Extensieprobleem?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Extensieprobleem?

Bericht door adri »

Bij de MozBrowser wiki heb ik af en toe het 'probleem' dat de layout geheel niet naar behoren is. In Opera wel. Met een nieuw profiel ook en in safe mode ook. Daarom (vanavond had ik er weer 'last' van) alle extensies één voor één maar eens uitgeschakeld, resultaat: 0,0. Ook met alle extensies uitgeschakeld hetzelfde -geen, dus- resultaat. Het is natuurlijk geen kwestie om je erg druk om te maken, maar ik wil dan altijd graag weten wat dat dan veroorzaakt. En daar kom ik maar niet uit.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ha, ha ook een Opera gebruiker.... kan van pas komen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

adri: is het soms wel en soms niet? Of zit er een soort systeem in? Of werkt het misschien nooit goed?

JimB: er zijn wel meer gebruikers van alternatieve browsers op dit forum hoor. ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je kunt ook proberen om op de wiki tijdelijk een andere uiterlijk in te stellen. Misschien dat een ander Wiki-thema beter voor jou werken. Let wel dat niet alle thema's zijn aangepast aan het uiterlijk van de MozBrowser-Wiki, maar je zou het allicht tijdelijk kunnen proberen om te zien of het probleem daar mogelijk in zit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

JimB schreef:Ha, ha ook een Opera gebruiker.... kan van pas komen.
Sinds ik IE naar de prullenbak verwezen heb (letterlijk), is het soms toch handig om eens met een andere browser paginaweergaves te vergelijken. In het algemeen wint Firefox dat met vlag en wimpel. Nog afgezien van het gebruikersgemak.
Desalniettemin vind ik Opera -zeker in vergelijking met IE- een degelijke, veilige en betrouwbare browser.
Maar het is geen Firefox... :wink:
ByteWarrior schreef:adri: is het soms wel en soms niet? Of zit er een soort systeem in? Of werkt het misschien nooit goed?
Ja, soms wel en soms niet, heel vreemd. Gisterenmiddag OK, gisterenavond was het mis. Nu is het ook weer goed. :?:
Kan er nog geen systeem in ontdekken, maar zal het de komende tijd extra in de gaten houden.
nirwana schreef:Je kunt ook proberen om op de wiki tijdelijk een andere uiterlijk in te stellen. Misschien dat een ander Wiki-thema beter voor jou werken. Let wel dat niet alle thema's zijn aangepast aan het uiterlijk van de MozBrowser-Wiki, maar je zou het allicht tijdelijk kunnen proberen om te zien of het probleem daar mogelijk in zit.
OK, heb nu MonoBook ingesteld (zie eerlijk gezegd weinig verschil). Zal er de komende tijd eens wat mee experimenteren.
Ben benieuwd. :?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Ja, soms wel en soms niet, heel vreemd. Gisterenmiddag OK, gisterenavond was het mis. Nu is het ook weer goed. :?:
Kan er nog geen systeem in ontdekken, maar zal het de komende tijd extra in de gaten houden.
Ik denk dat het dan met de temperatuur van het moment te maken moet hebben. Aan het eind van de dag heeft die server het ook wel een beetje gezien (ofzoiets).
adri schreef:OK, heb nu MonoBook ingesteld (zie eerlijk gezegd weinig verschil). Zal er de komende tijd eens wat mee experimenteren.
Ben benieuwd. :?
Het MozBrowser-thema is gebaseerd op MonoBook. Alleen zie je als je goed oplet enkele kleine verschilletjes. Zo heeft MonoBook vast geen Nedstat-icoontje (en dus worden die pagina's niet meegeteld in onze pageviews). Daarvoor moesten wel enkele wijzigingen aan het thema worden doorgevoerd en misschien zorgen die er nu voor dat het bij jou soms wel en soms niet goed wordt weergegeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Zojuist was het weer niet goed en daarom Keuls Blauw maar eens ingesteld, dat ziet er weer wel goed uit.
Kijken het nog maar eens aan of dit wel beklijft. :?
Plaats reactie