Phoenity 1.5.8 is uit met subskin mogelijkheid

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Phoenity 1.5.8 is uit met subskin mogelijkheid

Bericht door JimB »

Voor diegenen die dit thema in hun FF gebruiken (voor zij die het nog niet gebruiken: een aanrader) is er bij de laatste versie een nieuwigheid.

Je kan vanaf nu individuele zogenaamde sub-skins toevoegen of weglaten op een eenvoudige manier: je hoeft enkel naar de "About this Extension" (R-klik) van de skin onder tools > themes te gaan om een ganse lijst van sub-skins te vinden die je kan uitproberen en/of weer weglaten. Enkel een herstart is vereist om de verandering zichtbaar te maken.

Dus geen geknoei meer in de chrome.css.
Dit werkt enkel bij de Phoenity 1.5.8 skin uiteraard.

Het spreekt vanzelf dat de lijst met subskin mogelijkheden in de toekomst zal uitgebreid worden.

Screenshots

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door JimB op 22 december 2005, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Bedankt voor de tip, Jim!

Dat is voor veel mensen een hele verbetering, alleen zitten die subskins nog wel wat verstopt, en een beschrijving van wat ze doen zit er ook niet bij, dus die moet je dan toch weer lezen op http://phoenity.com/subskins.html , of gewoon proberen inderdaad :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het is even zoeken naar een Phoenity die compatible is met Firefox 1.5, maar deze werkt volgens mij wel: https://addons.mozilla.org/themes/morei ... on=firefox
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Idd. was toch gewoon de 1.5.8 die onder de themes staat (linker screenshot) onder de 1.4.1. Maar wat ik belangrijker vond is dat ie ook vanaf de FF 1.0PR werkt tot 1.6 (ga nog wel een tijdje met 1.0.7 voort wegens een teveel aan extensies die mogelijk niet compatibel kunnen zijn)

Ik zoek mijn themes altijd wel vanaf onderstaande link die dezelfde is. Ze staan daar alfabetisch of volgens laatste nieuwe met een beetje uitleg en je kan opmerkingen plaatsen nadat je op de screenshot R geklikt hebt. Die Phoenity heeft trouwens een zeer hoge score. Ook interessant om de opmerkingen eens door te nemen vooraleer je een thema installeert. Het is wel mogelijk dat je moet ingelogd zijn voor opmerkingen.

https://addons.mozilla.org/themes/showl ... tegory=All
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De optie menutoolbarbutton geeft bij mij een heel vreemd resultaat. Die heb ik daarom maar weer snel uitgeschakeld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Op FF 1.0 7 of 1.5 ? Is het de bedoeling van die MenuToolbarbutton om het volledige menu bovenaan aan of uit te zetten d.m.v. een button op een toolbar ? (zogezegd de menubar met File/Edit/View?Go...)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:De optie menutoolbarbutton geeft bij mij een heel vreemd resultaat. Die heb ik daarom maar weer snel uitgeschakeld.
Wat voor vreemd resultaat?
JimB schreef:Op FF 1.0 7 of 1.5 ?
Bij mij FF 1.5
JimB schreef:Is het de bedoeling van die MenuToolbarbutton om het volledige menu bovenaan aan of uit te zetten d.m.v. een button op een toolbar ? (zogezegd de menubar met File/Edit/View?Go...)
Nee, het is de bedoeling dat de tekst van het menu verandert in knoppen (sommigen zullen dit leuk of prettig vinden, ik niet, maar i.i.g. aardig dat het als optie geboden wordt). Zie hieronder:

Afbeelding

Maar ik zet het nu snel weer teug naar normaal...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Wat voor vreemd resultaat?
Hele vreemde icoontjes op die plaats in de menubalk. Misschien heb je wel eens gezien dat als je je werkbalken wilt aanpassen het voor kan komen dat er een grote groep met iconen tussen staat. Ik heb het altijd een wat vreemde groep gevonden en gedacht dat dat nog een of andere bug in de software is. Maar ach, zolang je die groep niet op een werkbalk plaatst is er niets aan de hand. Maar door deze optie te activeren werd die groep diverse malen als icoon geplaatst. Daar krijg je een erg druk beeld van, dus dat heb ik maar snel weer uitgezet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik snap 'm. Ja, ik ken dat, van dat teveel aan ikonen (bug dacht ik ook), maar na een echt schone install van FF (dus geen vorig profiel gebruikt + uninstallvan vorigie Firefox) heb ik het nu niet meer dus, met 1.5
nirwana schreef:Maar door deze optie te activeren werd die groep diverse malen als icoon geplaatst. Daar krijg je een erg druk beeld van, dus dat heb ik maar snel weer uitgezet.
Dat kan ik me voorstellen... :wink:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

heb hem gedownload en uitgeprobeerd. Wel een mooi thema maar ik vind de knopjes van het standaard thema veel duidelijker tot uitdrukking brengen wat er mee bedoeld wordt. Zal misschien een kwestie van wennen zijn maar ik blijf toch maar bij het standaard.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@aasgier: Zo heeft iedereen z'n voorkeuren, en over smaak valt niet te te twisten :)

Ik vind Phoenity vooral een erg mooi, harmonisch, kleurrijk (maar niet té) en rustig thema, maar het standaard thema vind ik zeker ook niet slecht.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik vind Phoenity vooral een erg mooi, harmonisch, kleurrijk (maar niet té) en rustig thema
Ben ik volledig met je eens. Allen in het standaard thema zijn de knoppen veel herkenbaarder waar zij voor staan. Vind ik.

Maar dit is het mooie van FF en TB en zelfs van NVU ieder kan het inrichten zoals je het zelf het mooist/ en/of prettigst vind :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Aasgier, ik ben het volkomen met je eens! Niks aan toe te voegen.
Plaats reactie