wikipedia extensie

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

wikipedia extensie

Bericht door Lode »

Ik ben de afgelopen tijd weer wat meer aan het wiki'en gegaan en kom er achter dat het stylen van een artikel toch best veel zoekwerk en geklooi is zeg maar, vind ik zelf dan. Toen kwam ik er achter dat er een wikipedia extensie voor firefox is! :)
Dat houd in, nóg ene toolbar :p Maar wel een leuke leek mij, in ieder geval de moeite waard om te proberen. Enige mindere wat mij opviel was dat het een vrij grote toolbar is die niet met een sneltoets aan/uit te zetten is. Echter toen ik bij de options ging kijken vond ik een fantastische optie, namelijk, laad de toolbar alleen als de url van de website hetvolgende bevat: "wiki". Nou prima dus, alleen het werkte niet bij mij :|
Ik weet niet of anderen hier ook ervaring mee hebben, maar ik heb toch niet zo heel veel zin in deze extra toolbar als ie niet makkelijk aan/uit kan. Dan wel via een sneltoets dan wel via zo'n mooi truukje als wat komt er in de url voor.

Op de website van de extensie is trouwens ook te lezen dat er naar nieuwe ontwikkelaars wordt gezocht, wellicht is ie er mee gestopt?
Een nederlandse vertaling zou trouwens ook wel leuk zijn :)

Ik heb zelf noch de kennis noch de tijd op dit moment om me er echt in te verdiepen (het maken zelf of het maken van een vertaling). Alleen wellicht dat er anderen zijn hier die zo'n extensie ook wel leuk vinden en er wel tijd in willen steken?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Er zijn volgens mij ook extensies die de tekst die jij in een tekstvak typt aanpassen (zoeken naar bepaalde codes en die dan vervangen door de volledige versies van een woord bijvoorbeeld). Misschien zijn die hier ook nog handig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: wikipedia extensie

Bericht door nirwana »

Lode schreef:Echter toen ik bij de options ging kijken vond ik een fantastische optie, namelijk, laad de toolbar alleen als de url van de website hetvolgende bevat: "wiki". Nou prima dus, alleen het werkte niet bij mij
Hier werkt dat prima (bedankt voor de tip). Overigens gebruik ik een Deer Park Alpha 1+-versie, dus moest ik wel even in de Wikipedia-extensie aangeven dat deze ook geschikt is voor nieuwere Firefox-versies (7-zip 'to the rescue' en in de install.rdf de maxVersion op 1.0+ zetten). Maar dan werkt het ook goed. Overigens heb ik de optie van die link wel uitgeschakeld, want dat dialoogvenster begroette me al vlak na installatie van de extensie (ik zat toen nog niet eens op een wiki). Dus dat vond ik een wat vage optie. Overigens heb ik in de opties ook de MozBrowser-wiki op het eerste tabblad als een MediaWiki opgegeven (voor wat het waard is).

Wat die vertaling betreft: daar moeten we ons ook maar eens mee bezig gaan houden. Het kan namelijk een handige extensie zijn om onze Wiki mee te onderhouden, dus dan kan een vertaling ook vast geen kwaad.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Als ie me aanstaat wil ik dat na volgende week wel doen :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Re: wikipedia extensie

Bericht door Lode »

nirwana schreef:Overigens heb ik de optie van die link wel uitgeschakeld, want dat dialoogvenster begroette me al vlak na installatie van de extensie (ik zat toen nog niet eens op een wiki). Dus dat vond ik een wat vage optie. Overigens heb ik in de opties ook de MozBrowser-wiki op het eerste tabblad als een MediaWiki opgegeven (voor wat het waard is).
je bedoeld dat de toolbar er altijd staat? dat had ik dus ook.. hij reageert helemaal niet op die funtie, hij is er gewoon altijd :(
nirwana schreef:Wat die vertaling betreft: daar moeten we ons ook maar eens mee bezig gaan houden. Het kan namelijk een handige extensie zijn om onze Wiki mee te onderhouden, dus dan kan een vertaling ook vast geen kwaad.
dat dacht ik ook wel ja :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: wikipedia extensie

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:
Lode schreef:Overigens heb ik in de opties ook de MozBrowser-wiki op het eerste tabblad als een MediaWiki opgegeven (voor wat het waard is).
je bedoeld dat de toolbar er altijd staat? dat had ik dus ook.. hij reageert helemaal niet op die funtie, hij is er gewoon altijd :(
Hier werkt het systeem perfect.

Ik krijg de werkbalk enkel te zien als er "wiki" in de link voorkomt. Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik Linux gebruik of zo? ;)

De iconen van de balk zijn wel véél te groot en ze passen ook niet echt bij het standaardthema...

De werkbalk is zeer handig, bedankt voor de tip!
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

hmm misschien ja.. ik heb t hier nog steeds niet werkend :(
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ik heb net een update van de extensie binnen, en nu werkt ie prima :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lode schreef:ik heb net een update van de extensie binnen, en nu werkt ie prima :)
Ah, er zijn dus nog een hoop nieuwere versie dan de 'stable version'. http://wikipedia.mozdev.org/history.html
Waaronder eentje waarin bug 9205 is opgelost: opens the "insert web link" dialog on pressing a key. Dat scheelt vast een hoop irritatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ja inderdaad, dat viel mij ook al op. op de website staat helemaal niets over een nieuwe versie .. wordt dit dan ergens anders geupdate?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nu dacht ik toch dat ik een nieuwere versie heb geinstalleerd van deze extensie, maar nog altijd valt dat "Nieuwe link"-venster me lastig op niet-wiki-pagina's als ik de Tab-toets gebruik. Nog even en ik duik in de code van die extensie om daarmee korte metten te maken...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Net ook geïnstalleerd, na wat geknutsel werkt ie prima!
Problemen met tab-toets nog niet gezien. 8)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Net ook geïnstalleerd, na wat geknutsel werkt ie prima!
Problemen met tab-toets nog niet gezien. 8)
Ik heb die ook al een tijdje niet meer gezien en dat hoop ik ook zo te houden...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: wikipedia extensie

Bericht door adri »

ByteWarrior schreef:
Ik krijg de werkbalk enkel te zien als er "wiki" in de link voorkomt. Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik Linux gebruik of zo? ;)
Nog handiger: action=edit bij Show invoeren, dan krijg je hem alleen te zien als je een pagina bewerkt. :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: wikipedia extensie

Bericht door nirwana »

adri schreef:Nog handiger: action=edit bij Show invoeren, dan krijg je hem alleen te zien als je een pagina bewerkt.
Goede tip. Het is hetzelfde als waar http://bugzilla.mozdev.org/show_bug.cgi?id=10916 om vraagt, maar dan is het geen bug maar zit het al in de extensie.

Helaas werkt in mijn Deer Park Alpha 2 het opties-venster van de Wikipedia-extensie niet meer. Het wordt wel getoond, maar ik kan er niets mee en ik kan het enkel weg krijgen door Firefox af te sluiten :?
Gelukkig kent Mozilla ook zoiets als about:config om instellingen aan te passen, dus dan doen we het maar op die manier...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie