alternatief css bestand

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

alternatief css bestand

Bericht door wieter »

mm, kent er toevallig iemand een extensie waarmee je makkelijk een aantal opmaak eigenschappen kan aanpassen?

Ik denk hierbij vooral aan de mogelijkheden die opera heeft 'author modus' en 'user modus', ik vindt het namelijk heel vervelend als je iets grotere stukken tekst on screen wil lezen dat je dan dikwijls met van die witte achtergronden met zwarte letters zit..

Goed voorbeeld hoe het beter kan is ms word waar je via je opties ergens kan instellen dat de achtergrond (on screen) blauw is en de letters wit, dat is veel minder vermoeiend voor je ogen. Wel zoiets zou ik dus ook makkelijik voor websites willen kunnen doen, dat er dan ipv de standaard css file een 'user file' geladen kan worden.

Iemand die wijs geraakt uit mijn wartaal en dat al eens ergens is tegengekomen?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Er zal ongetwijfeld een extensie voor zijn, maar dankzij deze tip van Manuel heb ik toevallig gisteren nog deze bookmarklets gevonden.
En dat werkt ook. :wink:
JavaScript moet (voor die pagina) dan natuurlijk wel aan staan...
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ik heb de all-in-one-sidebar extensie die ook een ingebouwde css editor heeft. misschien verwar ik het trouwens met de webdeveloper toolbar, die kan het ook zijn :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Lode schreef:ik heb de all-in-one-sidebar extensie die ook een ingebouwde css editor heeft. misschien verwar ik het trouwens met de webdeveloper toolbar, die kan het ook zijn :)
Het is idd de webdeveloper toolbar en die integreert mooi in AIOS.

Wat je trouwens ook kunt doen is met ULIid zorgen dat bepaalde CSS-eigenschappen alleen voor een bepaalde website gelden, dmv UserContent.css. Met een extensie als ChromEdit is zoiets dan ook direct vanaf Firefox aan te passen.
Plaats reactie