Page animation voor firefox 1.5

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
rened
Berichten: 29
Lid geworden op: 3 oktober 2004, 22:33
Locatie: Heemskerk
    unknown unknown

Page animation voor firefox 1.5

Bericht door rened »

Ik ben recentelijk overgestapt naar firefox 1.5. Helaas werkt één extentie niet die ik altijd standaard ingeschakeld had, te weten page animation. Dat is een extentie die automatisch bewegende advertenties (geen flash, daar gebruik ik flasblock voor) tegen hield. Je web pagina werd echt rustig. Mijn vraag is of er een andere extentie is, die hetzelfde doet. Zonder dat je elke keer dingen moet instellen (filters ed). Alvast bedankt voor het antwoord
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

deze extensie werkt niet bij 1.5 maar je kunt hem wel aanpassen zodat hij nogsteeds in ff 1.5 werkt:

Als je dit bestand niet instaleert, maar opslaat op je harde schijf (rechtsklik, koppeling opslaan als...) en dan het bestand timestatus.xpi opent met een zipprogramma (bijvoorbeeld 7zip www.7-zip.org)
Dan open het bestand install.rdf en zoekt de volgende tekst:
<em:minVersion>0.9</em:minVersion>
<em:maxVersion>1.0+</em:maxVersion>
</Description>
</em:targetApplication>
hier verander je 1.0+ in 1.5+ en slaat het bestand op en zorgt dat deze weer in de xpi terecht komt (met het zip programma)
dan kun je dit timestatus.xpi vanuit de bestandsbeheerder (7zip of windows verkenner) in een firefox scherm slepen en zal de klok geinstalleerd worden

succes!
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
rened
Berichten: 29
Lid geworden op: 3 oktober 2004, 22:33
Locatie: Heemskerk
    unknown unknown

Aanvullende vraag

Bericht door rened »

Beste sipster, alvast bedankt voor het antwoord, maar ik heb twee vragen. Kan ik de file install.rdf gewoon aanpassen met Word ?, de tweede vraag hoe zet die die dan met een zip programma in een xpi.

Ik gebruik Ultimate Zipe, daar kan ik het wel mee unzippen, ik kan in Word install.rdf aanpassen en het weer opslaan als rdf. Als ik dan met het zip programma het install.rdf terug wil zetten, dan kan ik alleen files toevoegen (en replacen) in cab,jar,tar,zip,bh,lha files. Dus niet in XPI vorm. Ik heb op de 7zip site gekeken, maar daar zag ik ook niet dat ik XPI kan maken (aanvullen). Of kan het met 7zip wel ???
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

7 zip werkt als een bestandsbeheerder en zip programma in 1, je kunt de xpi opzoeken met 7zip en dan met rechts klikken en openen kiezen, dan zie je de inhoud (vanaf dan kun je altijd gewoon dubbelklikken om xpi bestanden in 7zip te openen)
Het rdf bestand open je gewoon met kladblok (dubbelklik of rechtsklik openen met...). Ik zou word niet gebruiken, ik ben bang dat die teveel verandert.
als je kladblok dan sluit en wijzigingen opslaat vraagt 7 zip automatisch of je het gewijzigde bestand weer in de xpi wilt opslaan....
succes

PS
als je wilt kan ik je het gewijzigde bestand ook gewoon even mailen, stuur dan even een persoonlijk bericht met je email adres.... ( nu weet je in ieder geval hoe je extensies kunt tweaken.... het werkt lang niet altijd maar als er niet teveel veranderd is in een nieuwe FF versie, hoef je alleen het versie nummer in de extensie aan te passen)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
rened
Berichten: 29
Lid geworden op: 3 oktober 2004, 22:33
Locatie: Heemskerk
    unknown unknown

Bericht door rened »

Beste Sipster,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb 7zip op mijn pc gezet en de boel aangepast. Page Animation staat weer bij mijn extenties en het lijkt te werken (zie geen bewegende dingen meer op bepaalde sites).

Nogmaals hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg.

Met vriendelijke groet,

Rene
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

graag gedaan, ben blij dat het werkt! :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Plaats reactie