Geen mogelijkheid om 2 extensies te verwijderen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Kimmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juni 2005, 10:02
    unknown unknown

Geen mogelijkheid om 2 extensies te verwijderen

Bericht door Kimmie »

Een tijdje geleden heb ik 2 extensies geinstalleerd namelijk: HostIP Geolocation plugin en Whois Lookup.

Deze extensies werkten niet naar tevredenheid en ik wilde ze deinstalleren.
Via de extensielijst heb ik deze 2 extensies gedeinstallleerd en er staat ook onder: "Dit item zal worden gedeinstalleerd nadat u Firefox opnieuw heeft opgestart".

Na het opnieuw opstarten van Firefox blijft deze melding onder de extensies staan en worden niet verwijderd.

Ik heb al vanallles geprobeerd maar krijg ze niet uit de lijst. Rechtsklikken op de extensie helpt ook niet want alles blijft grijs. (Kan geen optie aanklikken)

HostIP werkt niet meer maar Whois Lookup blijft gewoon werken. Heeft iemand enig idee hoe ik deze 2 extensies echt kan verwijderen zodat ze niet meer werken?

Kim
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nog 2 extensies die je eens kunt proberen (om deze beide te verwijderen):
- Extension Uninstaller
- Show Old Extensions

Zie ook http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_FAQ ... Extensions
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Werken zulke oude extensie nog, alleen om nieuwe extensies te verwijderen? Er is blijkbaar wat fout gegaan in je profiel en volgensmij is dit de enige oplossing:

Ga naar je profielmap en verwijder de mappen extensions/ en chrome/ en het bestand xul.mfl. Je bent wel al je overige extensies kwijt, maar je instellingen, cookies, wachtwoorden, bladwijzers etc. zijn bewaard gebleven.
Kimmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juni 2005, 10:02
    unknown unknown

Bericht door Kimmie »

Bedankt voor jullie reacties :D

Nirwana, helaas werken deze extensies niet (meer). Krijg telkens een download fout en kan ze niet installeren. Ik heb het geprobeerd maar helaas :(

Gert-Paul, Bedankt voor deze tip. Ik wist niet zeker wat ik weg kon halen uit mijn profiel. Ik zal nu de nieuwe extensies moeten downloaden maar dat is zo gepiept.

Nogmaals, beiden bedankt voor jullie hulp!

Kim
Plaats reactie