Thema's en integratie ervan in menu's FF

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Thema's en integratie ervan in menu's FF

Bericht door JimB »

Er zijn thema's waarvan de integratie doorloopt tot in de menuvensters/downloadvensters/tabbar onderaan (kleur selectie bar in menu bvb enz...progressbar kleur bvb). Bij het thema dat ik nu gebruik gaat de integratie niet verder dan de webpagina. Ik wil dit thema echter behouden. Het uitzicht van mijn menu is dus juist hetzelfde als van mijn IE. Ik ga trachten een screenshot te maken; alhoewel iemand die alleens een ander thema heeft gebruikt weet wat ik bedoel.

Edit:

Het is zelfs veel erger: na het installeren en activeren na herstart gedraagt zich mijn tabbrowsing TabMixPlus zich volledig anders en kan zo goed als niets meer behalve een nieuwe tab openen.
Dus terug van Plastikfox Crystal Clear 0.8 > even geactiveerd om screenshots te kunnen maken (met volledige "optische" integratie) en zo goed als buiten werking stellen van TabMixPlus naar mijn oude Phoenity 1.4.1 (zonder "optische" menu integratie) maar met volledige mogelijkheden van TabMixPlus extensie.
Word vervolgd
Laatst gewijzigd door JimB op 2 juli 2005, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thema's en integratie ervan in menu's FF

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Ik ga trachten een screenshot te maken; alhoewel iemand die alleens een ander thema heeft gebruikt weet wat ik bedoel.
Vaak zegt een screenshot inderdaad meer dan 100 woorden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Hierbij meer uitleg, dit zou nu duidelijk moeten zijn:

- Ver doorgedreven integratie v/h thema bij "Plastikfox Crystal Clear 0.8":

> individuele schaduw over menupreselectie en toolbarselectie
> lichtblauwe achtergrond in alle menu's en downloadvenster
> aangepaste markering/kleur in menustructuur
> individuele icoontjes voor elke selectie in menu's

Afbeelding

MAAR......

> TabmixPlus 0.2.3.1 funkties werken slechts gedeeltelijk

Afbeelding


- In het geheel geen integratie van het thema bij "Phoenity 1.4.1"

> De bruine kleur van de selectie in het menu, downloadvenster enz... zijn dezelfde van mijn OS en komen overal voor in alle R-klik menu's - IE enz...
> Ik kan deze vanzelfsprekend aanpassen in mijn XP, maar wil dit enkel dus in het FF menu

Afbeelding

Ik wens dit laatste thema te behouden maar enkel dus die bruine kleur wijzigen en eventueel de grijze achtergrond van de menu's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als je die kleuren wilt aanpassen zul je in de code van het thema moeten duiken of via UserChrome.css dingen aanpassen.

Dit moet iets worden als:

Code: Selecteer alles

menupopup,
#toolbar-context-menu,
#contentAreaContextMenu {
   background: jouwkleurcode
}
Trouwens 1 opmerking over jouw schermafbeelding en Tabmix. Gezien de instellingen lijkt het erop of de sluitknop maar heel kort verschijnt. Is er ook geen sluitknop te zien als je een wat hoger aantal milliseconden instelt? (bv 1000)
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ga ik eens in rondsnuffelen, waar haal ik die kleurcode's ?.. en moet ik in die chrome niets in de aard van "important" bijdoen om voorrang te verlenen aan een huidige standard instelling ? Bovendien heb ik ondertussen naar het Phoenity 1.4.1 thema overgeschakeld en gebruik ik de CuteMenu2 0.6.1 extensie die ook haar eigen kleuren gebruikt en de menu layout (dus de niet integratie van de menu's in Phoenity) van Phoenity overschrijft. Screenshot wat deze kombinatie van een thema zonder menuintegratie geeft in kombinatie met CuteMenu's 2. Ik zou dus nu die blauwe kleur van CuteMenu willen wijzigen
Afbeelding

Wat die sluitknop betreft bedoelt het programma dat die sluitknop zichtbaar is "vanaf" men een bepaald aantal msec met de pointer op de tabbar rust. Ik heb heus wel enkele 1000 msec op de tabbar gewacht maar er verschijnt geen X kruisje
Laatst gewijzigd door JimB op 21 juli 2005, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

JimB schreef:Ga ik eens in rondsnuffelen, waar haal ik die kleurcode's ?
Hier bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

ByteWarrior schreef:Hier bijvoorbeeld.
Heb er onmiddellijk een bookmark page van gemaakt. Bedankt.
Plaats reactie