Mail this tab, bestaat het?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Ranzy
    unknown unknown

Mail this tab, bestaat het?

Bericht door Ranzy »

Hoi,
ik ben een paar maand geleden overgeschakeld naar Firefox, daarvoor gebruikte ik MyIE2, daar had ik een plug-in geïnstalleerd die voor mij echt handig was, namelijk "mail this tab", dus een snelle manier om interessante sites door te mailen, bestaat er zo'n extension voor Firefox?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

In Firefox heb je standaar de optie 'Send page' in je rechtermuisknop menu. Dan verschijnt er een nieuw bericht in je standaard e-mail client met in de body de url van die pagina.
Maar ik vraag me af of dat is wat je bedoeld. In de extentensionroom kan ik zo snel niet een extensie vinden die de hele pagina als bericht verstuurd.

Dit werkt wel, maar is niet precies wat je wilt.
Als ik eerst in FF een hele pagina selecteer en deze kopieer (CRL - A, CRL - C) en in Thunderbird een nieuw bericht aanmaak en dan plak (CRL - V) dan ziet het er netjes uit. In Outlook echter niet..
In FF 0.9 met de e-mail knop zit je iig wel sneller in een nieuw bericht: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... ight=#1962
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:In Firefox heb je standaar de optie 'Send page' in je rechtermuisknop menu. Dan verschijnt er een nieuw bericht in je standaard e-mail client met in de body de url van die pagina.
Ik bekijk het ook even vanaf de andere kant: vanuit Thunderbird (als je dat als mailprogramma gebruikt). Daarin heb je namelijk als je een bericht opstelt de optie om er een webpagina aan toe te voegen (via File > Attach > Webpage...). Die wordt dan opgevraagd en als attachment aan het bericht toegevoegd. Je zou dus het adres van de pagina die je in de browser open hebt staan kunnen kopieren, in TB een nieuw bericht aanmaken en dat dan op die manier toevoegen. Al kan ik me voorstellen dat de "Mail this tab" -functionaliteit nog net een aantal van deze stappen samenvoegt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als ik de mogelijkheden van Gert-Paul en van mij samenvoeg, dan komen we volgens mij ergens. Dan wordt de standaard-mailclient geopend met daarin de link. En als die standaard mail-client toevallig Thunderbird is, dan heb je daar de optie om via het Bestand-menu (File) de pagina als attachment toe te voegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Even off-topic

Bericht door nirwana »

Ik ga eventjes off-topic met een stukje over Opera wat ik ook tegenkwam toen ik op zoek ging naar een oplossing voor het hierboven beschreven 'probleem'.

Zo kwam ik terecht op 'Hugin and Munin'. Dit is bedacht door Rijk van Geijtenbeek. Hij schijnt een liefhebber te zijn van Opera, maar zoals Firefox en Thunderbird van elkaar gescheiden zijn beviel hem wel.
Daarom heeft hij beschreven hoe hij Opera heeft aangepast om ook iets soortgelijks te krijgen: http://people.opera.com/rijk/opera/huginmunin.html
Dat leek me hier wel het vermelden waard.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ranzy
    unknown unknown

Bericht door Ranzy »

Hey, bedankt voor de reeds gedane moeite gasten, sorry dat ik zo lang niets mee heb laten horen...
Wat ik bedoel is (zoals nirwana al zei) als je rechtsklikt op een tab, je dan de optie hebt om die link ineens in een nieuwe e-mail te plakken, niet als attachment, maar echt in de mail zelf, maar blijkbaar bestaat dat dus nog niet en moet ik de omweg gebruiken...
Plaats reactie