelang de soorten bookmarks blijkt niet mogelijk te zijn.

Ook had ik graag de kleur van de geselecteerde items in de menu's gewijzigd. Deze kleur is nu dezelfde als die van IE, maar sommige thema's gebruiken hun eigen kleur voor menuselectie en DL progress bar.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik ben niet echt thuis in het maken van thema's, maar ik kan je iig wel op weg helpen.

Je kunt de volgende code gebruiken om de pictogrammen van de bladwijzers(mappen) op de bladwijzerwerkbalk aan te passen:
toolbarbutton.bookmark-item {
list-style-image: url('file:///e:/folder-item.png') !important;
-moz-image-region: rect(0px 16px 16px 0px) !important;
}

toolbarbutton.bookmark-item[container="true"] {
list-style-image: url('file:///e:/folder-item.png') !important;
-moz-image-region: rect(16px 32px 32px 16px) !important;
}
De locatie met file:/// kun je dan aanpassen met je eigen pictogram en dit pictogram moet wel zijn opgebouwd uit meerdere pictogrammen, zoals dat bij thema's in Firefox ook wordt gedaan. Je kunt deze dus uit het bestand van een thema halen.
Dat is te vinden in global\icons\ als het het jar-bestand met een zipprogramma uitgpekat hebt. Als je het op alle plaatsen wilt invoeren kun je ook het standaard pictogram van je thema vervangen door een andere en het thema daarna opnieuw installeren.

Op dit forum is het trouwens wel eens eerder ter sprake geweest om maar van 1 map het pictogram te wijzigen. Je kunt het onderwerp hier vinden. Het is dus wel mogelijk!

Over die kleuren. Ik weet niet precies waar die zo te vinden zijn voor oa de downloadbalk. Voor de menu's kun je misschien deze tip gebruiken.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 1 juni 2005, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

De 3 streepjes achter file in de code hebben de verkeerde inclinatie. Maar zelfs met die correctie en het exact distilleren van het mapicoon uit de *.jar van mijn CrystalFoxSVG1.6 thema, werkt dit niet. Het is het juiste png icoon dat ik voor het gemak in de chrome map gezet heb vlakbij de UserChrome.css. Mijn toegevoegde code in de die Userchrome.css ziet er als volgt uit

toolbarbutton.bookmark-item {
list-style-image: url('file:///C:\Documents and Settings\Guido\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\k2b7xkzr.default\chrome\CrystalSVGFolder.png') !important
-moz-image-region: rect(0px 16px 16px 0px) !important
}

toolbarbutton.bookmark-item[container="true"] {
list-style-image: url('file:///C:\Documents and Settings\Guido\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\k2b7xkzr.default\chrome\CrystalSVGFolder.png') !important
-moz-image-region: rect(16px 32px 32px 16px) !important
}


Wat is die 2e code ? en die rect(16px 32px 32px 16px) ?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

JimB schreef:De 3 streepjes achter file in de code hebben de verkeerde inclinatie.
Volgensmij doet ik het goed in het file-protocol. Als je los in de verkenner de namen opgeeft heb je idd wel backslashes nodig.
Maar zelfs met die correctie en het exact distilleren van het mapicoon uit de *.jar van mijn CrystalFoxSVG1.6 thema, werkt dit niet. Het is het juiste png icoon dat ik voor het gemak in de chrome map gezet heb vlakbij de UserChrome.css. Mijn toegevoegde code in de die Userchrome.css ziet er als volgt uit
Ik merkte dat op 1 of andere manier de ; uit de code verdwenen waren die er wel hoorden. Probeer het dus nog eens met de aangepaste code van hierboven. Ik heb de code even netjes onder elkaar gezet en blijkbaar zijn de puntkomma's daarbij verloren gegaan.
Wat is die 2e code ? en die rect(16px 32px 32px 16px) ?
Volgensmij is de ene code voor een normale bladwijzer-item en de tweede voor een map. Die tweede zal jij dus vooral nodig hebben. Het gaat echter om dezelfde afbeelding en als je de afbeelding in /global/icons/folder-item.png opzoekt dan zul je 6 pictogrammen zien. Door -moz-image-region te gebruiken kun je een bepaaald deel van die afbeelding eruit halen.

Ik heb trouwens ook de link even opgelost zodat je ook het onderwerp kunt lezen dat ging over het aanpassen van 1 map in de bladwijzers.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Heb het nu als vologt gewijzigd maar met een verkeerd resultaat. Het 16x16 png (blauw) icoontje dat ik moet hebben heeft nu het standaard icoontje (dus geen map !) van een bookmark (url snelkoppeling) op mijn bookmark toolbar gewijzigd; verder zijn alle standard mapjes verdwenen van mijn huidig thema Phoenity 141.

toolbarbutton.bookmark-item {
list-style-image: url('file:///C:/Documents and Settings/Guido/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/k2b7xkzr.default/chrome/CrystalSVGFolder.png') !important;
-moz-image-region: rect(0px 16px 16px 0px) !important;
}

toolbarbutton.bookmark-item[container="true"] {
list-style-image: url('file:///C:/Documents and Settings/Guido/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/k2b7xkzr.default/chrome/CrystalSVGFolder.png') !important;
-moz-image-region: rect(16px 32px 32px 16px) !important;
}

Hierbij enkele screenshots

Afbeelding
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Het is me dan toch eindelijk gelukt

Afbeelding

Ik heb enkel de 2e code toegevoegd, omdat jij zei dat die enkel voor het mapje was. Maar dan werkte het nog niet en kreeg ik terug GEEN mapjes. Logisch dacht ik want wat staat die "rect(16px 32px 32px 16px)" in die tweede code ? 32px voor 32 pixels kan toch niet op een toolbar. Heb dat dan gewijzigd naar rect(0px 16px 16px 0px), en nu werkt het zoals je ziet. Volgens jjou kan ik dus ook elk nu blauw foldertje individueel een ander folder uitzicht geven groen, rood, zwart ?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als je idd een pictogram van 16x16 hebt en je alleen een map wilt vervangen was mijn eerste regel niet nodig. Ik was uitgegaan van het bestand dat direct uit een ander thema kwam en waarbij je op die manier zowel het pictogram van een normale bladwijzer als een map kon veranderen.

Om even terug te komen op je vraag om het pictogram van een bepaalde map te wijzigen. Je moet in bookmarks.html, dat je in je profiel kunt vinden, de map opzoeken waarvan je het pictogram wilt wijzigen en het ID ervan opzoeken. Het heeft vaak wat weg in de vorm van ID="rdf:#$vmij32".

Zoals je in dat andere onderwerp kon lezen heb je dan deze code nodig per map die wilt wijzigen, waarbij je 3x het id moet invullen dat achter het $-teken begint. In het geval van bovenstaande code dus vmij32.

toolbarbutton.bookmark-item[container="true"][ID="rdf:#$id"],
toolbarbutton.bookmark-item[open="true"][ID="rdf:#$id"],
toolbarbutton.bookmark-item[container="true"][open="true"][ID="rdf:#$id"] {
list-style-image: url("pictogram.png") !important;

-moz-image-region: auto !important;
max-width: 16px !important;
}
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Nu we het toch over icoontjes hebben:
I.p.v. het FF-icoontje linksbovenaan en -onderaan en ook rechtsonderaan (MTT) zie ik altijd het windowslogo (dat 'vlaggetje').
Is dat ook te wijzigen in het normale FF-icoontje dat iedereen schijnt te zien?
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Gert-Paul, ik ga dat eens ernstig bestuderen, het lijkt me op het eerste zicht dus niet simpel. Is het dan dus volledig in contradictie met wat ik hier gevraagd had en niet mogelijk bleek http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=3830
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

adri schreef:Nu we het toch over icoontjes hebben:
I.p.v. het FF-icoontje linksbovenaan en -onderaan en ook rechtsonderaan (MTT) zie ik altijd het windowslogo (dat 'vlaggetje').
Is dat ook te wijzigen in het normale FF-icoontje dat iedereen schijnt te zien?
Ik zal toch even antwoord geven, hoewel het eigenlijk een heel ander probleem is :)

