Tab mix plus

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

sipster schreef:hoe controleer je dat eigenlijk?
kun je een paar links geven want ik wordt niet echt wijs uit babelzilla
en wie van ons drieen gaat de officiele vertaler worden?
Ik stond al een tijdje als slapend vertaler ingeschreven bij Babelzilla. Mijn registratie werkte nog en dus heb ik meteen maar even gezocht en geprobeerd of het werkte. Het gevolg is dus dat Tab Mix Plus - 0.3.0.1 op mijn naam staat. Maar Babelzilla loopt ook achter, want we zijn immer al toe aan 0.3.0.3.

Trui
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

sipster schreef:hoe controleer je dat eigenlijk?
kun je een paar links geven want ik wordt niet echt wijs uit babelzilla
en wie van ons drieen gaat de officiele vertaler worden?
Wees gerust als je eenmaal de officiële vertaler bent kun je daarna meer vertalers toevoegen.
  • Meld je aan onder pseudoniem
    Login op babelzilla
    ga naar Web Translation System
    kies List all extensions en zoek naar de gewenste extensie
    selecteer de extensie
    selecteer de taal (Frisian)
    klik op Register me as translator for this extension. en bevestig
Hierna kun je online aan de meeste bestanden werken.
Overigens is Trui al met Tab Mix Plus bezig zie ik :roll:
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

moZes schreef:Overigens is Trui al met Tab Mix Plus bezig zie ik :roll:
ja, al vijf minuten :D
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Trui Jentink schreef:Maar Babelzilla loopt ook achter, want we zijn immer al toe aan 0.3.0.3.Trui
Dan is het verstandig de maker te vragen of hij babelzilla nog wel gebruikt :!:
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Trui Jentink schreef:ja, al vijf minuten :D
Kun je mij ook als vertaler toevoegen :?:
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

moZes schreef:Kun je mij ook als vertaler toevoegen :?:
Ik heb je er bij gezet. Er is nog een mogelijkheid voor een derde vertaler, dus als Sipster mee wil doen, dan kan dat. Eerst wel inschrijven als lid van Babelzilla.
Ik ga nog zoeken naar de Nederlandse vertaler van versie 0.3.0.3, en waar die versie dan staat. Maar vandaag niet meer.

Trui
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    unknown unknown

Re: Tab mix plus

Bericht door chocka »

sipster schreef:Tab mix plus is vanaf versie 0.3.03 weer in het Nederlands!
Nu had ik voorheen Tabbrowser prefences, heeft dit iets met elkaar van doen of zijn het twee verschillende extensies en zoja, wat zijn de verschillen??? En aan welke wordt de voorkeur gegeven??? Zodat ik een overwogen keuze kan maken alvorens een of beide te installeren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat de beste tab-extensie is, is lastig te zeggen. In eerste instantie had je de Tabbrowser Extension, maar die ging steeds meer mensen tegen staan: http://piro.sakura.ne.jp/xul/tabextensi ... ex.html.en

Toen kreeg je extensies als TBP en TabMix. Die extensies bevatten zo ongeveer alles wat je op het gebied van tabbladen kunt wensen. Daardoor hoef je eigenlijk geen verschillende tabblad-extensies meer te installeren. Daardoor nam namelijk de kans op fouten ook toe, aangezien meerdere tabblad-extensies niet altijd even goed rekening met elkaar hielden en zo elkaar in de weg konden zitten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Tab mix plus

Bericht door Sipster »

chocka schreef: Nu had ik voorheen Tabbrowser prefences, heeft dit iets met elkaar van doen of zijn het twee verschillende extensies en zoja, wat zijn de verschillen??? En aan welke wordt de voorkeur gegeven??? Zodat ik een overwogen keuze kan maken alvorens een of beide te installeren.
Ik heb eerst Tab Browser Preferences (TBP) gebruikt en ben met FF 1.5 overgestapt op TabMixPlus (TMP) omdat ik gehoord had (vooral hier op het forum) dat die erg fijn werkt, en hij bevalt me ook erg goed moet ik zeggen.

Maar het is maar waar je van houdt, ik hou er van dat ik veel zelf kan beslissen en in kan stellen naar mijn wensen... en daarvoor moet je bij TabMixPlus een stuk of 6 tabbladen in het opties menu van TMP doorwerken. Tis even een kwartiertje werk maar dan heb je de instellingen ook precies zoals jij ze wilt.
Tab Browser Preferences maakt surfen met tabs wel makkelijker, en je hoeft er niet veel aan in te stellen, maar je kunt er ook niet zoveel instellen... Je hoeft bij tabmixplus trouwens ook nietal die opties door te nemen, de standaardinstellingen zijn ook al best okay.
succes....

wat je kunt doen om het even te testen is even een nieuw test profiel te maken en daar TMP installeren en kijken of het wat voor je is... dat doe ik ook wel vaker....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik gebruik in het ene profiel <a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... Tabbrowser extensions</a> en in een ander <a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... MixPlus</a>

Persoonlijk bevalt mij TBE beter dan TMP.
Bij TBE moet je wel heel erg goed de instructies volgen als deze extensie wordt geupdate. Ik gebruik nu 23 extensies en geen conflicten of problemen met TBE.

Ik zou ze gewoon alle 3 even uitproberen. Stuk voor stuk en zeker niet allemaal of 2 tegelijk. en dan kijken welke het beste bevalt.

Ik vind het wel jammer dat deze extensies niet in het Nederlands zijn. Maar ja voor TMP komt ie er wel aan. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

aasgier schreef: Persoonlijk bevalt mij TBE beter dan TMP.
waarom, wat doetie dan beter?
aasgier schreef:Ik vind het wel jammer dat deze extensies niet in het Nederlands zijn. Maar ja voor TMP komt ie er wel aan. :D
is er al, gewoon even de updatefunctie gebruiken bij je extensie manager
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

sipster schreef:
aasgier schreef: Persoonlijk bevalt mij TBE beter dan TMP.
waarom, wat doetie dan beter?
aasgier schreef:Ik vind het wel jammer dat deze extensies niet in het Nederlands zijn. Maar ja voor TMP komt ie er wel aan. :D
is er al, gewoon even de updatefunctie gebruiken bij je extensie manager
Ik denk niet dat ie het beter doet. Maar structuur van de instellingen vind ik makkelijker en overzichtelijker. Dus dat is geheel persoonlijk. Probeer hem eens. BV maak een test profiel aan en probeer hem eens uit bevalt het niet kun je terug naar je normale profiel.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

hmmm een extensie waarvan de maker je het gebruik afraadt :shock:
maakt mij huiverig om het te proberen... maar in een test profiel kan ik het wel eens doen ja... :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Plaats reactie