Hoe krijg ik deze extensie uit mijn extensie lijst

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Hoe krijg ik deze extensie uit mijn extensie lijst

Bericht door vulture »

Deze extensie kan ik niet uit mijn extensie overzicht verwijderen
J2SE(TM) Runtime Environment 5.0 Update 6
volgens mij is het ook geen extensie.
het was wel een xpi

hoe krijg ik deze uit mijn extensielijst

alle opties zijn grijs
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Misschien dat het in <profiel>/extensions staat, dat zou kunnen. Het is dan waarschijnlijk een mapnaam met allerelei cijfers en letters er in. Onder zo'n map staat altijd een map met naam chrome, en daar zit een JAR bestand in met de naam v/d extensie.

Gevonden? Verwijder dan de betreffende map met de naam met al die letters en cijfers, hoop dat het helpt!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

P.S. Het zou ook nog in de progammamap van Firefox kunnen staan, daar bevindt zich ook nog een map extensions, maar pas op: laat wel de extensie staan die er in hoort. Ik geloof dat die dient om de extensie manager zelf te laten werken... Die laatste map, die niet verwijderd moet worden heeft bij mij de naam {972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd}

Het kan ook nog zijn dat je iets van talkback en van dom inspector aantreft, dat kun je verwijderen, maar ook laten staan. Talkback dient om informatie over crashes van de browser geheel automagish aan de mozilla organisatie te melden.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Manuel schreef:Misschien dat het in <profiel>/extensions staat, dat zou kunnen. Het is dan waarschijnlijk een mapnaam met allerelei cijfers en letters er in. Onder zo'n map staat altijd een map met naam chrome, en daar zit een JAR bestand in met de naam v/d extensie.

Gevonden? Verwijder dan de betreffende map met de naam met al die letters en cijfers, hoop dat het helpt!
staat er niet bij

het is een Javaupdate en geen extensie die werd afgebroken bij het installeren
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Manuel schreef:P.S. Het zou ook nog in de progammamap van Firefox kunnen staan, daar bevindt zich ook nog een map extensions, maar pas op: laat wel de extensie staan die er in hoort. Ik geloof dat die dient om de extensie manager zelf te laten werken... Die laatste map, die niet verwijderd moet worden heeft bij mij de naam {972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd}

Het kan ook nog zijn dat je iets van talkback en van dom inspector aantreft, dat kun je verwijderen, maar ook laten staan. Talkback dient om informatie over crashes van de browser geheel automagish aan de mozilla organisatie te melden.
staat er ook niet bij
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Probeer het eens m.b.v. het topic How to uninstall the java's xpi installer op MozillaZine.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Tonnes schreef:Probeer het eens m.b.v. het topic How to uninstall the java's xpi installer op MozillaZine.
Afbeelding
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Afbeelding
Misschien kun je voor andere vraagstellers nog even hier in het Nederlands herhalen welke stappen in jouw geval nodig waren om deze extensie te verwijderen.

Alvast bedankt,

Martijn
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef:
aasgier schreef:Afbeelding
Misschien kun je voor andere vraagstellers nog even hier in het Nederlands herhalen welke stappen in jouw geval nodig waren om deze extensie te verwijderen.

Alvast bedankt,

Martijn
Tuurlijk
Sluit Firefox af
ga naar je profiel map. Afhankelijk van je operating system en versie kun je de <a href="http://the-edmeister.home.comcast.net// ... l">Locatie hier vinden</a>

gooi het bestandje extensions.rdf weg
start Firefox op
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Hoe kwam je er eigenlijk aan (die 'extensie' dus)?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Hoe kwam je er eigenlijk aan (die 'extensie' dus)?
Gewoon downloaden via www.Java.com ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

kreeg een melding van een of andere site dat waarschijnlijk mijn Java niet up to date was met een linkje erbij om java tu updaten die klikte ik aan toen werd java geinstalleerd , via een xpi, ondertussenkeek ik in mijn configuratiescherm bij software en zag ik dat ik al de laatste versie van java had. Toen de installatie afgebroken.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mooi dat het opgelost is!
Plaats reactie