extensies voor 1.07

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raoultje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 december 2005, 11:24
Locatie: ergens in Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

extensies voor 1.07

Bericht door raoultje »

Hoi Hallo ben nieuw hier :D
Ik ben al wel eerder hier geweest als gast maar ik had toch een vraagje.

Hoe en wat voor extensies zijn minimaal nodig voor een juist gebruik van firefox 1.07 ik heb zelfs geen download manager is dat nodig?

Ik gebruik firefox ook nog niet zo lang maar een paar maanden pas.

groetjes Raoultje.
Everybody loves a happy Ending (Tears for Fears)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Om heel eerlijk te zijn: je vraag is niet te beantwoorden. :wink:
De één vind dit handig, de ander dat...
Extensies zijn niet echt nodig om met Firefox te kunnen surfen, maar maken het wel veel leuker en handiger.
Persoonlijk vind ik Adblock plus, NoScript en TabMix plus onontbeerlijk, maar da's dus mijn mening. Ik weet natuurlijk niet wat jij wilt en verwacht.

Een downloadmanager zit ook in Firefox ingebakken en die voldoet prima. Maar als je veel en grote downloads doet is een externe downloadmanager waarschijnlijk handiger. Er is overigens ook een extensie die je downloads vergemakkelijkt (al dan niet i.c.m. een externe dl-manager): FlashGot.

Ik zou zeggen: probeer eens wat en hier op Mozbrowser doe je ook vaak goede ideeën op.

Succes.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mozilla Firefox voldoet in de basis prima voor de meeste websurfers. Maar als je op bepaalde terreinen meer wilt dan zijn extensies handige uitbreidingen. Het is niet zo dat omdat er extensies zijn je deze ook moet gebruiken. Een Firefox helemaal zonder extensies zou handig zijn. Die biedt dan voor jou alle benodigde functies net in voldoenden mate. Maar niet iedereen is hetzelfde en dus biedt Firefox standaard enkel de functies die vrijwel iedereen nodig heeft. De rest kun je er via extensies aan toevoegen.

Enkele voorbeelden van extensies:

Als je op de hoogte wilt blijven van gebeurtenissen op websites, dan kun je je via RSS-feeds abonneren en die lees je gemakkelijk met Sage: http://sage.mozdev.org

Als je zelf een website ontwikkelt, dan zijn er ook weer handige extensies (Web Developer Toolbar, Javascript Debugger, etc).

Bezoek je veel forums dan is een BBCode-extensie handig.

Wil je met Firefox ook je website kunnen onderhouden via FTP dan komt FireFTP goed van pas: http://fireftp.mozdev.org

En zo zijn er nog heel veel extensies die best handig zijn. Dus geef maar aan wat je zoal op Internet doet en wat je met Firefox zou willen doen. Dan kunnen wij wel aangeven welke extensies mogelijk handig zijn en waar je op moet letten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
raoultje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 december 2005, 11:24
Locatie: ergens in Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door raoultje »

Nou harstikke bedankt, er zitten zeker een paar extensies bij die ik in de toekomst zeker zal gebruiken. :D

Raoultje
Everybody loves a happy Ending (Tears for Fears)
Plaats reactie