Het is een bug van Firefox op Win 9x systemen, die in FF 1.1 opgelost zal zijn (nu al in de nightlys en 1.1a1). Je kunt dat pictogram echter wel veranderen. Lees deze tip eens door te zien hoe je dat doet.
Ik weet niet of het nieuwe Firefox-pictogram zo online te vinden is, maar je kunt bijvoorbeeld het favicon van spreadfirefox.com gebruiken.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

JimB schreef:Gert-Paul, ik ga dat eens ernstig bestuderen, het lijkt me op het eerste zicht dus niet simpel. Is het dan dus volledig in contradictie met wat ik hier gevraagd had en niet mogelijk bleek http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=3830
Dat is idd zo (ik wist niet meer dat je het eerder gevraagd had) en het komt omdat de losse bladwijzers ook aan die voorwaarden voldoen. Ik ben niet zo thuis in de structuur van de Mozilla-code of er een manier is om alleen een map te wijzigen. Misschien dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat lijkt mij dan eerder een vraag voor MozillaZine ofzo..
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Verwarring sorry; bedoel je dat het dus toch niet mogelijk is met die laatste codes die je gegeven hebt? Of bedoel je dat het inderdaad in tegenspraak is met http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=3830 en dat het dus wel mogelijk is.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb het net even geprobeerd en bij mij veranderen de onderliggende bladwijzers niet. Je moet het dus ook eens zelf proberen. Ik weet niet dus niet wat het probleem was bij de persoon in dat topic, maar hier werkt alles goed. Als het om een of andere manier niet naar je zin is hoef je ook alleen maar de code uit UserChrome.css te verwijderen en alles is weer normaal. Je kunt dus gerust de volgende code toevoegen:

toolbarbutton.bookmark-item[container="true"][ID="rdf:#$id"],
toolbarbutton.bookmark-item[container="true"][open="true"][ID="rdf:#$id"] {
list-style-image: url("pictogram.png") !important;
-moz-image-region: auto !important;
}

Als je alleen een pictogram wilt zien en geen naam kun je bovendien nog max-width: 16px !important; toevoegen als CSS-eigenschap.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Gert-Paul schreef:
adri schreef:Nu we het toch over icoontjes hebben:
I.p.v. het FF-icoontje linksbovenaan en -onderaan en ook rechtsonderaan (MTT) zie ik altijd het windowslogo (dat 'vlaggetje').
Is dat ook te wijzigen in het normale FF-icoontje dat iedereen schijnt te zien?
Ik zal toch even antwoord geven, hoewel het eigenlijk een heel ander probleem is :)

Het is een bug van Firefox op Win 9x systemen, die in FF 1.1 opgelost zal zijn (nu al in de nightlys en 1.1a1). Je kunt dat pictogram echter wel veranderen. Lees deze tip eens door te zien hoe je dat doet.
Ik weet niet of het nieuwe Firefox-pictogram zo online te vinden is, maar je kunt bijvoorbeeld het favicon van spreadfirefox.com gebruiken.
Het lukt niet...
Nou ja, dan wachten we maar tot 1.1. verschijnt en verbijten ondertussen het verdriet. :lol:
Ik zal er niet meer over zeuren, beloofd. :wink:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

adri schreef:Het lukt niet...
Volgensmij is het probleem dat in je een png aandroeg, terwijl je wel echt een ico-bestand nodig hebt.
Ik heb net even een .ico uit firefox.exe gehaald en deze op deze locatie gezet. Als het dan nog niet werkt moet je idd maar wachten op FF 1.1.
Plaats reactie