script ondersteuning

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
mireille
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2005, 9:59
    unknown unknown

script ondersteuning

Bericht door mireille »

Ik ben momenteel met een "cursus" Paint Shop Pro bezig, en daarin worden ook scripts behandeld. Maar ja, die worden dus niet ondersteund door FF :? . Ik kan dus de uitwerkingen van andere cursisten niet zien, of ik moet elke keer weer omschakelen naar IE. Schiet niet op dus......

Wie oh wie kan mij helpen zodat ik wèl scripts kan zien in FF, 't allerliefst natuurlijk dat ik wel aangeef welke websites "safe" zijn.

Voorbeeld van een pagina waar ik niet zie wat ik eigenlijk zou moeten zien?
http://www.molehofje.net/stationeryNW/Summertime.html, in FF zie je een statisch iets, in IE zie je opeens van alles bewegen, en hoor je muziek....

Heeeeeel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik zir in ie niets bewegen hoor.... ik hoor daar wel muziek
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
mireille
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2005, 9:59
    unknown unknown

Bericht door mireille »

Links in het donkergroene beweegt tekst naar boven, boven in het donkergroen beweegt tekst van links naar rechts.......dit zie ik dus in IE!
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

dat zie ik ook in FF
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
mireille
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2005, 9:59
    unknown unknown

Bericht door mireille »

sorry, ben weer slordig geweest met typen en denken tegelijk.....

In FF zie ik wel tekst bewegen, maar hoor geen muziek.

maar er zijn zat sites die geen effecten laten zien in FF, en dan moet je elke keer weer IE starten, of met IE view de pagina definitief naar IE "verhuizen". Ben zo tevreden over FF, vooral het werken met de tabbladen, en niet te vergeten nauwelijks nog rotzooi op m'n compie, maar zo af en toe wat toestaan met beleid zou wel mogen :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dat je op die site geen achtergrondmuziek hoort, komt doordat de website gebruik maakt van het bgsound-element in HTML. Dat wordt niet door Mozilla ondersteunt, want Mozilla ondersteunt het embed-element. Als je het gebruik van bgsound omschrijft naar embed dan hoor je ook in Mozilla die muziek. Niet dat ik dat als bezoeker zou willen, maar dat is een geheel andere discussie.

Kun je de website niet aanpassen en wil je toch achtergrondmuziek, dan kun je deze extensie installeren: http://bgmconductor.svist.net/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mireille
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2005, 9:59
    unknown unknown

Bericht door mireille »

bedankt, ben ik daaral mee geholpen :wink:

Maar kijk eens op deze site http://home.hccnet.nl/w.hulscher/Startframe_les4.htm

en dan les 7. Deze site heb ik dus zelf "ontworpen" in een cursus Frontpage. In IE zie ik dat de pagina niet normaal geopend wordt, maar als een soort lamellen geopend wordt. Was nu eenmaal onderdeel van de cursus. Maar in FF zie ik dit niet :( . De vraag is nu niet of het van toegevoegde waarde is, dat is persoonlijk, maar ik zou het wèl graag willen zien (was er nl toch trots op dat ik dat toen voor elkaar kreeg :lol: :lol: :lol: ).

De hulp op dit forum is trouwens super hoor, mijn absolute complimenten!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik denk dat dat meer ligt aan frontpage, wat niet zo'n goed programma is, en waar eigenlijk alleen IE wat mee kan (goh, hoe zou dat nou kunnen?)
Kijk maar eens naar wat in dit topic over frontpage gezegd wordt
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
mireille
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2005, 9:59
    unknown unknown

Bericht door mireille »

oke, geen maffe dingen dus doen met frontpage :wink: .

maar nu ging ik (vol goede moed! want nu zou het werken!!) naar deze pagina http://www.molehofje.net/stationery6/Dolfijnen.html.....in ff een "statische" achtergrond en water, in IE (want, eigenwijs als ik ben, wilde ik zeker weten dat alles nu werkt) bewegend (hm hm) water en en bewegende achtergrond.

HELLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPP

elke keer als iets opgelost lijkt, komt er meteen iets anders naar voren :(
Plaats reactie