MiniMeter (ISP Monitor) wilt uitbreiden

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
misfit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 juni 2005, 1:21
    unknown unknown

MiniMeter (ISP Monitor) wilt uitbreiden

Bericht door misfit »

Hey

Wij hebben een extensie gemaakt die de up/download volume van je ISP kan monitoren (zoals ISP Monitor, telemeter ... maar dan mooi geintegreerd)
Op dit moment ondersteunen we Telenet en Skynet ADSL (beide belgië).
We zouden graag nog veel meer ISPs ondersteunen.

Als je denkt dat je kan helpen met het toevoegen van jouw ISP (de nodige request, post data, response) laat dan iets weten op :arrow: epigoon (at) gmail.com

Alvast bedankt ;)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dat is een prachtig initiatief!!
En ik hoor gelukkig bij één van de providers die al ondersteund worden. ;-)

Keep up the good work!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hallo,

Is de extensie al rijp voor een publieke test ? Zou je dan een URL kunnen geven waar mensen deze kunnen uitproberen ? Waaraan moet een provider voldoen wil dit mogelijk zijn ? Ik neem tenminste aan dat dat per provider anders werkt aangezien je aangeeft dat je op dit moment 2 providers ondersteunt.

Ik heb ook eens gehoord van een extensie die iets soortgelijks doet, maar dan voor een Australische provider: http://netusage.mozdev.org/
Alleen vond ik die toepassing altijd wat beperkt:
It works off the principle of fetching an XML feed of the usage details, off the ISP's website.(...)
However, this metre can be adapted for any country's ISP who provides a XML usage data feed.
Hoeveel providers zijn er al die dit soort gegevens netjes in XML-formaat aan haar gebruikers aanbieden ?
http://www.michaelpemberton.net/index.p ... view&id=30
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
misfit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 juni 2005, 1:21
    unknown unknown

Bericht door misfit »

wel voor Skynet is er geen xml/soap reply beschikbaar dus doe ik gewoon de nodige requests. De basis ligt er om de meest mogelijke en onmogelijke requests te doen.
Dus eender welke ISP zou op enkele uren in orde moeten zijn.
Ik ging normaal gezien het programma beginnen promoten vanaf ik nog een extra grote ISP ondersteun (zodat ik nie voor verassingen kom te staan na de eerste grote release).
Mischien een of andere grote Nederlands ISP? Iemand? ;)

Ik heb ook eens gekeken naar die Australische versie. Ik had daar nog nooit van gehoord... anders had ik dit niet gemaakt :s. Maar nu we toch bezig zijn ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Maar je vraagt de gegevens altijd bij een provider op ? Of probeer je ook zelf te meten hoeveel er verbruikt wordt ? Je kunt misschien meten hoeveel Firefox verbruikt, maar daarmee kom je nooit zo nauwkeurig uit (aangezien ook andere programma's verkeer verbruiken).

Zoek je uberhaupt een grote Nederlandse provider of een provider met up-/downloadlimiet die deze informatie in een of ander formaat aanbiedt ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Maar je vraagt de gegevens altijd bij een provider op ? Of probeer je ook zelf te meten hoeveel er verbruikt wordt ? Je kunt misschien meten hoeveel Firefox verbruikt, maar daarmee kom je nooit zo nauwkeurig uit (aangezien ook andere programma's verkeer verbruiken).
De meeste providers hebben een webpagina waar je die gegevens kan bekijken (toch al die twee die in het programma zitten). Eénmaal je de rechtstreekse link naar die pagina weet, heb je enkel nog de logingegevens nodig. Het programma kan dan de statistieken uitlezen van de webpagina.

Zo denk ik toch dat het werkt...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ISP Monitor is denk ik ook een goede inspiratiebron voor welke Belgische/Nederlandse providers zoiets bieden.
Zie ook www.ispmonitor.be
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
misfit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 juni 2005, 1:21
    unknown unknown

Bericht door misfit »

We halen de gegevens van de site.
Het enige wat we nodig hebben is iemand die bij een ISP zit die we niet ondersteunen. En die een beetje kan onderzoeken welke pagina's geraadpleegd worden zodat we dit kunnen automatiseren.

Het programma wordt inderdaad iets zoals een mini ISP Monitor dit geintegreerd is met FF. Spijtig genoeg is ISP Monitor niet open source en geeft het ook geen geheimen weg.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

misfit schreef:Het programma wordt inderdaad iets zoals een mini ISP Monitor dit geintegreerd is met FF. Spijtig genoeg is ISP Monitor niet open source en geeft het ook geen geheimen weg.
Binnenkort zijn er geen geheimen meer op dat gebied, want dan zit alles netjes in jouw Firefox-extensie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
misfit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 juni 2005, 1:21
    unknown unknown

Bericht door misfit »

ik zal het opt moment maar met skynet en telenet moeten doen:
http://www.epigoon.com
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Zoals ik dus reeds gemeld heb aan de makers van deze extensie via "extensionsmirror" hebben ze mogelijk op de een andere manier over het hoofd gezien dat er zich nog andere zaken kunnen bevinden op de status bar.

Bij mij verdwijnt in elk geval de Status BarClock 1.7.1; om weer terug te voorschijn te komen bij het deactiveren van de minimeter.

Diezelfde Status Bar Clock hindert in het geheel de Forecast Fox 0.8 extensie niet die ook in de statusbar staat, noch het RSS feed icoontje of het "page change" icoontje van de auto login functie; dit alles om maar te melden dat de minimeter niet alle plaats voor zich zou mogen opeisen.

Ik vind het een handige extensie maar weet niet of ze constant de gegevens van de server opvraagt. Indien wel zou het mogelijk moeten zijn om dit enkel op aanvraag te doen.

De gegevens kloppen overigens wel met die van mijn scarlet server.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

JimB schreef:Ik vind het een handige extensie maar weet niet of ze constant de gegevens van de server opvraagt. Indien wel zou het mogelijk moeten zijn om dit enkel op aanvraag te doen.
De gegevens worden enkel gecontroleerd bij het opstarten van de browser (instelbaar) of als je in de statusbalk op het icoontje klikt.

Het haalt trouwens niets uit als het met een bepaald interval zou gecontroleerd worden. Mijn ADSL-provider schrijft de gebruikte bandbreedte pas weg als m'n IP terug vrijgegeven wordt (d.i. als ik de router afzet). Aangezien ik de router 's morgers opzet en 's avonds pas terug af, worden de cijfers in mijn geval maar één keer per dag bijgewerkt.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Dan moet nog enkel het probleem van het doen verdwijnen van de statusbarclock opgelost worden. want zolang kan ik het natuurliujk niet gebruiken.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

JimB schreef:Dan moet nog enkel het probleem van het doen verdwijnen van de statusbarclock opgelost worden. want zolang kan ik het natuurliujk niet gebruiken.
Helaas geen oplossing voor je probleem maar wel een vraag. Waarom een extensie als StatusbarClock installeren als de tijd al door je OS wordt weergegeven? Bijvoorbeeld onder Windows rechtsonderin de statusbalk... :?:
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik vind een tijdsaanduiding belangrijk, liefst altijd zichtbaar zonder er te moeten achter "vragen" door ergens op te klikken. Langs de andere kant staan die "altijd zichtbare klokjes" meestal in de weg. Mijn klokje in de systray is reeds jaren weg wegens overvolle systray en zou trouwens niet helpen omdat ik die hele taskbar enkel op aanvraag laat popuppen (meer ruimte voor de webpagina's)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie