IE VIEW probleem

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Jan123
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 oktober 2005, 19:59
    unknown unknown

IE VIEW probleem

Bericht door Jan123 »

Ik werk met Firefox 1.0.6
Ik had o.a. IE VIEW geïnstalleerd, maar deze extensie is "spontaan" uit
de Tools verdwenen.
Ik heb geprobeerd IE VIEW te verwijderen. Na herstart, zo lees ik,
moet hij verdwenen zijn.
Maar dat is niet zo.

Vraag 1: hoe verwijder ik IE VIEW

Vraag 2: hoe kan het dat deze extensie zo maar verdwenen is. :(
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Probeer het eens door FF in safe mode op te starten en dan de extensie te verwijderen. Zo te zien is op één of andere manier je profiel beschadigd (kan diverse oorzaken hebben) of gooit die extensie nu wat roet in het eten.
(NB: Voor alle hierna genoemde mogelijke oplossingen moet FF volledig afgesloten zijn!)

Als dat niet lukt kun je hem altijd nog met de botte bijl verwijderen: ga naar je profielmap en zoek de map Extensions op, in die map staan je extensies en dus ook IEView (naar alle waarschijnlijkheid de map {6e84150a-d526-41f1-a480-a67d3fed910d}, maar kijk het voor de zekerheid even na in die map in het bestand install.rdf). Verwijder die map ({6e84150a-d526-41f1-a480-a67d3fed910d} dus) in zijn geheel.
Dan is ie weg.

Zie ook: IEView-conflicten en Conflicterende extensies.

Als ook dat niet helpt kun je altijd nog de mappen Extensions, Chrome en het bestand XUL.mfl in je profielmap verwijderen, je moet dan wel alle extensies en thema's opnieuw installeren.

Mocht dit nu allemaal niet het gewenste effect hebben (omdat het profiel te zeer beschadigd is), dan zit er niets anders op dan een nieuw profiel aan te maken.

En maak vooraf een back-up, da's wel zo verstandig. ;)

Succes.
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Heb Ie view er deze week ook maar er af gegooid want kreeg steeds twee IEvensters die opende als ik hem gebruikte , heb hem al opnieuw geinstalleerd maar met hetzelde resultaat :(
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je zou IETab kunnen proberen, is eigenlijk nog handiger dan IEView omdat IE in een tab geladen wordt, i.p.v. een venster.

Succes.
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Hen ietab geprobeerd, kreeg daarmee ook fouten en heb ieview nog een keer geprobeerd en toen werkte hij wel :D Bij vrienden werkte tab wel Thx.

Straks eens kijken als ik mijn laptop heb of de tab daar wel wil werken want vind het wel een handige extensie.
Gebruikersavatar
JoWannes
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 september 2005, 16:32
Locatie: Hamme (Oost-Vlaanderen)
    unknown unknown

Bericht door JoWannes »

IE Tab is idd veel handiger dan IE View.
Bij mij werkten beiden goed, maar nu gebruik ik IE Tab...

Groeten,

Wannes :wink:
Jan123
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 oktober 2005, 19:59
    unknown unknown

Oplossing

Bericht door Jan123 »

De zaak is opgelost: Firefox verwijderd, alle oud zooi ook verwijderd.

FF 2.0 geinstalleerd, werkte.

IE-Tab geinstalleerd, werkt niet onder FF 2.0

IE-View geinstalleerd, werk (nu weer wel).

Iedereen bedankt, vooral Martijn
Plaats reactie